איתור כספים אבודים – כך תמצאו את הכסף שלכם דרך האינטרנט

עומר גלעדי5 דקות קריאה
איתור כספים אבודים הוא צעד קריטי
שתף:

בשנים האחרונות גוברת המודעות בקרב הצרכנים הישראלים למעקב צמוד ואף תקיף יותר אחר הנכסים הכלכליים שלהם. ביחד עם מודעות גוברת מצד הצרכנים, אנחנו רואים עוד ועוד שירותים ואתרים – רובם ממשלתיים – אשר מציעים אפשרות איתור כספים אבודים.

 

אם ננסה להסביר את זה בצורה פשטנית למדי, מדובר בכספים שיש להם בעלים – אבל נשכחו מאחור. חשוב לדעת שיש היום בישראל כחצי מיליון חשבונות עו"ש ללא פעילות. בחשבונות הללו, תאמינו או לא, נמצאים כתעשה מיליארד שקלים שאיש עדיין לא דרש. בנוסף ישנן גם לא מעט קרנות פנסיה, קופות גמל ותכניות חיסכון ישנות שלא נדרשו. יכול להיות שעבדתם במקום שהפקיד עבורכם כסף בקרן השתלמות או בקופת גמל, אולי בקרן פנסיה, ואתם בכלל לא מודעים לכך או לחלופין, לא זוכרים. כך אפשר להסביר איך קרה שישראלים רבים לא מודעים לקיומם של כספים אבודים. יחד עם זאת, איתור כספים הוא צעד קריטי שיעזור לכם לגלות אם גם עליכם עומד "ליפול" סכום כסף שיעזור לסגור את המינוס, להחליף רכב או לעזור לילד שעומד להתחתן.

 

מערכות שונות, לרבות מערכות שהוקמו על ידי משרד האוצר ומערכות פרטיות שמציעות חברות המתמחות בחסכונות פיננסיים והתנהלות כלכלית תקינה, מאפשרות לבצע איתור כספים בצורה פשוטה, באמצעות הזנת נתונים שונים ולקבל פירוט של קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים שייתכן ויש בהם עדיין חסכונות. אם כן, הגיע הזמן שגם אתם תבדקו אם יש לכם חסכונות שלא הכרתם (או זכרתם) ותגלו כספים אבודים. איך עושים את זה? התשובות לפניכם.

 

הכירו: דרכי איתור ספים אבודים
איתור כספים אבודים – חשבונות עו"ש, תכניות חיסכון וקופות גמל ותכניות ביטוח ממקומות עבודה כאלה ואחרים וגם חסכונות פנסיה ועוד

למה חשוב לאתר כספים אבודים?

למרות שמדובר בשירות חינמי לגמרי שמאפשר לעשות סדר בהתנהלות הכלכלית ואפילו לקבל כספים שנשכחו, עדיין מעט מאד ישראלים בודקים באמצעות השירות ומבצעים איתור כספים וקרנות. למה כל כך חשוב לבצע את הבדיקה לאיתור כספים?

 

 

כפילויות בפוליסות ביטוח:

איתור כספים אבודים מאפשר לבדוק האם קיימים ביטוחים כפולים, למשל ביטוחי בריאות וביטוחי חיים, שאנחנו מפרישים או הפרשנו אליהם כספים ללא בדיקה. לאחר איתור הכספים אפשר לעשות סדר, לאחד ביטוחים או לבדוק איזו חברת ביטוח מבין השתיים מציעה את התנאים הטובים ביותר. גם פוליסות לביטוח פנסיה שנפתחו עבורנו במקומות עבודה שונים, יכולות להפוך לקרן אחת אטרקטיבית יותר.

 

בדיקת תנאי הפנסיות השונות:

במקרים רבים, עובדים פותחים קרנות פנסיה במסגרת מקומות עבודה שונים ולאחר עזיבתם את מקום העבודה, הם מפסיקים לטפל ולעקוב אחר קרן פנסיה אחת ועוברים לפנסיה אחרת, בהתאם למקום העבודה החדש. איתור כספים בקרנות פנסיה מאפשר לעקוב אחר המצב הפנסיוני ולאתר האם יש צורך לאחד בין קרנות, לבדוק שוב את התנאים או לשחרר קרן אחת ולהמשיך עם קרן אחרת.

 

כדאי לחפש כספים אבודים
פלטפורמות איתור כספים חשובות כדי שתוכלו להבין איפה הכסף שלכם באמת נמצא

 

בדיקה לאיתור ביטוח מנהלים:

ביטוח מנהלים הוא קרן תגמולים שניתן להוציא ממנה כספים, על פי תנאי הפוליסה. אזרחים רבים בישראל לא יודעים שפתחו להם קרן ביטוח מנהלים במסגרת מקום עבודה מסוים וייתכן ויש להם כסף צבור שאפשר לשחרר לכל שימוש. באמצעות מערכות איתור כספים אפשר לזהות את כל פרטי ביטוח המנהלים ולהתחיל בתהליך שחרור כספים, שיכול לעזור במצב כלכלי לא טוב.

 

 

הר הכסף – יוזמה שמאפשרת איתור כספים ללא תשלום

אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר שילב ידיים יחד עם בנק ישראל וייצר מערכת שמאפשרת לכל אזרח במדינה לאתר בקלות את אותם כספים אבודים. המערכת נקראת הר הכסף ומאפשרת איתור כספים באמצעות הזנת פרטים בסיסיים בשני מסלולים שונים – האחד מסלול של חיפוש חשבונות בנק, והשני הוא מסלול חיפוש חשבונות חיסכון לפנסיה או פוליסות חיסכון של ביטוח חיים.

 

המערכת מאפשרת לזהות חשבונות, תכניות חיסכון, ולבצע פעולת איתור כספים אבודים לא רק של האזרח הפונה עצמו, אלא גם של קרובי משפחה שנפטרו. כדי לחפש כספים תחת שם האדם הפונה, כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס אל האתר, להזין פרטים כמו תעודת זהות, תאריך הנפקת התעודה, שאלות זיהוי שונות ואישורי הבטחה ותנאי שימוש ולקבל בלחיצת כפתור פירוט של כל הקרנות הרשומות על אותו אדם. במידה ומדובר בקרוב משפחה, יש להזין את פרטיו שלו ולבצע איתור כספים תחת שמו. התוצאות, במידה והפרטים הוזנו באופן תקין, כוללים פירוט של שם החברה בה נמצא החסכון, סוג החסכון, תאריך ההפקדה האחרון ועוד.

 

תוצאת החיפוש הינה טבלה בה מפורטים כל המוסדות בהם תוכלו לאתר כספים אבודים ברשותכם. לא יפורטו באותה הטבלה הסכומים שתמצאו בכל מוסד – אבל כן תמצאו בטבלה פרטי התקשרות על מנת להתחיל לפעול לאיתור הכספים, דרך יצירת קשר עם המוסד הכלכלי שאותר. את הטבלה המתקבלת ניתן לשלוח במייל, להדפיס או להוריד למחשב להמשך הבדיקה מול החברות השונות, שפרטיהן מופיעים בדיווח.

 

לאיתור חסכונות פנסיוניים ופוליסות ביטוח חיים

לאיתור כספים אבודים בחשבונות עו"ש שנשכחו

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך דרך המסלקה?

כבר 28,587 אנשים עשו בדיקה לכספים אבודים במסלקה הפנסיונית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme