פטור ממס בשל בעיות רפואיות – המדריך המלא למתחילים

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
פטור ממס בגלל בעיות רפואיות
שתף:

מסתבר שרבים בישראל הסובלים מבעיות רפואיות שונות ממשיכים לשלם מס הכנסה למרות שלפי החוק מגיע להם פטור מלא מתשלום מס הכנסה עד לתקרה של כ – 600 אלף שקלים בשנה. הסיבה העיקרית לכך היא שקבלת הפטור כרוכה בהתמודדות עם הליך מסורבל שנראה כאילו תוכנן כדי להכשיל את מגיש הבקשה ללא קשר למידת זכאותו. לפניכם מדריך שיסייע לכם להבין למי מגיע פטור מתשלום מס הכנסה בשל בעיות רפואיות ומה צריך לעשות כדי להשיגו. נקדים ונאמר שזכאים לפטור יכולים להשיגו רק בתום הליך מייגע למדי האורך כשנה. עם זאת חשוב לזכור שמדובר בפטור מלא ובר תוקף כל עוד הבעיה הרפואית קיימת (במקרה של מצב כרוני או נכות קבועה הפטור הופך לקבוע), לפיכך משמעותו הכלכלית של פטור ממס עשויה להיות כבדת משקל. עוד יש לציין שישנם עורכי דין המתמחים בהענקת ליווי שבכוחו להבטיח צליחת התהליך כולו ללא טרטורים מיותרים ובתוך פרק הזמן הקצר ביותר האפשרי.

 

פטור ממס למי שעובד למרות נכות
בעלי נכות רפואית בשיעור גבוה, קבועה או זמנית, הממשיכים לעבוד ולהשתכר למחייתם, וגם פנסיונרים הסובלים מבעיות רפואיות משמעותיות, עשויים לקבל פטור ממס. הליך קבלת הפטור אולי לא פשוט אבל הוא יכול לחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים בשנה

 

מי זכאי לפטור מלא מתשלום מס הכנסה בגין בעיה רפואית

חוק מס הכנסה מאפשר לאוכלוסיות שונות לקבל הקלות ואף פטור מלא מתשלום מס הכנסה, כדי ליהנות מהטבות המס יש לדרוש אותן. ככל שהדבר נוגע לפטור מתשלום מס הכנסה בגין בעיה רפואית זכאים לפטור מי שנקבעת להם נכות, קבועה או זמנית (לתקופה של חצי שנה ומעלה) בשיעור של 100%. זכאים לקבל פטור ממס גם מי שנקבעת להם נכות רפואית משוקללת (בשל כמה בעיות במצטבר) של 90%. מן הפטור יכולים ליהנות שכירים, עצמאים ופנסיונרים, אין חשיבות למקור ההכנסה החייבת במס.

 

 

כדי ליהנות מן הפטור יש לפנות אל פקיד השומה באזור המגורים ולהגיש בקשה לקבלתו. אל הבקשה מצרפים מסמכים רפואיים המעידים על קיום המצב הרפואי בגינו מגיע הפטור. מבקש הפטור יזומן לוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לשם קביעת אחוזי נכות. אם הוועדה אינה מעניקה אחוזי נכות בגובה הנדרש לשם קבלת הפטור ניתן להגיש ערר ולהופיע בפני הוועדה הרפואית לעררים של הביטוח הלאומי.

 

ועדות נוספות המוסמכות לקבוע אחוזי נכות רפואית לצורך קביעת זכאות לפטור ממס הכנסה הן ועדות של משרד הביטחון, ועדות של משרד האוצר (לענייני חוק נכי המלחמה בנאצים, חוק נכי רדיפות הנאצים וחוק נפגעי גזזת), ועדות של המוסד לביטוח לאומי העוסקות בנפגעי עבודה, נפגעי פעולות איבה ועוד.

 

יש נטייה לוותר על פטור ממס בשל הקושי להתמודד עם ביורוקרטיה מסובכת

התמודדות עם מוסדות ממשלתיים וביורוקרטיה מתישה היא עניין שכמעט כל אחד מאיתנו מתקשה בו. ככל שמדובר במי שסובלים מבעיות רפואיות משמעותיות מובן שהנכונות לצאת למאבק הדרוש היא פחותה במיוחד. כדי לאזור כוח ולעמוד בכל זאת על זכויותינו חשוב לזכור שברוב המקרים מדובר בסכומים משמעותיים. לא רק שמי שנמצא זכאי לפטור יחדל לחלוטין מלשלם מס הכנסה מרגע ההכרה בזכאותו אלא שניתן גם לדרוש החזרי מס של עד 6 שנים לאחור במקרה של שכירים ועד שלוש שנים לאחור אצל עצמאים. תקרת הפטור היא גבוהה מאוד ועומדת, נכון לסוף שנת 2017, על כ – 600 אלף שקלים בשנה.

 

פטור ממס וערימות של ניירת
גם אם הביורוקרטיה נראית לכם מאיימת, פטור ממס יכול לחסוך לכם הרבה כסף שלא כדאי לכם לוותר עליו

 

אם יש סיכוי גבוה לזכאות לפטור חשוב להגיש בקשה לקבלתו ללא דיחוי

חשוב לזכור שהליך קבלת הפטור עשוי לקחת שנה ואף יותר, רבים הסובלים מבעיות רפואיות אינם מודעים לכך שהיקף הבעיה ממנה הם סובלים עשוי לזכותם בפטור מלא מתשלום מס הכנסה, כך למשל אצל חולי סכרת, אצל מי שסובלים ממחלת כליות, מחלות לב, ריאות או כלי דם, חולי סרטן, פרקינסון, דום נשימה בשינה, בעיות נפשיות המגבילות את כושר העבודה ועוד. מכיוון שפטור מלא מתשלום מס הכנסה פירושו חיסכון נכבד מומלץ לכל מי שסבור שייתכן ומגיע לו פטור כזה לערוך את הבירור הדרוש ובמידה ויש מקום לכך לפעול ללא דיחוי כדי להשיג את הפטור. ניתן בהחלט להיעזר בבעל מקצוע כגון עורך דין המתמחה בניהול הליכים מול המוסד לביטוח לאומי ורשויות המס.

 

האם יש לך בעיה בריאותית?

ייתכן ומגיע לך פטור ממס הכנסה! בדוק עכשיו, ללא שום התחייבות

כבר 13,957 אנשים בדקו אם מגיע להם פטור ממס הכנסה

בידקו עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme