הטבות מס שיחסכו לכם אלפי שקלים – סיקור מיוחד לסוף השנה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הטבות מס שכדאי להכיר
שתף:

שנת 2017 ממש עוד שנייה נגמרת, וזה יכול להיות הרגע האחרון של העצמאים (וגם של השכירים), ליהנות מהטבות המס המוצעות מטעם המדינה באפיקי חיסכון המיועדים לחיסכון לטווח ארוך. ההטבות הן משמעותיות – וזה הזמן לבדוק אם ניצלתם את מלוא ההטבה המגיעה לכם. דעו, כי ניתן לבצע הפקדות חד פעמיות לקרנות השתלמות, קופות גמל וקרנות פנסיה, וליהנות משלל הטבות מס משמעותיות – ממש עד ה- 31 לדצמבר, היום האחרון של שנת המס.

 

הטבות מס - עד 35% חיסכון
חיסכון של עד 35%, לחוסכים באחד (או יותר) משלושת הסוגים המעניקים הטבות מס

 

מוצרי החיסכון וההשקעה המעניקים הטבות מס

המדינה מעניקה שני סוגים של הטבות בחיסכון לטווח ארוך, במוצרי חיסכון כמו:

 

  • קופת גמל וקופת גמל להשקעה – קופת גמל היא אפיק חיסכון לגיל הפרישה, ואילו קופת גמל להשקעה, מוצר חיסכון חדש בשוק הישראלי, הינה אפיק השקעה השומר על נזילות הכספים ומאפשר פדיונם בכל עת, אולם מעודד המשך החיסכון עד לגיל פרישה
  • קרן השתלמות – אפיק חיסכון שניתן לדות אותו לאחר שש שנות חיסכון אך המעניק הטבות על כל שנת חיסכון נוספת ומעודד חיסכון לגיל הפרישה
  • קרן פנסיה – אפיק חיסכון לגיל הפרישה

 

שתי הטבות המס הניתנות לחוסכים הן אלו:

 

  • ניכוי ממס – סכום ההפקדה (עד לתקרת הפקדה של 7% בהכנסה שנתית ברוטו של 208,800 ש"ח או פחות) מנוכה מהשכר ברוטו, לצורך חישובי כל תשלומי המסים (מס הכנסה, ביטוח לאומי, וביטוח בריאות)
  • זיכוי ממס – החזר כספי בגובה 35% מהמס שייגבה מן החוסך ביחס לסכום הנחסך – כלומר 35 ש"ח לכל 100 ש"ח נחסכים (עד לתקרת הפקדה של 5% בהכנסה שנתית ברוטו של 208,800 ש"ח או פחות)

 

הטבות מס משמעותן לקבל כסף בחזרה מהמדינה

נסביר את המשמעות מרחיקת הלכת של הטבות המס, באמצעות דוגמה: בשכר ברוטו של לדוגמה 9,000 ש"ח בחודש (קצת גבוה מן השכר הממוצע במשק), גובה המס השולי הוא 20%. נניח שאנחנו חוסכים 500 ש"ח בחודש לקופת גמל. מתוך 500 השקלים שנחסוך, נקבל בזיכוי ממס 175 ש"ח, ויופחתו לתשלומים בניכוי המס כ – 150 ש"ח, סה"כ 285 ש"ח. המשמעות היא מעל מחצית מהסכום הנחסך, שייוותרו בידינו. בנוסף לזה – החיסכון עצמו נושא תשואות ונותר לשימושנו במלוא הסכום שהושקע.

 

הטבות מס - הכסף שלכם חוזר אליכם
הטבות מס פירושן החזר כספי למי שחוסך כסף באפיק חיסכון כזה או אחר

 

כמה כדאי להפקיד?

תקרת ההכנסה המזכה לחישוב הטבות מס היא 208,800 ש"ח ברוטו בשנה. תוכלו להפקיד לאפיקי החיסכון הנושאים הטבות מס עד 16% מההכנסה שלכם ברוטו, ועד 33,408 ש"ח בשנה (שהם 2,784 ש"ח בחודש), לקבלת מלוא הטבות המס המוצעות.

 

תיקון ההפקדות השנתיות יאפשר הנאה מרבית מהטבות המס המוצעות

עכשיו הזמן לבדוק, מה היה גובה ההפקדות שלכם השנה לאפיקי החיסכון המאפשרים הטבות מס כאמור. אם תקרת ההפקדות החושיות מאפשרת ביצוע הפקדה נוספת תוך קבלת הטבות המס כאמור (כלומר, לטובת ניצול מקסימלי של תקרת ההפקדות המותרת על פי ההכנסות שלכם השנה) – מומלץ להתקשר לחברה המנהלת עבורכם את תכניות החיסכון (ניתן גם לפתוח תכנית חיסכון חדשה מן הסוגים המפורטים לעיל), ולבצע הפקדה חד פעמית בסכום שיאפשר לכם ניצול הטבות המס באופן היעיל ביותר. אם אתם חוששים מניצול הטבות המס לצד ויתור על נזילות הכספים שלכם – שקלו חיסכון בקופת גמל להשקעה, מוצר חיסכון המאפשר קבלת הטבות מס ומעודד חיסכון לטווח ארוך באמצעות הטבות מס נוספות המובטחות לחוסכים – אולם מאפשר גם משיכה של חלק מהקרן או כולה בכל עת

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme