מילואים עם מענק – התגמול למי ששירת יותר מ-32 יום בשנה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מענק מילואים למי ששירת לפחות 32 יום
שתף:

צה"ל הוא צבא ייחודי מבחינות רבות, אחת מן המרכזיות בהן היא תלות נרחבת בחיילי המילואים. למעשה, היקף צרכי הביטחון של ישראל הוא גדול עד כדי כך שצבא סדיר (לפחות כל עוד מדובר בצבא בסדר גודל ריאלי ביחס לאוכלוסיית המדינה וכלכלתה), דהיינו צבא בו משרתים רק חיילים בשירות חובה ואנשי קבע, אינו מסוגל לתת להם מענה. הדוקטרינה המנחה בכל הנוגע להגנה על ישראל מפני תקיפה רחבת היקף של צבאות זרים מושתת על כך שהצבא הסדיר יבלום את המתקפה כך שתהיה שהות לבצע גיוס נרחב של אנשי מילואים אשר ימלאו את השורות באופן שיבטיח יכולת התמודדות עם כל איום. יוצא איפה ששמירה על כשירות אנשי מילואים היא הכרחית לביטחון המדינה וחלק בלתי מבוטל מתקציב הביטחון מוקצה לצורך גיוס אנשי מילואים לתעסוקה מבצעית ולאימונים.

 

חייל מילואים? אולי מגיע לך מענק
צה"ל הוא צבא העם ולמילואימניקים תפקיד מרכזי בו,  ללא אנשי מילואים אין דרך להבטיח מענה הולם לאיומים הרובצים לפתחנו מאז קום המדינה ועד היום

 

מילואימניקים (כיום עדיין רובם גברים אך ביניהם גם מספר גדל והולך של נשים) מאופיינים במוטיבציה גבוהה ונכונות להמשיך לתרום כמיטב יכולתם. עם זאת לכולנו ברור שהתייצבות חוזרת ונשנית לשירות מילואים היא תובענית ולפיכך אך ראוי שהחברה בישראל, וממשלתה בראשה, תפעל להעניק לאנשי המילואים גמול הולם. אפילו אם מדובר בגמול ששוויו אינו מספיק כדי לפצות על הפסד כלכלי באופן מלא, יש לשאוף להקל ככל האפשר ולהבטיח שהוקרת התודה לאנשי המילואים, תחושה אותה חולק רובנו המוחלט, תיוודע ברבים. חיילי מילואים, לפחות מי מהם שפעלו לקבל בפועל את המגיע להם, נהנו מאז ומתמיד מהטבות שונות כגון הנחה בתשלום מני אגרות (אגרת רישוי רכב שנתית ביניהן) תוספת למלגות סטודנטים המשתתפים כחונכים בפרויקט פרח ועוד. שר האוצר משה כחלון הקים צוות עליו הוטל לבחון דרכים נוספות לגמול לאנשי מילואים, במיוחד למי מביניהם הנקראים לשירות ארוך. אחת מן ההמלצות אותה דאג שר האוצר ליישם באופן מיידי מהווה בשורה של ממש היות ומשמעותה הטבה בשווי של מאות, לעיתים אלפי שקלים. אנשי מילואים רבים ייהנו מן ההטבה רטרואקטיבית ויזכו להחזר כספי שיופקד ישירות לחשבון הבנק שלהם. מדובר בביטול מס בגובה 25% שנגבה על מענק ששולם למי ששירתו במילואים מעל ל-32 ימים בשנה.

 

עלות ההטבה לאנשי מילואים: כ – 12 וחצי מיליון שקלים לשנה

הטבת ביטול המס על המענק לאנשי מילואים ששירתו מעל ל – 32 יום בשנה תעלה למשלם המיסים הישראלי כ -12 מיליון שקלים בשנה. החישוב פשוט, גובה המענק אינו קבוע (הוא תלוי בגורמים כגון גובה הכנסה, משך השירות, תוספות המגיעות למשרתים בתפקידים מסוימים ועוד) אולם הוא עומד בממוצע על כ – 5,000 שקלים. בשנים האחרונות המענק שולם לכ – 10,000 אנשי מילואים בשנה כך שבסך הכול שולם סכום של כ – 50 מיליון שקלים בשנה מהם נגבה מס בגובה 25%, דהיינו כ – 12 וחצי מיליוני שקלים. בממוצע, תוספת ההכנסה לה יזכה מי ששירת במילואים מעל ל – 32 יום בשנה תעמוד על 1,250 שקלים. כאמור, אנשי מילואים שכבר שילמו מס על מענק שקיבלו במהלך שנת המס האחרונה יקבלו החזר בגובה המס ששולם, ההחזר יופקד ישירות לחשבון הבנק שלהם.

 

ראוי לציין כי ההטבה המתוארת כאן מתווספת לשורת צעדים שנוקט משרד האוצר מאז נכנס לתפקיד השר משה כחלון באמצע שנת 2015. כך למשל שכר חיילי החובה עלה, החל מתחילת שנת 2016, ב – 50%. הצוות אשר המליץ על ההטבה האחרונה שתוארה לעיל ממשיך עבודתו ולפיכך נראה שצפויות הטבות נוספות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme