יועץ ביטוח בריאות – כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים אותו

עומר גלעדי5 דקות קריאה
טיפים לבחירת יועץ ביטוח בריאות
שתף:

בישראל, חוק ביטוח הבריאות הממלכתי קובע כי כל אזרח הוא מבוטח בביטוח הבסיסי, המאפשר קבלת שירותי בריאות בקופות החולים, פגישות עם רופאים כלליים ומומחים והליכים רפואיים כמו ניתוחים ובדיקות, בדרך כלל ללא עלות. רק שהביטוח הממלכתי, אינו מספק בדרך כלל – ומרבית הישראלים מחזיקים בביטוחי בריאות משלימים – גם דרך קופות החולים (הכיסוי הביטוחי הנוסף הקרוי שב"ן – שירותי בריאות נוספים – המרחיב את הכיסויים הבריאותיים לכל מבוטח ומוצע בכל קופה) – וגם בביטוחי בריאות פרטיים, המוצעים על ידי חברות הביטוח בישראל. מעל 60% מבתי האב בישראל מחזיקים בביטוחי בריאות משלימים מטעם חברות הביטוח. כנראה, שעם קופות החולים הקורסות, בתי החולים העמוסים לעייפה, העומס בדרך לטיפולים רפואיים הכרחיים והתחושה הכללית של "אשפוז במסדרונות" – אנחנו מאמינים, שלא נצליח לקבל טיפול רפואי הולם וגם נוח, אלא אם יהיה לנו ביטוח בריאות שייתן מענה כולל ויאפשר טיפולי בריאות פרטיים. גם חברות הביטוח הבינו את המצוקה הישראלית בכל הקשור לתחום הבריאות בישראל והחלו להציע ביטוחים עם פוליסות שונות, שמבטיחות עולם ומלואו. דווקא בגלל ההצע הגדול של ביטוחי בריאות, התעוררו לא מעט סימני שאלה – על מה אנחנו משלמים, מה מתאים לכל משפחה, זוג או אדם בודד ואיך מקבלים מידע קונקרטי מדויק? יועץ ביטוח בריאות נמצא שם לעשות סדר בבלגן.

 

יועץ ביטוח בריאות צריך להכיר לכם את הפרטים
עם מעל 60% מבתי האב שהם בעלי ביטוחי בריאות פרטיים, כדאי לדעת על מה בדיוק אתם משלמים והאם פוליסות ביטוח הבריאות אשר ברשותכם הן אלה המתאימות לכם ביותר. יועץ ביטוח בריאות יסייע לכם במענה על שאלות כאלה ובאיתור פוליסת ביטוח הבריאות המתאימה לכם

 

מתי כדאי לפנות ליועץ ביטוח בריאות?

יועץ ביטוח בריאות הינו יועץ בלתי תלוי, אשר פועל בשוק ביטוחי הבריאות, מכיר את תנאי הפוליסות והחברות הפועלות בשוק, ותפקידו להתאים באופן מושלם, בין הלקוח לבין פוליסת ביטוח הבריאות שהוא רוכש. אובייקטיביות היא המפתח לקבלת תמונה רחבה לגבי ביטוחי הבריאות שמציעות החברות השונות. יועץ ביטוח בריאות הוא זה שאמור ללוות אותנו בבדיקת כלל ההצעות לביטוחי הבריאות השונים, מתוך ראייה אובייקטיבית לגמרי. רבים מרגישים נואשים אל מול המושגים הפיננסיים שמופיעים בפוליסות ביטוח הבריאות השונות, הסעיפים והאותיות הקטנות והדגשים שלא תמיד מתאימים לגיל או למצב הבריאותי של אותו אדם שפונה לבטח את עצמו. כאן נכנס לתמונה יועץ ביטוח בריאות שבודק עבורנו באופן אישי וממוקד בצרכים שלנו איזו פוליסה תתאים בדיוק. יועץ יוכל לבדוק מה מציעות קופות החולים, האם ביטוחי השיא, הפלטיניום והזהב מתאימים לאותה משפחה או אותו אדם או שעליו לבטח את עצמו בביטוח פרטי. היועץ יוכל לבדוק גם ביטוחי בריאות קולקטיביים שמוצעים על ידי מקומות העבודה.

 

מהי האחריות של יועץ ביטוח בריאות?

יועץ שתפקידו להתאים ללקוח את ביטוחי הבריאות שלו, יסייע ללקוחותיו לבחור את פוליסת ביטוח הבריאות המתאימה ביותר לצרכים שלהם – בהווה, ולאלה הצפויים בעתיד. היועץ אמור להכיר היטב את המגמות השונות בשוק ולהשוות בין חברות וביטוחים לאיתור התאמה מרבית לכל לקוח. את המסע שלו אמור להתחיל היועץ בהבנת הצרכים של אותה משפחה או אותו אדם. עליו לבדוק מהו המצב הבריאותי של המבוטח, גילו, הצרכים הרפואיים שלו, ההיסטוריה הרפואית שלו וכדומה. רק לאחר שיבין מה הצורך, הוא יכול להתחיל לבדוק פוליסות ביטוח שונות. הוא יפנה למספר חברות המציעות מוצרי ביטוח בריאות, ויבקש פוליסות מדויקות על פי צרכי הלקוח. האחריות הסופית של כל יועץ ביטוח בריאות שאת שירותיו תבקשו לשכור, היא לאתר את הפוליסה המתאימה ביותר למשפחה, לדייק את המסלול הנכון ולהשוות בין מחירי הפוליסות השונות כדי למצוא את זו ההוגנת ביותר אל מול צרכי המשפחה – שתכלול את סל השירותים הרלוונטי ביותר, בפרמיה הנמוכה ביותר.

 

אז איך בוחרים יועץ ביטוח בריאות שיתאים לכם?

הפוליסות מסובכות ועמוסות פרטים, ההשוואה בין פוליסות היא לא פשוטה, ומעל 30% מבתי האב בישראל מחזיקים בפוליסות ביטוח בריאות כפולים, לא יעילים – ובעלות חודשית גבוהה שאינה מוצדקת. מכאן, תפקידו של יועץ ביטוח הבריאות הופך בשנים האחרונות מבוקש וחשוב, ותמצאו לא מעט יועצים מקצועיים וזמינים בתחום. כדאי לפעול על מנת לאתר יועץ ביטוח בריאות מקצועי, יסודי, ומתאים לצרכים שלכם. בשלב הראשון חשוב לבדוק שמדובר ביועץ או בסוכן ביטוח בעל ניסיון רב, שמתמחה במיוחד בתחום ביטוחי הבריאות. כבעל מומחיות בנושא הוא צריך לגלות בקיאות ברפורמות בתחום ביטוחי הבריאות, לעקוב אחר שינויים בחוק ולהכיר היטב את התהליכים שעוברות חברות הביטוח המתמחות בתחום, לצד קופות החולים שמתחרות זו בזו על לב וכיס הלקוחות.

 

יועץ ביטוח בריאות הבקיא בחוקים
כשאתם בוחרים יועץ ביטוח בריאות, ודאו שהוא מכיר את החוקים ואת התקנות על בוריים

 

אחד הדברים החשובים ביותר הוא אובייקטיביות. כלומר – לא כדאי לבחור יועץ ביטוח בריאות שקשור לחברה מסוימת או מייצג את אחת מקופות החולים. כדי לקבל את התמהיל הנכון לכם ולשלם על פוליסה שאיתה תוכלו להתנהל במשך שנים, כדאי לבחור ביועץ אובייקטיבי שעובד באופן פרטי. הבחירה בביטוח הבריאות המתאים לכם יכולה להשפיע על ההוצאות המשפחתיות במשך שנים רבות, לכן – לא מומלץ להקל ראש במשימה. יועץ ביטוח בריאות הוא הכתובת המקצועית הישירה שתוכל להשוות עבורכם בין הפוליסות, לענות על כל השאלות ולבחור פוליסה שתתן לכם שקט נפשי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme