רובוט SpotMini פותח דלתות – ושובר את האינטרנט

מערכת5 דקות קריאה
הכלב הרובוטי הזה שיגע את העולם
שתף:

בחודש נובמבר האחרון, אי שם בשלהי 2017, עלה לראשונה קטע וידאו ובו כלב רובוט המוכר בשם SpotMini. כשהוא פועל על אנרגיה חשמלית הוא שוטט להנאתו ברחבי השדה, עוצר כדי להביט לעבר המצלמה וממשיך להתהלך על ארבע רגליים. הצופים, באופן טבעי ודי מובן, השתגעו. למעשה, הלחץ המרכזי נבע מהתחושה שאנחנו צועדים לעבר עתיד דיסטופי, ואפשר להבין איך נוצרה התחושה הזו בעקבות אותו סרטון קצר. זה כנראה הזמן לציין שאם הסרטון ההוא הלחיץ אתכם אולי עדיף שתעצרו את הקריאה כאן. זאת משום שלא חלפו ארבעה חודשים וחברת Boston Dinamics פרסמה קטע וידאו נוסף. הקטע הזה, שפורסם לראשונה ב-12 בפברואר, בהחלט מעורר הדים ברשת.

 

לפני הכל – הנה הסרטון הקודם של חברת Boston Dinamics.

 

 

אחי, אתה יכול לעזור לי?

הסרטון החדש נמשך כ-45 שניות בלבד, ובמהלכן מתהלך רובוט צהוב שמזכיר חיפושית. רובוט החיפושית SpotMini מנסה לחצות דלת סגורה אבל הוא זקוק לעזרתו של רובוט חיפושית נוסף, מתוחכם, כזה שמצויד ביד מכנית. היד המכנית היא זו שדואגת להורדת הידית ולפתיחת הדלת, והרובוט גם מפגין מידה רבה של ג'נטלמניות, כשהוא מציע לחברו הרובוט להיכנס ראשון. יש לציין שזוהי הפעם הראשונה שבה החברה חושפת בגלוי את היכולת של הרובוט לפתוח דלת בצורה פשוטה וברורה כל כך.

 

SpotMini - כך הוא נראה
הנה הרובוט שהצליח לשגע את העולם – SpotMini (צילום: Boston Dynamics)

 

מוכנים לראות בעצמכם?

סרטון הווידאו המציג את הרובוט עם היד המכנית והכישרון המופלא לפתיחת דלתות הצליח לרשום לא פחות מ-4.7 מיליון צפיות  בתוך שבוע אחד בלבד. נכון לכתיבת שורות אלו הוא הגיע הסרטון ל-8.1 מיליון צפיות. למעשה, זהו הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב ביום ההשקה שלו. אם נשפוט על פי תגובות הצופים, הרגשות מעורבים. יש מי שמביע חשש מפני הפוטנציאל ההרסני שיש למכונות המתקדמות על העתיד של כולנו, אבל אין ספק שמדובר בכל מקרה בפיתוח מתוחכם ומלהיב למדי. אפשר גם לשער שיש קשר כלשהו בין הפיתוח המתקדם (ומעורר החשש) הזה לבין הפרק המפורסם של "מראה שחורה" (Metalhead) שבו אחת הדמויות מוצאת את עצמה נרדפת על ידי רובוט בדמות כלב.

 

הסרטון החדש – SpotMini אחד עוזר לחברו לפתוח את הדלת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme