מס חברות בארה"ב מופחת בפתח – איך זה ישפיע עלינו?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מס החברות בארה"ב ירד - ואנחנו?
שתף:

מזה 31 שנים, מתנהלת המדינה החזקה בעולם על פי אותם חוקי מס. בתחילת דצמבר השנה (2017), עברה בסנאט רפורמת המס של דונלד טראמפ, אשר השפעותיה הצפויות יפחיתו את נטל המיסים על ארגונים וחברות ועל העשירים – ויגדילו, בטווח הארוך, את נטל המיסים על בני מעמד הביניים. מה הם עיקרי רפורמת מס החברות בארה"ב, כיצד הרפורמה של טראמפ צפויה להשפיע על העולם, ובפרט על ישראל, ומה לכל אלה ולעלויות האחזקה של מטוס פרטי?

 

מס החברות בארה"ב והפערים החברתיים
לראשונה מזה 31 שנים, אושרה רפורמת מס חדשה בארה"ב. הרפורמה צפויה להקל על עסקים ועל עשירים – ולהגדיל את נטל המס על בני מעמד הביניים

 

רפורמת המס של טראמפ – עיקרי התכנית

השינוי העיקרי של רפורמת המס מבית טראמפ, הוא הפחתה דראסטית של מס החברות בארה"ב – מ – 35% (מהגבוהים בעולם) ל – 20%. עוד שינוי מעניין הוא השינוי בחוקי הירושה – ביטול מס הירושה המוטל כעת על מי שיורשים מעל 5.5 מיליוני דולרים (מה שצפוי להגדיל משמעותית את העיזבון נטו שיישאר לילדיו של טראמפ, בבוא היום). עוד בתכנית – פטור מתשלום מס עבור בעלי מטוסים פרטיים.

 

מס החברות בארה"ב וקופת המדינה
פטור ממס על ירושות גדולות, פטור ממס על החזקת מטוסים פרטיים, הורדת מס החברות בארה"ב בכמעט מחצית – כל אלה צפויים להעשיר את העשירים, ולדלדל את קופת המדינה ביותר מטריליון דולרים, על פי הערכות מומחים, בתוך עשור

 

ההשפעות על המשק האמריקאי – צמיחה שולית, רווח אישי לנשיא

מס החברות בארה"ב היה מהגבוהים בעולם – למשל, בישראל עומד כיום מס החברות על 24%, והוא צפוי לרדת בשנה הקרובה (2018) ל – 23%. ההפחתה של מס החברות משמשת בשווקים ובתנאים מסוימים כמנוע ליצירת מוטיבציה לצמיחה והרחבת הפעילות הארגונית, אולם במצב השוק האמריקאי כיום, הורדת מס החברות לא צפויה להביא לצמיחה משמעותית במשק האמריקאי – הערכות המומחים מדברים על צמיחה של בין 0.8% ל – 1% לאורך העשור הקרוב. ביחד עם זאת, ברור כי השינויים המהותיים ברפורמת המס משרתים את העשירים, בעלי החברות והארגונים – ולצד כל אלה, גם את הנשיא דונלד טראמפ ומשפחתו. הגירעון הצפוי לארצות הברית בעשור הקרוב כתוצאה מרפורמת המס שאושרה – מעל טריליון דולרים. מנגד, בעשר השנים הקרובות צפוי לגדול משמעותית נטל המס המוטל על משפחות בעלות הכנסה שנתית של פחות מ – 75,000 דולרים, הם בני מעמד הביניים באמריקה.

 

השפעות הרפורמה על המשק הישראלי והבין לאומי

החשש בעולם, לאור ההפחתה הדראסטית במס החברות, הוא ה"בריחה" של חברות ושל משקיעים מזירות המסחר הבין לאומיות והמקומיות מחוץ לארה"ב, אל חברות וארגונים אשר פועלים מתוך ארה"ב, ואשר נטל המס עליהן הוא קטן יותר ומאפשר אחוז רווחים גבוה יותר מההכנסה. בשורה התחתונה – לאור ההפחתה המשמעותית של מס החברות בארה"ב, ייתכן שחברות, עסקים, וסטארט אפים רבים יעדיפו לנהל את פעילותם מאמריקה, ותיתכן בריחה מן השוק המקומי (בישראל, כמו גם במדינות אחרות) של ארגונים או הקמה מקומית של תתי ארגונים לארגוני גג שייפתחו באמריקה תחת חוקי המס המקומיים.

 

כמו כן, ייתכן שמשקיעים יעדיפו לפעול בסביבה העסקים האמריקאית, כלומר – משקיעים יעדיפו להשקיע בעסקים הפועלים תחת חוקי המיסוי של ארה"ב, לאור ההטבות הכספיות וגובה המסים הנמוך המאפשר פעילות עסקית נוחה ואפשרויות רבות יותר לשגשוג והצלחה של חברות וארגונים. ראש הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, לא איחר להגיב, ומסר כי "אסור שנפגר בהקלות לסקטורים העסקיים בישראל".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme