הר הכסף של משרד האוצר – 5.2 מיליארד שקלים מחפשים את בעליהם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הר הכסף - אולי מגיע לכם כסף?
שתף:

בספטמבר 2016 השיק משרד האוצר שירות חדש לכלל בשם הר הכסף, המאפשר איתור של חשבונות בנק שאינם פעילים על מנת להשיב את הכספים המצויים באותם חשבונות, לבעליהם. שבחשבונות כאלה בכלל הבנקים בישראל שכבו ללא דורש מעל תשעה מיליארדי שקלים, שבעליהם בוודאי היו יכולים לעשות בהם שימוש טוב יותר. שירות הר הכסף של משרד האוצר הוא שירות קל ונוח, הוא מוצע לכל תושב ישראל ללא עלות, ובמידה ואיתרתם כספים שלא ידעתם על קיומם – תוכלו לפנות אל הבנק ולדרוש אותם. מהו אתר הר הכסף, ואיך משתמשים בו? כל המידע – במאמר שלפניכם.

 

אתר הר הכסף - יוזמה של משרד האוצר
אתר "הר הכסף" פותח ביוזמת משרד האוצר ובשיתוף בנק ישראל ורשות שוק ההון, הביטוח, והחיסכון, והוא מאפשר איתור של חשבונות בנק לא פעילים, פוליסות ביטוח חיים, וחסכונות פנסיוניים על שמכם

 

הר הכסף – שתי דקות, והכסף שלכם חוזר אליכם

אתר הר הכסף של משרד האוצר, מספק מידע מלא הנאסף מן הגופים המוסדיים, הבנקים, חברות הביטוח, ואחרים, אודות חשבונות בנק ופיקדונות שאינם פעילים, כמו גם על פוליסות חיסכון פנסיוניות ופוליסות ביטוח חיים. תהליך האיתור של חשבונות הבנק הוא פשוט – נכנסים לאתר האינטרנט (לאיתור חסכונות פנסיוניים או פוליסות ביטוח חיים – היכנסו לקישור הזה), מזינים פרטים אישיים – ומייד מקבלים טבלת תוצאות, ובה מופיעים כל חשבונות העו"ש והפקדונות שאינם פעילים. אגב, על פי חוק, מחוייב גם הבנק ליידע לקוחות על חשבונות לא פעילים, אחת לשישה חודשים. אולם לא פעם, הפרטים המצויים בידי הבנקים הם שגויים, ולא עולה בידיהם לעדכן את הלקוח אודות כספים צבורים בחשבונות בנק ובפקדונות לא פעילים.

 

הפרטים שיש למלא על מנת לקבל את דו"ח חשבונות הבנק הם:

 

  • מספר תעודת הזהות של המבקש
  • תאריך הנפקת תעודת הזהות (המופיע על גבי התעודה)
  • נתונים אישיים אודות תאריכי ההנפקה של מסמכים מזהים ועוד
  • קוד אבטחה
  • אישור תקנון

 

ניתן לבצע חיפוש דומה גם עבור חשבונות בנק של קרובים שנפטרו, כולל מספר הזהות של הנפטר ותאריך הפטירה, כפי שמופיע בתעודת הפטירה המופקת על ידי רשות האוכלוסין וההגירה – גם באופן מקוון.

 

הר הכסף - תהליך קצר ומהיר
אתר הר הכסף מאפשר מילוי קצר וקל של טופס מקוון, וקבלת טבלה עם סיכום כל חשבונות הבנק הלא פעילים על שמכם שיש בהם יתרה שתוכלו למשוך. כ – 5.2 מיליארדי שקלים עוד מחכים לבעליהם, במעל 470,000 חשבונות עו"ש לא פעילים

 

הר הכסף – 1.6 מיליארד כבר הוחזרו לבעליהם

מאז ספטמבר 2016, אז נחנך אתר הר הכסף, הושבו 1.6 מיליארדי שקלים לכ – 600,000 מבקשים, מתוך 2.5 מיליוני ישראלים אשר ביצעו שאילתות באתר. כך עולה, כי בממוצע כי כרבע (24%) מן הממלאים של טפסי הבקשה באתר איפה הכסף זכו לתשובה חיובית, והסכום הממוצע שאותר הוא מעל 2,000 ש"ח למבקש. באתר ממתינים עוד 5.2 מיליארדי שקלים ב – 476,000 חשבונות עו"ש שאינם פעילים ובעליהם לא אותרו.

 

איתור פוליסות ביטוח וחיסכון פנסיוני באתר 

אתר הר הכסף מציע יותר מאשר איתור חשבונות עו"ש ופקדונות בנק שאינם פעילים – הוא מציע גם הפקה של רשימת כל פוליסות ביטוח החיים והחיסכון הפנסיוני המנוהלים בחברות הביטוח על שמכם, בהליך קצר הדומה מאוד לזה שתואר בטופס הר הכסף לאיתור חשבונות אבודים. כידוע, החזקה של מספר פוליסות ביטוח חיים היא בזבוז כספים מיותר, והחזקה של מספר פוליסות חיסכון פנסיוני היא בדרך כלל בזבזנית (מוטב לאחד את כל החסכונות הפנסיוניים בתכנית היעילה והרווחית ביותר אשר ברשותכם). על כן – מומלץ, אם אתם כבר נכנסים לאתר הר הכסף ויש ברשותכם את פרטי הגישה, לאתר גם תכניות ביטוח וחיסכון פנסיוני על שמכם, ולהתייעל גם בהיבטים אלה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme