כספים אבודים – כל הדרכים עבור איתור הכספים שלכם

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
כספים אבודים
שתף:

לאבד כסף זה לא נעים במיוחד כאשר עובדים בשבילו קשה. ובכל זאת תתפלאו לשמוע שייתכן ואיבדתם כסף שמגיע לכם. ואכן, כספים אבודים הם כל אותם כספים שבבעלותכם, וששכחתם או שאינכם זוכרים או מודעים לעצם קיומם, והם מחכים רק לכם.

 

איפה מתחילים לחפש

מפת המטמון שלנו בחיפוש כספים אבודים  מתחילה בכל אותם חסכונות וחשבונות שפתחתם בעבר כגון חשבונות פנסיוניים לא פעילים, כספים שהפקדתם כשכירים או כעצמאיים בקרנות השתלמות, קרנות פנסייה, ביטוחי חיים או קופות גמל.

 

כספים אבודים - מפת מטמון
היכן נמצאים הכספים האבודים שלנו?

 

גם חשבונות או חסכונות לא פעילים בבנק שאינו הבנק בו לרוב אתם משתמשים, כגון חשבונות עובר ושב או פיקדון לא פעיל במטבע ישראלי או במטבע חוץ, חסכונות. וכמובן, כספים שירשתם מקרוב משפחה שנפטר. הנה כמה אתרים שיוכלו לסייע לכם בחיפושיכם.

 

הר הכסף

בשל ריבוין של חברות שהתמחו בחיפוש אחר כספיכם האבוד, הקים בנק ישראל את האתר הר הכסף (https://itur.mof.gov.il/#/main/landing). מדובר במנגנון חיפוש המראה באילו בנקים קיימים חשבונות/פקדונות לא פעילים שהבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליהם סמוך למועד פירעונם, או חשבונות בנק הרשומים על שם קרוב שנפטר. המידע שמתקבל אינו מראה את סוג החשבון או הפיקדון ואת היתרה הקיימת בו. את המידע הזה תקבלו מהבנק לאחר איתור החשבון, ועם הצטיידות במסמכים רבלנטיים, בהתאם לדרישות הבנק. חשוב לדעת שמידע המופיע בתוצאות החיפוש אחר כספים אבודים מתקבל מהבנקים ומתעדכן על פי דיווחיהם.

 

כספים אבודים - הר הכסף
כספים אבודים – הר הכסף

 

מנוע החיפוש מוגבל לעשרה חיפושים בלבד עבור כל מספר זהות ובחיפוש כספים על שם קרוב שנפטר יכול כל משתמש לבצע עד עשרה חיפושים למספר זהות של כל קרוב. זאת מאחר והמידע הוא אישי ורגיש ומצריך הגנה. על מנת שלא תצטרכו לבצע שוב את החיפוש מומלץ לשמור את התוצאות בקובץ אקסל, להדפיס או לשלוח למייל.

 

האתר גם מאפשר ליצור קשר עם בנק במידה ולא תרצו שמידע עליכם יופיע במנוע החיפוש. לשם כך, עליכם לפנות אל הבנק שבו מתנהל חשבון על שמכם, ולבקש ממנו להסירכם ממנוע החיפוש.

 

המסלקה הפנסיונית

באתר זה תוכלו לראות מהו המצב הפנסיוני שלכם. האתר מפרט כיצד מחולקים הכספים בין קרנות ההשתלמות, פנסייה, ביטוח מנהלים וקופות גמל. ניתן פירוט לגבי היתרות הצבורות בהם, והחסכונות הצפויים לגיל הפרישה. הפירוט הינו עבור כל חשבון בנפרד.  וכן מידע לגבי הפקדות שבוצעו על ידי המעסיק לחשבונות הפעילים בחודשים האחרונים, וגם פירוט הכיסויים הביטוחיים הקיימים בכל חיסכון בחברות השונות.

 

כספים אבודים - המסלקה הפנסיונית
המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

 

כספים אבודים למה זה קורה?

יש התולים את אובדן הכספים במבנה השוק שעבר שורה של מהפכות שגרמו לבלאגן לא קטן בחברות המנהלות את המוצרים הפניסיוניים השונים. הוצאתן של קופות גמל מהבנקים ומכירתן לבתי ההשקעות וחברות הביטוח. מיזוגים ורכישות שלוו בשינוי שמות הקופות. מערכות מחשוב שהועברו מקופה אחת לאחרת.

 

בנוסף, גם לנו יש חלק בדבר, מעבר דירה ושינוי מגורים שאנו לא תמיד טורחים לעדכן בחברות הביטוח. מעבר בין מקומות עבודה אחת למספר שנים, מבלי להעביר את קופת הגמל.

 

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך דרך המסלקה?

כבר 28,587 אנשים עשו בדיקה לכספים אבודים במסלקה הפנסיונית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme