ריפל – המטבע הווירטואלי החדש שכדאי לכם להכיר

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
ריבל הוא מטבע וירטואלי שכדאי להכיר
שתף:

כולנו התרשמנו מהזינוק המטאורי בשוויו של המטבע הדיגיטלי המוביל בעולם, הביטקוין. יש  האומרים שמדובר בבועה ואילו אחרים טוענים שמטבעות דיגיטליים (המכונים גם מטבעות קריפטוגרפיים) הם כסף העתיד, וככל שהיקף השימוש בהם גדל כך גם ילך ערכם ויעלה. חשוב ליזכור שהביטקוין אינו המטבע הדיגיטלי היחיד, מטבעות מובילים אחרים הם האת'ריום (Etherreum- ETH), הלייטקוין (Litecoin- LTC), הזיקאש (Zcash- ZEC), המונרו (Monero- XMR) וכמובן ריפל (Ripple- XRP). בשבוע האחרון של שנת 2017 זינק שוויו של הריפל ב-80% והגיע לרמת שיא של 2.4 דולרים. עלית ערך זו הפכה את הריפל למטבע הדיגיטלי בעל שווי שוק הגבוה ביותר אחרי הביטקוין ורבים החלו שואלים עצמם האם אנו צפויים לראות זינוק בערכו של מטבע זה כפי שקרה לביטקוין. אם גם אתם תוהים מה גרם לעליה בערכו של הריפל ומה צופן בחובו העתיד ככל שהדבר נוגע למטבע זה, תמצאו בפסקאות הבאות מידע שבכוחו לסייע לכם להבין במה דברים אמורים.

 

ריפל עם עליה של 80%
עליה בת 80% בערכו של הריפל במהלך השבוע האחרון של שנת 2017 הפכה אותו למטבע הדיגיטלי בעל שווי השוק הגבוה ביותר מלבד הביטקוין

 

מאחורי ריפל עומדת חברה רשומה ומבוססת

כדי להבין מה מניע את עלית ערכו של ריפל והאם זו צפויה להמשיך חשוב לדעת שמטבע זה נבדל ממטבעות דיגיטליים אחרים בכך שקוד המקור לאלגוריתם המפיק אותו שלו, כמו גם פרוטוקול השימוש בו אינם נחלת הכלל אלא מצויים בבעלות פרטית של חברת ריפל לאבס בע"מ (Ripple Labs Inc.). מדובר בחברה מבוססת הרשומה בארה"ב, לה סניפים בכמה מדינות בעולם בהם מועסקים כ-200 עובדים והמוצר שהיא מציעה הוא רשת חכמה לביצוע תשלומים חוצי גבולות בין מדינתיים. מטבע שהחברה יצרה לצורך ביצוע פעולות מסוימות במערכת נקרא XRP ומשום שהוא המטבע היחיד שהחברה הפיקה הוא מכונה בפי כולם פשוט ריפל, ממש כשם החברה עצמה. במהלך השנים 2016 ו2017 חתמה חברת ריפל על הסכמי שיתוף פעולה עם מספר מוסדות פיננסיים גדולים, ביניהם הבנק הגדול ביותר ביפן (The Bank of Tokyo-Mitsubishi), חברת האשראי אמריקן אקספרס, Bank of America ועוד. מעניין לציין גם שבתחילת דרכה הצליחה חברת ריפל לגייס הון מקרנות הון סיכון מובילות בעולם אשר בחרו לתת בה אמונן, Goggle Ventures ביניהן.

 

העלייה בערכו של הריפל נובעת מהתרחשויות עסקיות אמיתיות

מטבעות קריפטוגרפיים אינם מונפקים על ידי מדינה כלשהי ולכן ערכם אינו מושפע מהתפתחויות בכלכלתה של מדינה כזו או אחרת, כפי שקורה למטבעות רגילים (המכונים גם כסף פיאט, באנגלית Fiat money ביטוי שנגזר מן המונח הלטיני Fiat שפירושו "כך יעשה"). יוצא איפה שערכם של מטבעות דיגיטליים מושפע אך ורק ישירות מן ההיצע והביקוש להם, כך למשל העלייה המהירה בערכו של הביטקוין נבעה מכך שהביקוש למטבע זה גבר בקצב מסחרר ולמולו היצע מטבעות מוגבל (האלגותירם של הביטקוין בנוי כך שיש מספר סופי של ביטקוין שניתן לכרות, כ-21 מיליון מטבעות ביטקוין בסך הכל, וקצב הכרייה מאט ככל שמספר הביטקוינים שטרם נכרו קטן).

 

ריפל הוא יוצא דופן בין המטבעות הדיגיטליים במובן זה שערכו מושפע ממהלכים עסקיים שמבצעת חברת ריפל. כך למשל ביום בו חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת האשראי הגדולה אמריקן אקספרס זינק ערכו של ריפל בלמעלה מ-20%. גם את עליות הערך המשמעותיות שרשם המטבע לקראת סוף שנת 2017 ניתן לשייך להצלחות עליהם דיווחה חברת ריפל לאבס בע"מ.

 

הייחודיות של ריפל
מטבע הריפל דומה למטבעות דיגיטליים אחרים, אבל מיוחד משום שהוא מושפע מפעילותה של החברה

 

עתידו של המטבע אינו קשור בהכרח לעתידה של חברת ריפל לאבס בע"מ

אם אתם סבורים שגורלו של המטבע תלוי במידת הצלחתה של הפעילות העסקית של חברת ריפל לאבס בע"מ הרי שטעות בידיכם. חשוב לדעת ששימוש בטכנולוגיית העברת הכספים שמציעה החברה אינה מחייבת שימוש במטבע XRP. מוסדות פיננסיים המטמיעים שימוש בתשתית שהקימה חברת ריפל מאמצים למעשה דרך להעברה מהירה וזולה של כספים בין חשבונות בנק במדינות שונות, המטבע שאנו מכנים בשם ריפל עשוי ליטול חלק בהליך אולם אין זה הכרחי. יוצא איפה ששיתופי הפעולה שנחתמו תומכים בעתידה של החברה ומבשרים על גידול בהיקף השימוש בטכנולוגיה שפיתחה אולם אינם מעידים בהכרח על עליה בביקוש למטבע. בהחלט ייתכן שעלית הערך שראינו לקראת סוף 2017 נבעה מביקושים מצד משקיעים שאינם מבינים עד תום את ההבדל בין החברה ומטבע הXRP, ביניהם כאלה הסבורים שכל שימוש בפלטפורמה של החברה מחייב גם שימוש במטבע.

 

חברת ריפל מפוגגת את אי הוודאות האופפת את גורל מטבעות XRP בהם היא מחזיקה

חברת ריפל עצמה מחזיקה בכ-62 מיליארד מתוך כ-100 מיליארד מטבעות ריפל הקיימים נכון לסוף שנת 2017. במהלך חודש דצמבר 2017 החלה החברה במהלך שנועד לפזר את המטבעות שברשותה, בתום כל חודש כמיליארד מטבעות יהפכו זמינים למסחר. המטרה היא להשיג יציבות והשאלה היא כמובן האם המהלך יביא לקיבעון בערכו של המטבע או שיתמוך בהמשך עלית הערך שלו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme