מכתב התפטרות: איך כותבים אותו נכון ומה הוא כולל?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מכתב התפטרות נכון - מה הוא כולל?
שתף:

הידעתם? על פי החוק במדינת ישראל, המבקשים להתפטר מעבודתם מחוייבים להגיש (בכתב) מכתב התפטרות למעסיקם. אם אתם בדרך לעבודה הבאה שלכם ותוהים איזה נוסח מכתב התפטרות הוא הנכון – המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם.

 

 

למה בכלל צריך לכתוב מכתב התפטרות?

החוק בישראל קובע כי על עובדים להודיע בכתב על התפטרותם ועל הפסקת העבודה. באופן כללי, נוסח מכתב ההתפטרות אמור לכלול גם את מועד הפסקת העבודה שלכם (ועליו להיות כפוף להתחייבויות החוזיות שלכם להודעה מראש על התפטרות). במקרים מסוימים מכתב התפטרות יכלול גם הסיבה לעזיבה. את המכתב יש להגיש למעסיק שלכם ורצוי גם ליידע אותו בעל פה. חשוב לדעת, כי על פי החוק בישראל, אם לא הגשתם למעסיקכם מכתב התפטרות – הוא יוכל לתבוע אתכם על תשלום בגובה המשכורת שלכם לתקופת ההודעה מראש לה אתם מחויבים בחוק.

 

מכתב התפטרות צריך להיות נעים
כתבו מכתב התפטרות נעים ומכבד, שמציין את מועד העזיבה אבל גם את היתרונות בחברה, כדי שתיפרדו כידידים

 

נוסח מכתב התפטרות תקין על פי חוק

על פי החוק, נוסח מכתב התפטרות אמור לכלול ארבעה נתונים מרכזיים, ומומלץ לראות מכתב התפטרות לדוגמה לפני שתגישו את שלכם למעסיק. 

1 – פרטים מזהים. פרטים אלה כוללים גם את הפרטים שלכם, לרבות שם ומספר ת.ז., וגם את פרטי המעסיק שלכם

2 – מועד כתיבת המכתב

3 – מועד העזיבה שלכם, או במילים אחרות: התאריך שבו תיכנס התפטרותכם לתוקף. כאמור, מועד זה כפוף לחוזה ההעסקה עליו חתמתם, ובמקרים רבים החוזה יחייב התרעה של חודש אחד לפחות.

4 – נסיבות ההתפטרות. לנושא זה חשיבות רבה, בפרט במצבים שבהם תבקשו לקבל פיצויי פיטורין על פי החוק, לדוגמה במצב שבו ההתפטרות נובעה מהרעה בתנאים או בשל צורך לטפל בילד.

 

בנוסף לאמור לעיל רצוי לציין במכתב ההתפטרות שלכם גם את היתרונות בעבודה הנוכחית שלכם. ציינו כי תשמחו להיפרד "כידידים", ולו רק למען הסדר הטוב וההגינות. מכתב התפטרות רצוי שיכלול גם בקשה לסיום ההתקשרות בכל הקשור לזכויות הסוציאליות שלכם, אלו המגיעות לכם על פי החוק. אתם לא חייבים להסביר מדוע אתם עוזבים, אבל בהחלט ניתן לעשות זאת.

 

מכתב התפטרות צריך להגיש בזמן
חשוב להגיש מכתב התפטרות בזמן, לציין את הזכויות הסוציאליות שלכם ובמידת הצורך להסביר גם את הגורם להתפטרות

 

מתי יש להגיש את מכתב ההתפטרות שלכם?

אם אין בחוזה ההעסקה שלכם התייחסות לאורך ההודעה מראש אליה אתם מחויבים, חשוב שתדעו כי מועדים כאלה הם קבועים על פי חוק:

  • במקרה של עבודה בשכר חודשי: יש להגיש מכתב התפטרות יום מראש עבור כל חודש עבודה לעובד בעל וותק של עד שישה חודשים; יומיים וחצי מראש בתוספת שישה ימים עבור כל חודש עבודה לעובד בעל וותק של יותר משישה חודשים אך פחות משנה; או חודש ימים לפני תאריך העזיבה לעובדים בעלי וותק של מעל שנה
  • במקרה של עבודה בשכר שעתי: יש להגיש מכתב התפטרות יום מראש עבור כל חודש עבודה לעובד בעל וותק של עד שנה; יום לכל חודשיים ועוד שישה ימים מראש עבור עובד בעל בין שנה אחת לשנתיים של וותק; והחל משנת העבודה השלישית – חודש ימים מראש

 

 

מכתב התפטרות לדוגמה

כדי לסייע לכם בניסוח מכתב רשמי המתריע על עזיבתכם, להלן מכתב התפטרות לדוגמה:

 

נוסח מכתב התפטרות לדוגמה
טיפים חשובים לתכנון נוסח מכתב התפטרות לדוגמה

 

זכרו – מעבר לחובתכם להודיע מראש על עזיבתכם את מקום העבודה, זכותכם לעזוב כל מקום עבודה בכל אימת שתבחרו. גם במקרים בהם חוויית העבודה בארגון היתה גרועה מבחינתכם, מומלץ לבחור ניסוח מכתב התפטרות חיובי, קורקטי, "קצר ולעניין". רצוי שהמכתב לא יותיר משקעים לאחר שתעזבו את הארגון ותמשיכו הלאה. בעולם התעסוקה בפרט ובחיים בכלל, אנחנו מגלים לא אחת, שקשרים רכשנו בעבר עשויים לסייע לנו, למשל לבנות את הקריירה העסקית שלכם בשנים הבאות, להשיג מכתבי המלצה לקראת העסקה בארגון חדש, או אף לחזור ולשתף פעולה עם הארגון או אם מנהליו, בעתיד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme