יד שניה או ראשונה? מתי משתלם להשקיע בפריט חדש?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האם תמיד משתלם לקנות יד שניה?
שתף:

בעבר קשה היה להעמיד למכירה פריטים משומשים, בעיתונים היו לוחות ייעודיים לרכבים, לדירות ולוחות כלליים לפריטים מכל סוג אחר (כגון ציוד ספורט, מכשירי חשמל, כלי עבודה וכד'). עוד ניתן היה לתלות מודעות, להציע למכרים העשויים להיות מעוניינים, להפעיל דוכן באירוע מכירות יד שנייה כזה או אחר או ליזום אירוע כזה משל עצמכם (מעיין "Garage Sale"). כיום, רשת האינטרנט מאפשרת פרסום קל ופשוט של פריטים למכירה מיד שניה משלל סוגים, וכך להעניק הזדמנות למי שמעוניין בהם לפנות לרכוש אותם. אנו הצרכנים צריכים לשאול עצמנו מתי באמת משתלם לרכוש פריט חדש, מתי עדיף לחסוך בהוצאות ולרכוש פריט יד שנייה ואיך עושים זאת נכון. אם גם אתם מוצאים עצמכם מתחבטים מדי פעם בשאלה זו, אספנו עבורכם טיפים אשר יסייעו לכם להחליט מתי כדאי לקנות מוצרים יד שניה, איך יודעים אם מדובר בעסקה משתלמת,  ומתי עדיף להימנע לחלוטין מרכישת מוצר משומש.

 

האם מדובר בפריט עם אורך חיים מוגבל

שאלה מרכזית בכל הנוגע למוצרים מיד שניה היא האם הם אכן טובים מספיק עבורנו. כדי לענות על כך יש לברר כמה דברים, מה אורך החיים הממוצע של מוצר כזה, כמה שימוש כבר נעשה בפריט אותו אנו שוקלים לרכוש ועד כמה טוב מצבו הכללי. כך למשל מחשב נייד עשוי לשרת את בעליו היטב במשך ארבע – שש שנים, כל זאת בתנאי שלא ספג חבטות, ניזוק מרטיבות, נעשה בו שימוש בהיקף יוצא מגדר הרגיל וכד'. לפיכך, יש הגיון בריא ברכישת מחשב נייד מדגם שיצא לשוק אך לפני שנה, שנעשה בו שימוש מועט, שהאדם ממנו קונים עושה רושם של אדם מסודר ששומר על הציוד ברשותו ושהמחיר הנדרש הוא נמוך משמעותית מזה של מחשב חדש בעל נתוני חומרה דומים. מנגד, יש להימנע מרכישת מחשב נייד בן חמש שניכר עליו שנעשה בו שימוש רב.
מובן שפעמים רבות המצב אינו חד משמעי ומדובר באיזון היתרון הגלום בצמצום ההוצאה אל מול חסרון אי הבהירות באשר למצב הכללי של המוצר וכמה זמן יוכל לשרת אותנו.

 

פריטים יד שניה מועדים לפורענות
אחד המשתנים המשמעותיים בבחירה לרכוש פריטים יד שניה, הוא האיזון בין העלות המופחתת להיקף הבלאי

 

מוצרי יד שניה מגיעים ללא אחריות

אחד היתרונות הגדולים של רכישת מוצר חדש הוא האחריות שמקבלים עליו. כשמחליטים לקנות פריט יד שניה חשוב לזכור שאם תתגלה בו תקלה לא יהיה לנו אל מי לפנות ונצטרך להתמודד עימה בעצמנו, למצוא מעבדת תיקון ולשאת בהוצאות. יש להימנע מרכישת פריטים משומשים שעלולים להיזקק לתיקון יקר במיוחד או שידוע שנפוצות בהם תקלות כאלה או אחרות. מנגד, האחריות שיש על פריטים חדשים בהם אין מנגנונים מורכבים או יקרים במיוחד היא במקרים רבים חסרת משמעות.

 

לא חשוב רק מצב המוצר אלא גם ממי קונים אותו

ככל שמדובר ברכישת מוצרים משומשים חשוב מאוד להתרשם מן האדם ממנו קונים. תכננו אלו שאלות אתם רוצים לשאול, ערכו כמה שיחות טלפון והיפגשו רק עם מי שמרשים אתכם כאמין. אם אינכם מרגישים שניתן לסמוך על מה שנאמר לכם אודות המוצר הימנעו מביצוע העסקה, אם נראה לכם שלמוכר יש מה להסתיר עדיף לקנות ממישהו אחר.

 

מי שמוכר פריטים משומשים לומד גם איך לרכוש כאלה

דרך מצוינת לפתח מיומנות שתאפשר לכם לרכוש מוצרים מיד שניה ולחסוך כך הרבה כסף היא למכור בעצמכם פריטים שברשותכם בהם כבר אינכם משתמשים, לא רק שתרוויחו את הסכום שישולם לכם תמורתם אלא גם תצברו ניסיון שיאפשר לכם לדעת מתי כדאי לקנות פריט משומש ואיך עושים זאת בדרך היעילה ביותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme