נטפליקס מעלה מחירים, איך זה משפיע על מחירי פרטנר TV?

מערכת5 דקות קריאה
נטפליקס מול פרטנר TV - מצב ביניים
שתף:

ב27 יוני 2017 השיקה חברת פרטנר רשמית את שירות הטלוויזיה הרב ערוצית שלה – פרטנר TV.  במהלך תקופה בת מספר חודשים שקדמה להשקה נשמעו שלל דעות וספקולציות בנוגע למידת ההשפעה שתהיה לכניסת השחקן החדש לשוק. כולנו נחשפנו להשוואות בין מה שמציעות החברות השונות ולנתונים אודות מספר המנויים, תכולת החבילות, מחירים, תוצאות סקרי שביעות רצון ועוד.  אחד היתרונות המרכזיים שנזקפו לזכות השירות החדש מבית פרטנר נובע מהסכמי שיתוף פעולה שהשיגה החברה עם נטפליקס, הספקית הגדולה בעולם של תכנים לצפייה בטלוויזיה (סדרות וסרטים).

 

טרם שככה הסערה שליוותה את השקת שירות פרטנר TV וכבר קולחת הקדירה שוב, נראה שנטפליקס מצויים בעיצומו של מהלך להעלאת מחיר שירותיהם במדינות שונות ברחבי העולם ונשאלת השאלה כיצד תשפיע עליית מחירים כזו על דמי המנוי לחבילות פרטנר TV. בפסקאות הבאות תמצאו מידע וניתוח שיסייעו לכם להבין מה הם פני הדברים כיום ומה צופן בחובו העתיד.

 

נטפליקס תעלה מחיר - מה עם פרטנר TV?
נטפליקס בדרך למהלך של העלאת מחירים – מה יהיה על מנויי פרטנר TV, להם הובטחו גם תכני נטפליקס ללא תוספת תשלום?

 

האם נטפליקס אכן מעלים מחירים ובכמה?

במהלך חודש אוגוסט 2017 קיבלו ישראלים רבים המנויים ישירות לנטפליקס (מקבלים תוכן ישירות מנטפליקס דרך רשת האינטרנט) הודעה המעדכנת אותם כי בעקבות מעבר מתשלום בדולרים לתשלום במטבע מקומי דמי המנוי החודשיים יעלו. רבים לא קונים את ההסבר וטוענים כי העלאת המחיר בישראל היא חלק ממהלך מקיף בנטפליקס שמטרתו הגדלת התמורה שהם מקבלים בעבור ההיקף העצום של תוכן איכותי שהם מספקים.

 

אם עוקבים אחר המחירים שגובה נטפליקס במדינות שונות ברחבי העולם, כמו גם במגרש הביתי ארה"ב, מתברר שישנן שתי מגמות הפועלות במקביל. ראשית נטפליקס משקיעה סכומי עתק ביצירת תוכן המתאים לקהל מקומי, כך למשל מנויים בישראל יכולים לקבל תכניות וסרטים מדובבים לעברית. עם פילוח קהל יעד לפי מדינות אך הגיוני הוא לעבור לחיוב במטבע מקומי (במקום חיוב בדולרים), ברוב המקרים ככולם מעבר זה גרם לעליה במחיר השירות. בישראל מי ששילמו דמי מנוי חודשיים של 12$, כ – 43 שקלים לפי שער הדולר היציג נכון לסוף אוגוסט 2017, יידרשו, החל מספטמבר 2017, לשלם 49.9 שקלים, עליה של כ-7 שקלים.

 

לצד המעבר הנ"ל לחיוב במטבע מקומי נראה שבנטפליקס עורכים "ניסויים" במטרה לבחון תגובת הצרכנים להעלאת מחיר. כך למשל ביוני 2017 העלתה החברה את מחיריה באוסטרליה ב כ20%! קנדה היא הבאה בתור עם עליה של דולר אחד במחיר כל חבילה (חבילת ה8$ תעלה למנוי הקנדי 9$ החל מספטמבר 2017, החבילה שעלתה 10$ תעלה 11$ וכן הלאה). שלא במפתיע המנויים זועמים על העלאת המחירים אולם אם יסתבר שאי שביעות הרצון אינה מתרגמת לאבדן מנויים יש להניח שנטפליקס יתמידו במהלך לפחות כל זמן שהמתחרים העיקריים שלהם ("אמזון" ו"הולו") ממשיכים לדשדש כה הרחק מאחור.

 

מחירי נטפליקס א ו פרטנר TV
נטפליקס מצויים במהלך של העלאת מחירים עבור שירותי התוכן שהם מספקים ברחבי העולם. גם בישראל, מנויי נטפליקס המשלמים דמי מנוי חודשיים היישר לאתר – צפויים לחוות עליית מחירים של כ – 49.9 ש"ח בכל חודש, במקום 43 ש"ח עד כה

 

פרטנר TV משנה את חוקי המשחק

לא לחינם השקת שירות פרטנר TV מטלטלת את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בארץ. מחיר ההשקה המקורי עמד על 89 ש"ח לחבילות תוכן טלוויזיה בלבד, להבדיל מחבילות דאבל (טלוויזיה ואינטרנט) טריפל (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) וקוואד (טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט, טלפון ומנוי סלולר). עבור דמי מנוי חודשיים אלה מקבלים 40 ערוצי טלוויזיה (ביניהם ערוצי עידן +, ערוצי ילדים, ספורט, קומדיה, לייפסטייל, חדשות, מדע, אופנה, קולינריה ועוד) כמו גם את כל קטלוג התכנים של נטפליקס (כולל כמובן את כל הסדרות והסרטים המדובבים לעברית). פרטנר הציע בתמחור המקורי גם אפשרות לשלם רק 69 ש"ח לחודש ולקבל את כל התוכן ללא נטפליקס.

 

חודש ימים בלבד לאחר ההשקה יצאה פרטנר עם הודעה אודות "הטבה", תכני נטפליקס יסופקו בחינם לכל מנויי פרטנר TV למשך שישה חודשים. מה ש"שוכחים"  בפרטנר להדגיש הוא שבתום ששת חודשי ה"הטבה" יאלצו מנויים של פרטנר TV הרוצים להמשיך ליהנות מתכני נטפליקס להתחיל לשלם תוספת של 40 שקלים לדמי המנוי, דהיינו 109 ש"ח לחודש ולא אותם 89 ש"ח לחודש בתמחור המקורי. ניתן יהיה כמובן לבחור לוותר על נטפליקס ולשלם את אותו מחיר ההשקה המקורי לחבילה שאינה כוללת נטפליקס, דהיינו 69 ש"ח לחודש.

 

נראה שהסיבה לשינוי היא כפולה, לפרטנר אמנם יש הסכם שיתוף פעולה עם נטפליקס אולם הם בחרו להציע את התוכן של נטפליקס במחיר מסובסד מתוך הערכת חסר להיענות. משהסתבר כמה גדול הביקוש נאלצו בפרטנר להתארגן מחדש, לשנות את אופן הגבייה ולמעשה לייקר את תוספת נטפליקס שהם מציעים למנויים. לצד הצורך בעדכון האופן בו מציעים את התוכן של נטפליקס למנויים (כאמור, נכון לתחילת ספטמבר 2017 שישה חודשים בחינם ואח"כ בתשלום של 40 ש"ח נוספים לדמי המנוי) עוד מוקדם לדעת אם ומתי ישפיע המהלך של נטפליקס להעלאת מחירים על תנאי ההיקשרות של פרטנר עימם. מובן שאם פרטנר יאלצו לשלם לנטפליקס יותר גם דמי יעלה גם מחיר המנוי לחבילות פרטנר TV הכוללת תכני נטפליקס.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme