מחיר החתונות מנופח – התאחדות בעלי האולמות פועלת כדי להוזיל אותו

עידו שיטרית5 דקות קריאה
מחיר החתונות אולי ירד סופסוף?
שתף:

עריכת אירוע חתונה בישראל, באולם שמחות או גן אירועים, תעלה לכם בממוצע כ – 100 אלף שקלים. ההוצאות מורכבות מתשלום לפי מחיר למנה כפול מספר המוזמנים ומיני תוספות ואפקטים מיוחדים כגון מופע פירוטכניקה, להקות רקדנים וכד'. מחיר החתונות כולל הוצאות נוספות מלבד עריכת האירוע, למשל – רכישת שמלת כלה וחליפה לחתן, תסרוקת, איפור, צלם שינציח את יום החתונה, רכב מפואר, חופשת ירח דבש ועוד. משפחות רבות נדרשות למאמץ כלכלי כבד כדי להפיק אירוע חתונה, לעיתים קרובות הסכום הכולל של הצ'קים שמקבלים כמתנות אינו מספיק כדי לכסות את ההוצאות. נראה שמי שעוסקים בתחום באופן מקצועי, ובראשם בעלי האולמות וגני האירועים, מבינים את המצוקה וכך התבשרנו לאחרונה על תכנית שמגבשת התאחדות בעלי האולמות להפחתת מחיר החתונות בישראל. מטרת התכנית היא להביא להוזלה של כ – 15% בעלות האירוע. לפניכם סקירה של עיקרי תכנית זו.

 

מחיר החתונות בישראל יתחיל לרדת?
תרבות עריכת השמחות בישראל הובילה למצב בו זוג צעיר נידרש להוציא כ-150 אלף שקלים על אירוע החתונה עצמו והוצאות נלוות, לעיתים קרובות סך המתנות בדמות צ'קים אינו מכסה את ההוצאה

 

הפחתת מחיר החתונות דרך עלות הפעלת האולם

בהתאחדות בעלי האולמות חברים כ – 600 בעלי אולמות וגני אירועים מובילים בארץ. התכנית שמגבש גוף מכובד זה תוגש לוועדת הרגולציה שהוקמה לצורך מימוש התכנית, לממשלה ולוועדת הפנים של הכנסתלפי התכנית ניתן להוזיל עלות הפקת אירוע גדול (חתונות כמובן בראשן אך גם בר/בת מצווה, ברית מילה ועוד) באמצעות הפחתת הוצאות שהאולם נידרש להן. כך למשל ניתן לכלול אולמות ברשימת המעסיקים בעבודה מועדפת לחיילים משוחררים (בדומה לבתי מלון), למנות עובדי אולם כנאמני כשרות (במקום לשלם סכומים גדולים למפקחים מטעם הרבנות), להאריך את תוקף רישיונות העסק של אולמות אירועים משלוש שנים לשש שנים, לדרוש ביקורות כיבוי אש אחת לשלוש שנים במקום אחת לשנה, להעניק הקלות בארנונה ועוד. כל אלה, ישפיעו על מחיר החתונות דרך הורדת ההוצאות להחזקת האולם, מה שיאפשר לאולם "לגלגל" הפחתה זו בעלויות אל קהל הלקוחות שלו.

 

הארנונה שמשלמים אולמות וגני אירועים גבוהה מזו שמשלמים בנקים

בהתאחדות בעלי האולמות מבטיחים שאם יופחתו עלויות התפעול ניתן יהיה להוזיל עלות מנה באירוע ב – 10% עד 15% וכך לאפשר הפחתה משמעותית של מחיר החתונות. רבים אינם יודעים זאת אך הארנונה שגובות רשויות מקומיות מאולמות אירועים היא מן הגבוהות במשק, כ – 300 ש"ח למטר רבוע, לעומת 40 ש"ח למטר רבוע שמשלמים בתי מלון למשל. לא רק זאת אלא שהרשויות נוטות לכלול בחישוב הארנונה גם שטחים שאינם מנוצלים בפועל לעריכת השמחות. עוד טוענים בעלי האולמות שראוי לאפשר תשלום לפי תעריף ארנונה מופחת במהלך תקופות בהן לא ניתן לערוך אירועים, חגים, ספירת העומר ושבתות.

 

מחיר החתונות מושפע גם מהארנונה
הארנונה שגובות הרשויות מאולמות וגני אירועים נעה סביב 300 ש"ח למטר רבוע, לעומת 40 ש"ח בלבד כשמדובר בבתי מלון למשל. עלויות אלה משפיעות בסופו של דבר על מחיר החתונות המוטל על הלקוחות

 

האם ההקלות אותן מבקשת התאחדות בעלי האולמות תתגלגלנה לצרכנים בדמות הפחתה במחיר החתונות?

אין ספק שאם תאמצנה הרשויות אפילו רק חלק מסעיפי התכנית תושג הקלה משמעותית בהוצאות התפעול של אולמות וגני אירועים. השאלה הגדולה היא איך מבטיחים שהקלות אלה אכן תבואנה לידי ביטוי בהוזלת המחיר למנה עבור מזמיני האירוע וכך להפחתת מחיר החתונות בישראל. בהתאחדות בעלי האולמות טוענים שאין ספק שההקלות יביאו להוזלה משמעותית במחיר למנה זאת לאור התחרות הגדולה בענף. זוגות המתכננים לחגוג חתונתם מבקרים בכמה אולמות ו/או גני אירועים ומשווים את ההצעות השונות שהם מקבלים, יש אמנם עונות עמוסות המאופיינות גם במחירים גבוהים אולם באופן כללי כדי לסגור עסקאות חייבים להציע לא רק מקום מפואר, אירוח מושלם ומני פינוקים לבעלי השמחה ואורחיהם אלא גם מחיר אטרקטיבי.

  

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme