שוק הטלוויזיה ב 2018 – השינויים הגדולים שצפויים לנו

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שוק הטלוויזיה והשינויים שבדרך
שתף:

עד שנת 2014, היינו כולנו בעלי מנוי חודשי באחת משתי החברות שסיפקו חבילות טלוויזיה רב ערוצית – הוט או YES. שתי החברות הציעו שפע של ערוצים, תכניות, סדרות וסרטים, תכניות ילדים מקוריות וכאלה בדיבוב, ואפילו תכניות מקור איכותיות ברבות השנים. בשנת 2014, נכנסה לשוק הדואופולי סלקום עם סלקום TV – ו"שברה את השוק", עם מחירים נמוכים פי שלושה מאלה שנהגנו לשלם עבור חבילת התוכן של הוט ו – YES. מאז, ובשנתיים האחרונות, אנחנו רואים איך שוק הטלוויזיה עובר שינויים רבים וטובים. מה צפוי לנו בשנת 2018, ואיך זה ישפיע על התכנים שנצרוך?

 

שוק הטלוויזיה יעלה קצת פחות
שירותי הטלוויזיה הם כבר מזמן לא בבעלות הבלעדית של חברות הוט ו – YES כפי שהיא בשוק הטלוויזיה הישראלית עד שנת 2014. כיום, מגוון ערוצי תוכן משודרים מעל רשת האינטרנט, בעלויות מופחתות ובמבחר שמתאים לכל צופה

 

התחיל כבר ב – 2017 – אנחנו לא חייבים טלוויזיה כדי לצפות בטלוויזיה

כולנו מחוברים למסכי הסמארטפונים וטאבלטים כמעט בלי הפסקה. גם צפייה ישירה בתכני טלוויזיה, סדרות וסרטים, היא דבר שבשגרה עבור רבים מאיתנו דרך מסכי המכשירים האישיים. היום, חבילות תוכן אפילו מבית YES (במסווה של מיתוג אחר, בשם STING TV) מציעות את התכנים המקוריים של החברה הגדולה – בשימוש דרך אפליקציות בלבד. דרך אגב, "טלוויזיות חכמות" ומכשירי סטרימר (שהם מכשירים הפועלים באמצעות מערכת ההפעלה של אנדרואיד ומאפשרים הורדת אפליקציות והרצתן מעל מסך הטלוויזיה) מאשרים צפייה בכלל התכניות שאפשר לראות בסמארטפון – היישר מהטלוויזיה.

 

שירותי סטרימינג הכוללים תכנים מקוריים – באינטרנט בלבד

בהמשך לפסקה הקודמת, במהלך שנת 2017 ראינו חדירה מאסיבית של שירותי תוכן מקורי דרך חברות שהן לא בדיוק חברות מדיה והפקה כמו שאנחנו רגילים לראות – אלא ממש אתרי אינטרנט. זה התחיל, כמובן, עם נטפליקס, שכיום מעסיקה מעל 4,000 עובדים, ומייצרת תוכן עבור מעל 100 מיליוני משתמשים ברחבי העולם. נטפליקס מציעה מנוי חודשי לשירות, בשלוש חבילות בעלות חודשית של בין 29.90 ל – 49.90 ש"ח, וחודש ניסיון בחינם. החברה מציעה כיום ממשק מלא בעברית ושפע של תכנים מתורגמים ומדובבים לצפייה ישירה.

 

נטפליקס, המיזם המרוויח מאות מיליוני דולרים בשנה, היא כבר לא לבד בשוק התכנים המקוריים המוצעים בתשלום חודשי מעל פלטפורמת האינטרנט. השנייה שהרימה את הכפפה היתה אמזון עם שירות "אמזון פריים", ובקרוב אנחנו צפויים לראות בישראל גם את שירותי התוכן של אתר HULU אשר היה בבעלות רשתות הטלוויזיה NBC, פוקס, ו – ABC האמריקאיות. לאחרונה הוסכם כי ענקית התוכן "דיסני" תרכוש את חלקה של חברת פוקס במיזם האינטרנט "הולו", תמורת יותר מ – 60 מיליארדי דולרים. כנראה שהבחירה הזו של חברת הענק דיסני, מבארת עד כמה מבוססת ההנחה שטלוויזיה מעל רשת האינטרנט – היא הדבר הבא.

 

שוק הטלוויזיה ושירותי סטרימינג הישר מאתרי הבית שלנו

בשנה האחרונה נערכו נסיונות רבים של יוטיוב, פייסבוק ואתרי תוכן רבים אחרים, לרכוש את הזכויות הבלעדיות לשידורי משחקי פוטבול ב"לייב" הישר מהאתר לצופים מעל פלטפורמת האינטרנט. האפשרות לצפות בתכניות, סדרות, סרטים, משחקי פוטבול ועוד תכנים כיד הדמיון הטובה עליכם, היישר מפייסבוק, מיוטיוב או טוויטר, תהפוך למיותרים את כל מנויי הטלוויזיה שלנו בחברות התוכן עד כה. ניתן להניח, כי אפשר יהיה לרכוש תכנים ספציפיים מחברות תוכן מרובות, והתשלום יהיה עבור שידור או עבור שעות שימוש, בשונה מאיך שנראה היום שוק הטלוויזיה שלנו.

 

שוק הטלוויזיה וצפייה בפוטבול
שוק הטלוויזיה המשתנה יאפשר לנו לצפות במגוון תכנים, לרבות פוטבול או סרטים, דרך האינטרנט ובאמצעות מסך הטלוויזיה

 

כולם צופים – כל אחד בפינתו הוא

בפתיח הזכור לטוב של תכנית הסאטירה המאויירת "משפחת סימפסון", אפשר לראות את כל בני המשפחה רצים כל אחד מפינתו הוא, אל מסך הטלוויזיה, מתיישבים בצווותא על הספה הישנה וצופים בטלוויזיה. מחקרים מראים כי כיום, חשבונות התוכן הנפוצים מכילים שתי נקודות טלוויזיה (שני ממירים או סטרימרים), ומספר זה צפוי לעלות בעתיד לארבע או אף חמש נקודות צפייה בכל בית. נקודות הצפייה כוללות טלוויזיות עם ממיר או סטרימר, כמו גם מכשירים ניידים שעליהם מותקנות אפליקציות לצפייה ישירה. אם כן, ימי הצפייה המשותפת בטלוויזיה (וחלקינו אף זוכר את ימי הצפייה "במה שיש", מבלי שתהיה האפשרות לבחור מבין מגוון שידורים בערוצם השונים) חולפים, ומחליפה אותם הצפייה האינדיווידואלית, בה גם אם אנחנו ממוקמים פיזית זה ליד זה – כל אחד שקוע בעולמו הוא.

 

כמה נשלם על טלוויזיה בשנה הקרובה?

עד היום, העלות הממוצעת לחבילת תוכן של הטלוויזיה הרב ערוצית היא בין 200 ל – 250 ש"ח לחודש למשפחה. היכולת לבחור בחבילות צפיה דרך רשת האינטרנט מוזילה את התשלום בעד חבילת התוכן עד כדי 150 ש"ח בחודש לבית. שנת 2018 מביאה לנו ריבוי וגיוון בתכנים שנוכל לצפות בהם, ריבוי פלטפורמות המציעות תכנים מקוריים, וגם אפשרות לצפות מכל מקום, בכל עת, בכל תכנית שאנחנו אוהבים. כמה כל זה יעלה לנו? תחזיות אנליסטים מדברות על עלות חודשית בממוצע לחיבור בכל מנוי של עשרה דולרים לחודש.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme