מניית WIX מתרסקת – אבל עדיין מדורגת ב"תשואת יתר" – האם לקנות?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מניית WIX יורדת - האם לקנות?
שתף:

בבוקר השביעי בנובמבר השנה, התעורר מר אבישי אברהמי, מנהל חברת וויקס (Wix), לבוקר נראה במיוחד בו כל מניה של החברה המצליחה שלו שווה 70.6 דולרים. והנה, רק שבוע לאחר מכן, ב – 14 לנובמבר, נחתך שווי המניה ל – 53.8 – ירידה של כמעט 24% בשבוע. מעל 600 מיליוני דולרים איבדה החברה משווי השוק שלה, יותר משווי השוק שלה בעת שהנפיקה את מניותיה בנאסד"ק לראשונה. מה הוביל לצלילת מניית WIX באופן דרמטי כל כך? מה אומרים האנליסטים בנוגע לתחזית החברה ואטרקטיביות ההשקעה במניותיה? ובשורה התחתונה – האם זה הזמן לרכוש מניות WIX? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

מניית WIX איבדה גובה
מניית WIX איבדה בשבוע האחרון יותר מ – 24% משוויה, בהתרסקות ש"איידה" משווי השוק של החברה מעל 600 מיליוני דולרים

 

חברת WIX – סיפור סינדרלה המתאר את זירת הסטארט-אפ הישראלית

חברת WIX הוקמה כמעט בשוגג על ידי שלושה שותפים (האחים אבישי ונדב אברהמי וגיורא קפלן), בעת שניסו להקים עסק משותף בתחום אחר לגמרי אך נתקלו בקשיים ותשלומים גבוהים כאשר ניסו להקים עבורו אתר אינטרנט. החלום על פלטפורמה שתאפשר בניית אתרים יפים וטכנולוגיים, גם ללא ידע בתחום, ובעלויות אפשריות – הפך במהרה לחברת WIX, אשר מנהלת כיום מעל 130 מיליון אתרי אינטרנט ברחבי העולם, עם יותר מ – 110 מיליוני משתמשים (עליה של מעל 5 מיליוני משתמשים בפלטפורמת WIX ברבעון השלישי של 2017, ביחס לרבעון הקודם לו), יותר מ – 4 מיליון מהם הם לקוחות המנויים על שירות WIX בתשלום שנתי קבוע.

 

חברת WIX הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2013, לפי שווי שוק של כ – 600 מיליון דולר ובמחיר של 16.5 דולרים למניה. בסוף שנת 2015, פרסמה החברה דו"חות רבעוניים מאכזבים שהביאו לצלילת מחירי המניה. עשרה חודשים לאחר מכן, התאוששה המניה ואף נסחרה במחירי שיא של כל הזמנים – מעל 46 דולרים למניית WIX. שווי השוק של WIX כיום מעל שני מיליארדי דולרים. על אף שהתשואה הרשומה למניה בחודש האחרון אדומה לחלוטין (22.5%-), תשואת המניה בשלוש השנים האחרונות היא לא פחות מ – 167% רווח.  ברבעון השלישי של שנת 2017, שוב פרסמה החברה דו"חות שלא עלו בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים בנוגע לרווח שלה – וכתוצאה מכך, אנחנו רואים צלילה חדה כלפי מטה בשווי מניית WIX. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שדו"חות החברה מאכזבים את המשקיעים והחברה "מאבדת גובה" עקב כך, ובפעמים הקודמות מניית WIX התאוששה בתוך כחצי שנה ואף המשיכה לעלות בערכה לאחר הירידה בערך.

 

מניית WIX – מה בעצם גורם לדוחות לאכזב כל כך את המשקיעים?

התחזית של WIX לרווחים ברבעון השלישי של השנה עמדה על כ – 116 מיליוני דולרים, בעוד תחזית האנליסטים לרווחים היתה גבוהה מעט מ – 117 מיליוני דולרים. מדובר, לכל הדעות, בהפרשים לא גדולים אשר נוטים להתרחש באופן טבעי בהפרשים בין תחזיות כלכליות למה שקורה בפועל – אולם בסביבת ההשקעות של היום, כבר ראינו בעבר כי המשקיעים מגיבים בחדות לכל "פספוס" בתחזיות – בעיקר במניות בתחומים הטכנולוגיים ובתחומי ההיי-טק. ייתכן כי בעיה נוספת עם הדוחות הרבעוניים של חברת WIX הוא הקושי לתרגם את הרווחים השנתיים לדו"חות רבעוניים, בשל אופן התשלום של הלקוחות על מנויים שהם בדרך כלל שנתיים. בנוסף, ראינו גידול משמעותי בהוצאות החברה, כמו למשל תקציבי ענק המופנים לפרסום ושיווק, אשר על פי מנהל השיווק של החברה "מחזירים כל דולר בטווח של עד שנה", פוגעים ברווחים המוצהרים מעל גבי הדוחות הרבעוניים של WIX. ואכן, אגב, אנחנו רואים גידול משמעותי בהתפתחות החברה בהיבטים של המרת לקוחות הנהנים ממוצרי החינם של WIX ללקוחות משלמים.

 

מניית WIX ירדה גם לפני כשנתיים
גם לפני שנתיים סבלה WIX בצלילת מחירי המנייה בעקבות פרסומי דוחות, ואז, התאוששה המנייה ואף עלתה בערכה משמעותית בתוך זמן לא ארוך. מרבית האנליסטים סבורים, כי זה מה שיקרה גם הפעם

 

בשורה התחתונה – לקנות או לא לקנות?

על אף שאנליסטים רבים, כמו חברת ההשקעות ברקליס ואופנהיימר, חותכים את מחירי היעד של מניית WIX בעשרות אחוזים, המלצתם של מרבית האנליסטים, כולל שתי חברות ההשקעות המצויינות לעיל, היא "תשואת יתר" למניית WIX. המשמעות היא, שהאנליסטים תמימי דעים בנוגע להתאוששות מניית WIX, ומניחים כי ההפרשים המינוריים בין התחזיות לבין הרווחים בפועל ברבעון השלישי של 2017 אינם מעידים על תהליך משמעותי או תשתית מוצקה לאבדן הערך של המנייה. תהליכים דומים שכבר התרחשו בעבר עם מניית WIX, הראו כי המנייה מתאוששת מהר. ייתכן, אם כן, שמדובר בהזדמנות פז לרכישת מנייה שסבלה מנפילת ערך משמעותית בעיקר עקב זהירות אופיינית של המשקיעים, ועל אף הקיזוז בשווי הצפוי שלה על ידי אנליסטים מובילים בשוק – היא צפויה לעלות בערכה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme