דירוג בתי השקעות – מי השחקנים החזקים בישראל?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
דירוג בתי השקעות לפי ריאלי
שתף:

שנת 2017 היתה שנה טובה להשקעות ולבתי ההשקעות. עם יותר מ – 7% תשואה בקופות הגמל ומוצר חדש להשקעה, קופות הגמל להשקעה, שצבר תאוצה אדירה בחודשים ספורים; עם עליות מדדים בבורסה המקומית וברחבי העולם – תיקי השקעות מנוהלים, קרנות השתלמות וקופות גמל ושפע של מוצרי חיסכון אחרים הציגו תשואות כפולות מאלה של שנה שעברה – ואף יותר מכך. בתוך החגיגה הגדולה של ההשקעות במהלך השנה – דירוג בתי השקעות של ריאלי קובע מי היו בתי ההשקעות ש"כיכבו" השנה, אלה שניהלו נכסים בסכומים הגבוהים ביותר והציגו את התשואות המרשימות ביותר. דירוג בתי ההשקעות של אתר "ריאלי" – לפניכם.

 

דירוג בתי השקעות על פי מוצרים וסכומים
דירוג בתי ההשקעות של ריאלי, על פי תשואות השנה במוצרי השקעה וסכומים כוללים של נכסים מנוהלים

 

בראש דירוג בתי השקעות בהיבט התשואה, במיוחד באפיקים מנייתיים – אלטשולר-שחם

אלטשולר שחם היא הכוכבת של קופות הגמל להשקעה, עם ניהול של 1.1 מיליארדי שקלים מתוך שוק בשווי 2.5 מיליוני שקלים – כ – 44% מנתח השוק במוצר חדש ופופולארי זה, מנוהל בבית ההשקעות אלטשולר שחם. במהלך שנת 2017, קופת הגמל להשקעה  "אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי" הציגה תשואה של כ – 8.3%, וקופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות" לא פחות מאשר 18.3% תשואה. אלטשולר שחם גם היתה השנה הבחירה מספר אחת בתכנית "חיסכון לכל ילד", במיוחד אצל הורים שהעדיפו חסכונות במסלול מנייתי – כ 55% מכלל התכניות מסוג "חיסכון לכל ילד", נפתחו בבית ההשקעות אלטשולר שחם. בית ההשקעות הוביל את תחום קופות הגמל וקרנות ההשקעה השנה, במיוחד במסלולים מנייתיים, עם תשואות ממוצעות של מעל 10% בכלל המסלולים ומעל 20% במסלולים מנייתיים – התשואות הגבוהות בענף בדירוג כלל בתי ההשקעות בישראל.

 

במקום הראשון בדירוג בתי ההשקעות של ריאלי בהיבט היציבות – פסגות בית השקעות

פסגות בית השקעות מנהל את סך הנכסים הגדול ביותר בארץ – מעל 185 מיליארדי שקלים. בית ההשקעות פסגות הגיע גם השנה למקום הראשון בדירוג בתי ההשקעות של חברת האנליסטים דאן אנד בראדסטריט, על פי דירוג בתי השקעות השנתי הקבוע שלהם, המתפרסם בשוק הישראלי ונחשב מהדירוגים המשמעותיים בתחום. ביחד עם זאת, חשוב לומר כי היקפי הפעילוות של בית ההשקעות פסגות דווקא ירדו במהלך שנת 2017 בכ – 1.3% ביחס להיקפי השקעות בשנה הקודמת (גם אז הגיעו למקום הראשון בדירוג בתי ההשקעות של דאן אנד בראדסטריט), וכי התשואות במהלך שנת 2017 לא היו מהגבוהות שראינו השנה – למשל בתחום קופות הגמל להשקעה, המוצר "פסגות גמל להשקעה כללי" הגיע רק במקום החמישי אחרי אלטשולר-שחם, מנורה, הראל, ואקסלנס, עם תשואה שנתית של פחות מ – 6.20%. מדוע, אם כן, היקפי הנכסים המנוהלים הגבוהים כל כך? פסגות מנהלת נכסים עבור גופים פרטיים – וגם עבור גופים עסקיים ומוסדיים.

 

שני בתי השקעות בולטים נוספים השנה בדירוג בתי ההשקעות – בית ההשקעות "מור", ובית ההשקעות "אנליסט"

 שני בתי ההשקעות האחרונים בדירוג בתי ההשקעות המצליחים של אתר "ריאלי" לסוף שנת 201, הם:

 

  • בית ההשקעות "מור" – במקביל להרחבת פעילות משמעותית של בית ההשקעות, היא גם הונפקה בבורסה ואלי לוי, מנכ"ל מור קרנות נאמנות, אף זכה להופיע ברשימת אנשי השנה לשנת 2017 של אתר ביזפורטל. מור השקעות הבטיחה שלא תעלה את דמי הניהול במהלך שנת 2018 – וזו כבר סיבה טובה להמשיך לצפות בבית ההשקעות גם במהלך השנה הבאה.

 

  • בית ההשקעות "אנליסט" המנהל נכסים בשווי כולל של כ – 11 מיליארדי שקלים, נכנס אל דירוג בתי השקעות של ריאלי בשל תשואות גבוהות, עלייה משמעותית (15.3%) בהיקפי הפעילות ביחס לשנת 2016, והיצע נרחב של מוצרי חיסכון והשקעה – אנחנו מסמנים אותו כבית השקעות ששווה לעקוב אחריו. על דירוג בתי השקעות של דאן אנד בראדסטריט, אגב, הוא הגיע למקום ה – 13 המכובד מבין כלל בתי ההשקעות בארץ.

 

בראש דירוג בתי השקעות - פסגות
דירוג בתי השקעות על פי יציבות מציב את פסגות במקום הראשון

 

מי מבתי ההשקעות בדירוג הוא המתאים לי ביותר?

בתי ההשקעות בישראל מציעים שפע של מוצרם להשקעה – החל ממוצרי חיסכון והשקעה ארוכי טווח כמו ביטוחי מנהלים וחסכונות לפנסיה, דרך מוצרי השקעה המאפשרים שמירה על נזילות הכספים כמו קופות גמל להשקעה – וכלה בניהול תיקי השקעות של לקוחות פרימיום, בסכומים של החל מ – 300,000 ש"ח. בדירוג בתי ההשקעות, ניכר כי השנה כיכבה בתשואות גבוהות (בעיקר במסלולים בסיכון מוגבר) אלטשולר שחם, אולם יש עוד שפע של בתי השקעות בישראל המציעים מסגרות ניהול נכסים והשקעות בסכומים שונים, בפיזור שונה על פי מאפייני החוסך ובתנאי חיסכון שונים. ועל אף התשואות המרשימות בהחלט של בית ההשקעות אלטשולר שחם, אנחנו מזכירים כי מחקרים רבים מצביעים על השוואה ריאלית יותר ותחזית מדוייקת יותר על בסיס חמש השנים האחרונות, כאשר הצלחות מסחררות על פני שנה אחת עשויות להיות לא יותר מאשר מזל. מומלץ לבדוק את התשואות בשנה, שלוש השנים וחמש השנים כדי לבחון, מי היה מוצר ההשקעה שמציע לאורך זמן את הניהול האפקטיבי ביותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme