מיי גמל נט להשוואת קרנות גמל באינטרנט – איך עושים זאת נכון?

מורן בלסר5 דקות קריאה
מה תמצאו באתר מיי גמל נט?
שתף:

קרנות הגמל וביטוחי המנהלים הפכו בשנים האחרונות לאפיק השקעה חשוב. בעוד שהפנסיה שלנו צונחת מטה, אנחנו נאלצים למצוא דרכים חדשות ליצור לעצמנו בטחון כלכלי. אפיקי השקעה שונים, כמו קופות גמל, ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות, ואחרים, מציעים אלטרנטיבה רווחית, נזילה, ויעילה לחיסכון כספים לטווחי זמן שונים, והם כולם מאפשרים קבלת הטבות מס תחת תנאים מסויימים, ומעודדים חיסכון ארוך טווח לתקופת גיל הפרישה. חברות הביטוח, בתי ההשקעות ומוסדות פיננסיים נוספים מציעים לנו אינספור אפשרויות, ורק צריך לבחור את זו הנכונה. אבל, איך בוחרים באפיק ההשקעה הרווחי והמתאים לכם ביותר? על מנת לבחור את ערוץ ההשקעה שלכם לטווח ארוך, כנראה שתצטרכו להשוות בין משתנים פיננסיים ותנאי חיסכון המוצעים באפיקי החיסכון השונים –  דמי הניהול, הריביות ושאר הפרמטרים המשתנים באופן מהותי בין חברה לחברה. בעוד שחברות מסוימות חורטות על דגלן את המסר החברתי ומציעות קרנות ידידותיות מבחינת דמי ניהול, אחרות ממתגות את עצמן כמותג יוקרתי שפונה לאוכלוסייה שרוצה להשקיע יותר. זה בדיוק הזמן להכיר את מיי גמל נט.

 

אתר מיי גמל נט (קישור לאתר תמצאו כאן), הוא מערכת ממוחשבת המספקת ממשק להשוואת תנאי החיסכון בקופות גמל וקרנות השתלמות, וכך – על ידי שימוש באתר, תוכלו לבדוק את הכדאיות של מוצר השקעה זו או אחר, אל מול שאר האפשרויות בשוק. כל הנתונים המוצגים באתר מיי גמל נט נשאבים ממסד הנתונים של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון. אותם נתונים מוצגים גם באתר הנקרא "גמל נט", הוא האתר של רשות ההון, הביטוח והחיסכון להשוואה בין מוצרי השקעה, והוא מציע ממשק ניהול פחות ידידותי ביחס לאתר מיי גמל נט.

 

כך נראה אתר מיי גמל נט
אתר מיי גמל נט מאפשר ממשק נוח לשימוש להשוואת מוצרי חיסכון כמו קופות גמל וקרנות השתלמות. האתר עושה שימוש במערכת גמל נט, המערכת של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, ומאפשר השוואה נוחה להבנה ונגישה

 

מיי גמל נט – כל היתרונות של השוואת תנאים אינטרנטית למוצרי השקעה שונים

כבר עם הכניסה לאתר מיי גמל נט, תוכלו לראות קוביות השוואה המספקות נתונים בנוגע לתשואה מצטברת של מוצרי חיסכון והשקעה כמו קופות גמל מובילות עבור אוכלוסיות שונות (על פי גילאים), קופות גמל להשקעה (על פי פיזור ההשקעות בקופה); קרנות השתלמות, וחסכונות מסוג "חיסכון לכל ילד" של בתי ההשקעות השונים בארץ על פי רמת הסיכון בפיזור ההשקעות. הטבלאות בעמוד הבית של מיי גמל נט מציגות כבר בעמוד הבית, תשואה מצטברת לחודש האחרון, לשנה, שלוש שנים וחמש שנים אחורה (עבור קופות וותיקות). זאת, מפני שמחקרים מראים בבירור שבחינת ביצועי הקופה בטווח הארוך מהווים אמדן מדוייק או יעיל יותר לרווחיות הקופה בעתיד, על פני בחינת הביצועים בתקופה האחרונה בלבד.

 

בקוביות ההשוואה בעמוד הבית, מוצגים מעל עשרה מוצרי השקעה שונים בכל קטגוריה. לחיצה על כל מוצר השקעה תוביל לעמוד פירוט בנוגע לאותו מוצר – כמו מידע כללי, היקף נכסים, מדד שארפ, סך החשיפה למניות, ועוד. דרך אתר מיי גמל נט ניתן גם לחפש כל מוצר השקעה על פי מספר הקופה שלו, כמו גם להשאיר פרטים לחזרה אליכם על ידי יועץ השקעות.

 

אלו נתונים חשוב לבדוק באתר מיי גמל נט?

כאשר אנחנו מנסים לבצע השוואה בין שני מוצרי השקעה מאותה קטגוריה, יש שני נתונים עיקריים שחשוב לתת עליהם את הדעת: אלו הם דמי הניהול והתשואה. דמי הניהול החודשיים משתנים בין קופה לקופה או בין קרן לקרן, בהתאם לחברה, למוניטין שלה, לסוג הקרן ולנתונים נוספים. את שיעור דמי הניהול של כל קופה, אשר שולמו בממוצע באותו מוצר השקעה, ניתן לראות בעמוד הפירוט של כל מוצר השקעה (קופת גמל או קרן השתלמות) באתר מיי גמל נט. התשואה היא הרווח על ההשקעה בקרן. נתון זה תלוי בתמהיל ההשקעה, בסוג הקרנות שבחרנו וניהול הקרן על ידי המוסד הפיננסי אשר המוצר הוא בבעלותו. כל מוסד פיננסי מציע כיום מגוון נרחב של מוצרים להשקעה, המשתנים זה מזה בעיקר בהרכב הנכסים ומידת החשיפה להשקעות ספקולטיביות כמו מניות.

 

חשוב לבדוק פרטים נוספים בהשוואה בין מוצרי ההשקעה, כמו למשל נזילות ההשקעה, גובה הפקדות חודשי או שנתי, ריביות על פתיחת קרן, תנאים לגיל הפנסיה ועוד. עוד חשוב לדעת, כי ייתכן שתחום העיסוק שלכם יאפשר לכם לחסוך כספים במוצרי חיסכון והשקעה המוצעים באופן בלעדי לקבוצה ספציפית, כמו למשל מורים, שוטרים, עובדי מדינה, ונוספים. לעיתים קרובות מקום העבודה מכתיב את האופציות, אך מומלץ בכל מקרה לבדוק ולהשוות. גם את הנתונים האלו ניתן לקבל באתר מיי גמל נט.

 

הזדמנות למידע קונקרטי גם עבור מעסיקים

קופות גמל וקרנות השתלמות הן היום חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה בחברות רבות. מעסיקים נדרשים לא פעם לבדוק ולהשוות בין קרנות השתלמות וקופות גמל שונות כדי להעניק לעובדים שלהם את התנאים האופטימליים. כמעסיקים, הם מחוזרים על ידי סוכני ביטוח ויועצי השקעות מטעם חברות שונות ולכן לעיתים קרובות מתקשים להשוות נתונים באופן אובייקטיבי. באמצעות אתרים כמו מיי גמל נט שנותנים אינפורמציה גם למעסיקים, אפשר לקבל מידע על סוגי קרנות שיתאימו לעובדים בחברה ולבסס החלטה שקולה אילו קרנות להציע לעובדים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme