מגדל יוקרה באזור תל אביב – כמה יעלה לכם לחיות כמו מלכים?

אירנה נוזה5 דקות קריאה
מגדל יוקרה - כמה זה עולה לכם?
שתף:

מגדלי יוקרה – גורדי השחקים שהפכו בעשורים האחרונים לאחד מסימני ההיכר הבולטים של אזור המרכז, מעוררים בקרב רבים פנטזיות בסגנון של 'מעניין איך ההרגשה לחיות שם?'. חד משמעית, מיזוגם של המגדלים בנוף העירוני של תל-אביב ורמת גן, הפך אותם ליעד נחשק למגורים. יחד עם זאת, לאזרח ממוצע אין את היכולת הכלכלית להתגורר במגדל יוקרה כזה ורק מעטים מסוגלים להרשות לעצמם לעמוד בהוצאות הכרוכות בכך. הלכנו ובדקנו: עד כמה מגדל יוקרה הוא באמת יקר, וכמה יעלה לכם לגור בדירה מפוארת במרכז המדינה?

 

מגדל יוקרה ומחיר הדירות

נתחיל מהעובדה הבסיסית ביותר: 'הכי יקר לקנות דירה במרכז'. מחירי הקרקע במרכז גבוהים בהרבה ביחס ליתר מחירי הקרקעות בפרישה ארצית – כך גם מחירי הדירות שנקבעים כפועל יוצא מזאת. על אחת כמה וכמה נכון הדבר כשמדובר במחירי דירות במגדל יוקרה. לא קשה לנחש, כי המחיר לדירה במגדל יוקרה מגיע לשיא במרכז תל-אביב ויורד ככל שמתרחקים ממנו. כך למשל, דירה בשטח כולל של כ-150 מ"ר עם מרפסת בגודל של כ-14 מ"ר יכולה להגיע למחיר של כ–13 מיליון ש"ח ואף יותר. לעומת זאת, דירה בשטח דומה במגדל יוקרה ברמת גן תעלה קרוב ל-5-6 מיליון ש"ח. אם מדברים על דירות להשכרה, גם כאן הפרשי המחיר מורגשים: כ-15,000 ש"ח לחודש במגדל יוקרה במרכז תל-אביב לעומת כ-10,000 ש"ח בלבד ברמת גן. חשוב להבין גם כי למגורים בקומות העליונות של מגדלי היוקרה יש יתרונות רבים כגון, שפע אור, אוויר צח, נוף מרהיב ושקט יחסי מההמולה העירונית. זו הסיבה שהמחיר למטר עולה בהתאמה עם העלייה בקומות המגדל: הדירות העליונות, כמובן, יתומחרו ע"פ תעריפים הגבוהים ביותר.

 

מגדל יוקרה ואיכות החיים שלך
מגדל יוקרה יעלה לכם לא מעט, אבל גם יבטיח לכם איכות חיים

 

זה לא נגמר במשכנתא

גם אם מצאתם דירת פאר בעלות חודשית שתוכלו לעמוד בה, קחו בחשבון שמגורים במגדל יוקרה אינם נגמרים בתשלום דמי שכירות או משכנתא. בניגוד לחשבונות החשמל, המים והגז, שסביר להניח, אינם נבדלים במידה רבה מהנורמה הממוצעת בבתים רגילים, הארנונה ודמי הוועד יעלו. כך למשל, דמי ארנונה עבור דירה בשטח כולל של 140 מ"ר במגדל יוקרה באזור בורסה רמת גן עומדים על 1,500 ש"ח לחודשיים. דמי הניהול הם בכלל סיפור נפרד. מחיר דמי אחזקה במגדל יוקרה מתחיל מ-300 ש"ח ויכול בחלק מהמקרים להגיע אף ל-4,000 ש"ח בחודש (!). ההסבר לטווח מחירים כה רחב טמון במגוון השירותים הנלווים שמוצעים לדיירי הבניין: חדרי כושר, בריכות שחייה, שירותי ספא, שירותי אבטחה ושמירה 24/7, אב בית ומזכירה פרטיים לכל בניין, לובי מאובזר בציוד חדיש וחפצי אמנות, שירותי גינון, ניקיון ותחזוקה שוטפת של מערכות המבנה – אלו ושורה ארוכה של שירותים נוספים מייקרים באורח ניכר את גובה דמי הניהול החודשיים. פרט לכך, יש לקחת בחשבון הוצאות בלתי צפויות דוגמת טיפול בתקלות אפשריות במערכות הבניין המתקדמות שעלויות התיקון שלהן גבוהות בהרבה מהסטנדרט המקובל.

 

עם זאת, אם אחת ממטרות המעבר למגדל יוקרה הינה עליה ברמת החיים. ניתן לומר כי מדובר במבחינה מסוימת בחיסכון: בין כה וכה ותכננתם לעשות מנוי לחדר כושר ובריכה? עם המעבר לבניין היוקרתי, תוכלו לחסוך את עלות המנוי למרכז הספורט השכונתי וליהנות מבריכה וחדר כושר שבבניין. ללא ספק, מגדל יוקרה מהווה עבור רבים סימן סטטוס המעיד על מעמדם המבוסס בחברה. עם זאת, אם בעבר מעבר למגדל יוקרה היה פחות מקובל, היום תופעה זו צוברת תאוצה. שיעור הדירות שנבנה במגדלי יוקרה הולך וגדל משנה לשנה, וזאת לצד אחוז עולה של ישראלים שמגלים נכונות לחיות למגדלים אלו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme