החלפת קריירה בגיל 50 – האם זה מתאים לכם ואיך תעשו את זה?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
החלפת קריירה בגיל 50 - אפשרי?
שתף:

הנכונות להחלפת מקום עבודה גדלה יד ביד עם שוק ההייטק. בעוד בעבר היה מקובל לדבוק במשרה ולהישאר נאמנים למעסיק הרי שכיום עובדים אינם חוששים לעזוב משרה אחת לטובת אחרת ולבצע מהלכים נועזים בתחום ההתפתחות התעסוקתית. אולם, גם מי שמחליפים מקומות עבודה בדרך כלל ממשיכים באותו תחום עיסוק ורוכשים מיומנות ומוניטין כמומחים בתחום זה. החלפת קריירה במובן של נטישת מקצוע אחד לחלוטין לטובת אחר, העשוי להיות שונה בתכלית, רחוקה מלהיות מובנת מאליה בכל גיל, לא כל שכן עבור מי שמגיעים לעשור השישי של חייהם. בגיל 50 נראה כאילו אנחנו קרובים יותר לגיל פרישה מאשר לגיל בו הצטרפנו לשוק העבודה, עם זאת ישנן עדיין שנות עבודה רבות לפנינו. מי שחשים שהיו רוצים להחליף קריירה חשוב שידעו שמהלך כזה רחוק מלהיות בלתי אפשרי ולראיה המספר הגדל והולך של מי שמבצעים זאת בהצלחה ומשפרים כך את שביעות הרצון שלהם בעבודה, עניין חשוב מאוד לכל הדעות. אם גם אתם הגעתם לגיל 50, פלוס מינוס, ושוקלים החלפת קריירה תמצאו בפסקאות הבאות מידע רב וחומר למחשבה אשר בכוחו לסייע לכם להבין טוב יותר במה כרוך מהלך כזה, למי כדאי לשקול החלפת קריירה בגיל 50 ואיך בכלל עושים זאת.

סימנים לכך שכדאי לשקול החלפת קריירה

מן הסתם טריגר אופייני למהלך של החלפת קריירה בכל גיל הוא תחושה של חוסר שביעות רצון מהמצב התעסוקתי הקיים, כבכול דבר גם כאן מדובר בעניין יחסי. לעיתים המצב הקיים אינו רע כלל ועיקר והחלפת הקריירה נובעת מתשוקה בלתי ממומשת לעסוק באופן מקצועי בתחום מסוים, כך למשל מי שחולמים לממש את אהבתם לארץ ולהפוך למדריכי טיולים, אחרים החולמים להיות שפים או קונדיטורים, מי שחשים שעיסוק בחקלאות יביא עימו אורח חיים אותו הם שואפים לממש וכד'. אם אתם מרגישים חוסר סיפוק ממשלוח ידיכם הנוכחי, אם מזה שנים אתם חולמים להתפתח באופן מקצועי בתחום אחר לגמרי מזה בו אתם עוסקים לפרנסתכם כעת, חשוב מאוד לא להשלים עם המצב אלא לבחון בכל הרצינות יציאה לדרך חדשה.

העבודה היא חלק נכבד מחיינו, גיל הפרישה לגמלאות הקבוע בחוק (נכון לסוף שנת 2017) הוא 67 לגברים ו62 לנשים (יעלה ל64 עד שנת 2023) אולם תוחלת החיים ממשיכה לעלות ולצידה איכות חיים משופרת בגיל השלישי ורבים מגלים שהם מעוניינים להמשיך לעבוד שנים רבות אחרי הגיעם לגיל פנסיה. יוצא איפה שהחלפת קריירה בגיל 50 עשויה בהחלט לאפשר קריירה שנייה ארוכה למדי, מוצלחת ומספקת.

 

החלפת קריירה בכל גיל
קשה לחיות חיים מאושרים ללא סיפוק בעבודה, חשוב לשקול החלפת קריירה גם בגיל מתקדם יחסית

 

קשיים אופייניים

עד כה נגענו רק בסיבות לשקול החלפת קריירה גם אם כבר הגעתם לגיל חמישים, מנגד חשוב לקחת בחשבון את קשיים אופייניים הכרוכים במהלך כזה. רק בחינה שקולה של הדברים תבטיח שתגיעו להחלטה הנכונה ביותר עבורכם. אנו חיים בעולם מטריאליסטי, בגיל חמישים יש לנו וודאי מחויבויות פיננסיות כגון כלכלת משפחה, תשלום שכר לימוד במוסדות אקדמיים לילדים שבגרו, החזר הלוואות, הוצאות הדרושות לספק לנו רמת חיים מסוימת שהורגלנו בה וכד'. החלפת קריירה טומנת בחובה אי וודאות, אנו נוטשים הכנסה קבועה וידועה תוך שאיננו יודעים אלו הכנסות נצליח לייצר בטווח הקצר כמו גם הארוך, יש לנו וודאי תקוות אולם איש אינו ערב לנו שהן תתגשמנה. מלבד קושי כלכלי החלפת קריירה עשויה לחייב אותנו להשלים עם תקופה של התלמדות, כמו גם איוש משרות זוטרות יחסית. עבור מי שרגילים למעמד אליו הגיעו ברבות השנים שינוי כזה עלול להיות קשה.

 

איך עושים את זה

אם אתם סבורים שהחלפת קריירה היא מהלך נכון עבורכם חשוב מאוד לא להיחפז, ברוב המקרים הדבר כרוך בשריפת גשרים לכן וודאו כי הדרך קדימה סלולה לפני שייוודעו כוונותיכם ברבים. אם דרככם החדשה כרוכה בקבלה לעבודה במקום חדש אין פסול באיתור משרה מתאימה לפני הגשת מכתב התפטרות למעסיק הקודם. הקפידו לא להוליך אף אחד שולל, המעסיק החדש צריך לדעת תוך כמה זמן תוכלו להתחיל לעבוד, אין לאפשר למעסיק הקודם לתכנן לקדם אתכם, למסור לכם תפקידים שקשה יהיה להעביר למישהו אחר וכד'. כאשר מדובר בקריירה חדשה כעצמאים (פרילנסרים, בעלי עסק או בעלי מקצוע חופשי) בצעו כל מה שניתן תוך כדי החזקת המשרה שאתם מתכננים לעזוב. אם דרושה הכשרה מקצועית ייתכן מאוד שתוכלו לרכוש אותה במסלולי לימוד בשעות הערב.

 

הכשרה לקראת החלפת קריירה
החלפת קריירה עשויה לדרוש מכם קורס שיעשיר את הידע, אבל זה בהחלט לא דבר רע

 

החלפת קריירה עשויה להיות הדבר הנכון ביותר עבורכם גם בגיל חמישים. עליכם להיות נכונים לעבור תקופה עמוסה, לספוג ירידה בהכנסות, אבדן של משרה בכירה יחסית אליה טיפסתם בעמל, התמודדות עם חבלי לידה המאפיינים התחלה חדש ועוד קשיים כגון אלה. אולם אם ביצעתם את ההחלטה באופן שקול ואתם יודעים לאן פניכם מועדות, תגלו שהקשיים הם למעשה אתגרים ושהתמודדות מוצלחת עימם תאפשר לכם להשיג שביעות רצון גדולה לאין ערוך בעבודה כמו גם בחיים בכלל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme