יוצאים מהמינוס: אפליקציות לניהול תקציב שכדאי להכיר

אירנה נוזה5 דקות קריאה
בדרך החוצה מהמינוס - אפליקציות לניהול תקציב
שתף:

מה שלא תגידו, בואו נודה באמת: ישראלים לא יודעים להתנהל מבחינה כלכלית. עם העובדות קשה להתווכח: יותר מ-50% מקרב הציבור הישראלי לפחות מספר פעמים בשנה נמצא במצב של אוברדרפט, מתוכם כ-66% (שני שליש) מצויים במצב זה באופן קבוע. עיקר הבעיה נעוצה, מסתבר, בהתנהלות כלכלית לקויה, וברוב המקרים, בחוסר מודעות של אנשים בדבר המתרחש בחשבון הבנק שלהם. לרבים אין כלל מושג כמה כסף עומד לרשותם בכל רגע נתון, הם לא יודעים מהו גובה ההוצאות החודשי שלהם, וכאשר כרטיסי האשראי אינם עוברים לפתע בגלל חסימה, הם מקבלים זאת בהפתעה גמורה. בן אם אתם נמנים עם קבוצה זו של הישראלים ובין אם לאו, כדי שתדעו: בעזרת אפליקציות לניהול תקציב הרבה יותר קל לנהל את הכסף שעומד לרשותכם. בואו נראה אילו אפליקציות ניתן להוריד לנייד ולהתחיל להתנהל בתבונה כלכלית רבה יותר כבר מעכשיו. לעיונכם, 3 אפליקציות לניהול תקציב שכדאי לכם להכיר: 2 ישראליות ואחת בינלאומית.

 

פיננדה – MyFinanda

חברת פיננדה נוסדה בשנת 2009 והתחילה את דרכה כתוכנת מחשב המשמשת לאגרגציית נתונים פיננסיים עבור משתמשי קצה בישראל. בשנת 2014 הושקה האפליקציה של פיננדה לניהול תקציב – MyFinanda, אשר הביאה את בשורת הפינטק לציבור הישראלי על ידי הנגשת נושא ניהול הפיננסים באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. יתרונה הגדול של אפקליקצית MyFinanda טמון בסנכרון החשבונות של משתמשיה עם כל מוסדות הפיננסיים בישראל – כך כלל נתוני החשבונות מתעדכנים באופן שוטף באופן אוטומטי. האפליקציה מאפשרת להבין את הפעילות הפיננסית ולסווג את נתוניה במגוון דרכים לנוחיותו של המשתמש. בזכות אפליקציה זו יכולים ישראלים בצורה נוחה ופשוטה לנהל את הכסף שברשותם ולחסוך בהוצאות.

 

הרשמה, יישומים ואפשרויות

תהליך ההרשמה לאפליקצית MyFinanda הוא קצר ופשוט: מזינים כתובת אימייל וסיסמא. לאחר אימות הרשמה באימייל ניתן לצאת לדרך. מיד בסיום ההרשמה תידרשו למלא את פרטי חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שברשותכם. כעת, יוצג בפניכם פרופיל אישי פיננסי מלא: חשבונות בנק, פירוט כרטיסי אשראי, חשבונות מט"ח, הלוואות, חסכונות והשקעות. לצד אלו, אפליקצית MyFinanda כוללת גם יישום לניהול מזומנים: מעקב מלא אחר המזומנים שבבעלותכם. כמו כן, בעזרת האפליקציה ניתן לבצע תכנון תקציבי ולעקוב אחריו באופן שוטף. פרט לריכוז נתונים, אפליקציה לניהול תקציב MyFinanda מאפשרת לרכז, לסווג ולנתח נתונים שונים אודות הפעילות הפיננסית שבוצעה. את ניתוח ההתנהלות הפיננסית תוכלו, לדוגמה, לראות בתרשים 'עוגה' שירכז את ההוצאות שלכם כשהן מחלוקות ע"פ נתחים. יכולות ניתוח מתקדמות יותר (זמינות למנויים) מאפשרות להציג גרף שנתי של הכנסות אל מול ההוצאות – כך בלחיצת כפתור תוכלו לראות את ממוצע ההוצאות החודשי ולהיכנס לפירוט מלא של כלל הפעילות הפיננסית שלכם.

 

האם האפקליציה מיועדת לציבור ישראלי בלבד?

מאחר ומדובר באפליקציה ישראלית, מדובר ביישום התומך אך ורק במוסדות פיננסיים ישראליים.

 

מהי עלות השימוש באפליקציה לניהול תקציב?

אפליקציית MyFinanda ניתנת להורדה בחינם מחנויות האפליקציות, והיא אחת מכמה אפליקציות לניהול תקציב מומלצות, אם כי היא כוללת גם אפשרויות נוספות בתשלום. למשל, רכישות חד פעמיות – ייצוא נתוני המשתמש לקובץ אקסל ושורה של אופציות הפתוחות למנויים בלבד. הסבר מלא אודות העלויות ניתן לקבל באמצעות מידע המופיע באפליקציה.

 

דפוסי שימוש באפליקציה בקרב משתמשים

לאפליקציית MyFinanda יש מעל ל-30,000 הורדות ומאות חוות דעת בחנויות האפליקציות השונות. נכון להיום לאפליקציה דירוג של 4.5 כוכבים בגוגל וגם באפל. MyFinanda משמשת משפחות רבות כאחת מכמה אפליקציות לניהול תקציב שהן פופולריות למדי, ולצד זאת, נמצאת גם בשימושם של סטודנטים ויחידים.

 

מנגנוני אבטחה

חברת פיננדה מודעת לרגישות הנתונים המוזנים על ידי המשתמשים לתוך האפליקציה, ולפיכך מייחסת חשיבות עליונה לשמירה ולהגנה על פרטיות לקוחותיה. ראשית כול, כלל נתוני המשתמשים מוצפנים באופן מלא וכל נושא של אבטחת המערכת עומד בסטנדרטים המחמירים ביותר בתחום הבנקאות והפיננסיים. לצד זאת, פיננדה מבצעת ניטור ומעקב מלא אחר סביבת הענן של החברה 24/7 ועושה שימוש בכלים מתקדמים דוגמת Verisign, Security Scanning, UTM ועוד. מן הראוי לציין, גם כי החברה פועלת בשיתוף עם מערך הסייבר הלאומי, שתפקידו לסייע לציבור ולארגונים בהגנה על הסביבה המקוונת וכחלק מכך מוכנה להתריע בפני תקיפות סייבר ולסייע במזעור האיומים בתחום. פרטים נוספים אודות פרטיות ואבטחת המערכת ניתן לקבל באתר החברה.

 

אפליקציות לניהול תקציב שכדאי להכיר
MyFinanda היא אחת מכמה אפליקציות לניהול תקציב המיועדות לקהל הישראל

 

הנדוולט – HandWallet

HandWallet זו אפליקציה לניהול תקציב הוותיקה ביותר בישראל – HandWallet הושקה בשנת 2004 לאחר שפותחה עבור סמארטפונים מסוג פאלם פיילוט, ווינדוס מובייל וסימביאן. בעוד גרסתה, המותאמת לטלפונים חכמים מסוג אנדרואיד, הושקה בשנת 2012. אפליקציה לניהול תקציב HandWallet מספקת למשתמשיה יכולת שליטה מלאה על כספם. האפליקציה מסייעת במניעת משיכת יתר ותורמת לניהול תקציב נבון ומושכל יותר. האפליקציה נוחה ופשוטה לתפעול – היא אינה מחייבת את המשתמש להזין נתונים רבים ולא דורשת הקצאת זמן רב מדי לצורך תפעולה. HandWallet משלבת סרטוני הדרכה, מספקת למשתמשיה שירותי תמיכה טכנית ומפעילה פורום בשפה העברית.

 

הרשמה, יישומים ואפשרויות

אפליקצית HandWallet אינה מחייבת הרשמה (ניתן, אך לא חובה, להירשם לפורום לצורך ייעוץ, תמיכה טכנית, מתן הצעות שיפור ועוד). מטעמי אבטחה ופרטיות נתונים המוזנים על ידי המשתמש ו/או נתונים הנשאבים מהבנקים וחברות האשראי נשמרים על גבי מכשיר הסמארטפון שלו בלבד".למעשה, אין לאפליקציה לניהול תקציב זו מאגר המרכז את כלל הנתונים הפיננסיים של לקוחותיה. מאותם שיקולי אבטחה, החיבור לבנקים ולחברות האשראי (כ-20 מוסדות פיננסיים שונים) מתבצע ישירות מהנייד למוסד הפיננסי המבוקש.

 

מבחינת המבנה הפנימי של המערכת, אפליקצית לניהול תקציב HandWallet מקטלגת את כלל המידע אודות התנועות שבוצעו על פי סעיפים ותתי סעיפים. כך, למשל, תוכלו לסווג את ההוצאות שלכם על פי מהותן: אוכל, פנאי, תחבורה וכו'. לצד זאת, מבצעת האפליקציה ניתוח של הוצאות והכנסות של המשתמש, וכפועל יוצא מכך, מייעצת ומספקת טיפים שימושיים לחיסכון בהוצאות ולהתנהלות כלכלית שכלתנית יותר. משתמשים המעדיפים להימנע מהתחברות אל הבנקים וחברות האשראי יכולים לייבא לתוך האפליקציה קבצי אקסל שהורדו מאתרי הבנקים או, לחלופין, להקליד את הנתונים באופן ידני. פרט לכך, יש באפליקציה אפשרות לזיהוי קולי (Voice Recognition), המשמשת לצורך רישום הוצאות גדולות שנעשו במזומן (ניתן גם להזין אותן באופן ידני). מבין יישומיה המיוחדים של האפליקציה לניהול תקציב נמנית גם יכולתה להסתנכרן עם הודעות ה-SMS שמתקבלות במכשיר והמיידעות את המשתמש אודות כרטיס אשראי חדש שהתקבל על ידו.

 

מאחר שאפליקצית HandWallet היא אפליקציה בעלת ממשק פתוח, קיימות כבר 6 אפליקציות נלוות המתחברות אליה ומשלימות אותה, וייתכן, כי בעתיד יהיו עוד.

 

האם האפקליציה מיועדת לציבור ישראלי בלבד?

אפליקצית HandWallet פותחה כולה בישראל, ולפיכך מותאמת למערכת הפיננסית הישראלית (מזהה שבתות וחגים כימים ללא פעילות בנקאית), מחוברת לכלל הבנקים וחברות האשראי בארץ, תומכת באופן מלא בשפה העברית ואף מפעילה פורום ישראלי). במהלך השנים תורגמה האפליקציה לכ-40 שפות נוספות: רוסית, ערבית וכו'.

 

מהי עלות השימוש באפליקציה לניהול תקציב?

אפליקצית HandWallet היא חינמית ונגישה לכלל הציבור הישראלי ללא יוצא מן הכלל.

 

 

דפוסי שימוש באפליקציה בקרב משתמשים

ל- HandWalletיש יותר מ-2 מיליון הורדות לגרסת האנדרואיד שלה ועוד כמיליון הורדות ליתר גרסאותיה. האפליקציה משמשת לצורך מעקב קל ונוח אחר כלל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי ומרכזת אותם בתוך ממשק אחד. לצד מעקב אחר המצב הכלכלי השוטף כוללת האפליקציה תיעוד היסטורי של כלל הפעילות הפיננסית שבוצעה במהלך הזמן. כמו כן, יכולים משתמשיה להזין תזכורות קוליות, לצרף תמונות ומסמכים לבחירתם (לדוגמא, צילום חשבוניות). בזכות אפליקציות לניהול תקציב מהסוג הזה, תהליכי תכנון וניהול של התקציב הופכים למשימות פשוטות יותר. זאת, מאחר ו- HandWallet מאפשרת להשוות בין תכנון התקציב ליישומו במציאות. בין השימושים הנפוצים שנעשים באפקליציה נמנים ניהול שותפות (למשל, מספר סטודנטים החולקים דירה), ניהול פרויקטים (למשל, טיול או שיפוץ), תחזית עתידית ליתרה צפויה, מעקב אחר הוצאות בחו"ל בשקלים ועוד.

 

מנגנוני אבטחה

החיבור לבנקים ולחברות האשראי מאובטח ברמת אבטחה הדומה לרמת האבטחה המזוהה עם רמת האבטחה שמאפיינת מוסדות פיננסיים אלו. יתרונה של HandWallet טמון בכך שמשתמשיה מתחברים מהנייד שלהם ישירות אל חשבונותיהם במוסדות הפיננסים, זאת, מבלי שמידע הפיננסי שלהם יעבור דרך השרת ומבלי שיהיה מאגר נתונים מרכזי שעלול להיפרץ או להיגנב. כלל המידע הפיננסי נשמר על גבי הסמארטפון האישי של המשתמש או בענן הפרטי שלו (Dropbox, Google Drive). כמו כן, בסיס הנתונים השמור באפליקציה וגם החיבור לבנקים וחברות האשראי יועד לצפייה בלבד, משמע, אין אפשרות לבצע שום פעולה פיננסית בפועל. למרות שאפליקציית HandWallet אינה מחייבת הרשמה, מומלץ להגדיר סיסמת כניסה על מנת למנוע אובדן נתונים במקרה שהסמארטפון הולך לאיבוד.

 

אפליקציית HandWallet בין אפליקציות לניהול תקציב
בין אפליקציות לניהול תקציב שתוכלו למצוא, HandWallet עוזרת לכם לשלוט בהוצאות שלכם טוב יותר

 

Expense Manager

לא חסרות אפליקציות לניהול תקציב שפותחו בחו"ל, אך אפליקצית Expense Manager האוסטרלית נבחרה כמועדפת שביניהן בשל הפופולאריות שלה והממשק הנוח שהיא מציעה למשתמשיה. זוהי, ללא ספק, אפליקציה מומלצת לניהול ומעקב אחר התקציב השוטף.

 

הרשמה, יישומים ואפשרויות

האפליקציה אינה מחייבת הרשמה, אך מומלץ להירשם ולהגדיר שם משתמש וסיסמא על מנת לאבטח את המידע הפיננסי הרגיש שתזינו לתוכה. בסיום ההרשמה עליכם להגדיר מספר סיווגים להוצאות השוטפות שלכם (למשל, מיסוי, קניות של מצרכי מזון, ביגוד, בילויים וכו') – רישום ההוצאות השוטפות שלכם יתבצע מעתה ואילך על פי מיון לקטגוריות אלו. יתרונה של אפליקציה זו טמון בכך שאנו ממש 'רואים מול העיניים' את כלל ההוצאות שלנו: המערכת מבצעת ויזואליזציה של ההוצאות שהוזנו על ידי תרשימים וגרפים. לצד העלאת ההוצאות תוכלו להזין לאפליקציה גם את ההכנסות החודשיות שלכם, ובסיום לראות גם את מאזן ההוצאות-הכנסות ולהגדיר את הצגת ניתוח הנתונים על פי פרקי זמן נבחרים: יומי, שבועי, חודשי וכו'.

 

פרט לכך, אפליקצית Expense Manager מאפשרת להגדיר התראות תזכורת שימנעו מכם לשכוח להסדיר תשלום מול גורם מסוים או לדרוש תשלום מגורמים החייבים לכם, יש בה מגוון מחשבונים (מחשבון רגיל, מחשבון להמרת מטבע, מחשבון לחישוב טיפים, מחשבון מיסים), היא כוללת אזור להזנת רשימת קניות, אזור לאחסון קבלות וחשבוניות, אזור לרישום תזכורות והערות ועוד מגוון אפשרויות שהופכות את תהליך ניהול התקציב להרבה יותר נוח וידידותי למשתמש. לצד אלו, Expense Manager מאפשרת ייצוא נתונים בפורמטים שונים: PDF, Excel, HTML וכו'.

 

האם האפקליציה מיועדת לציבור ישראלי בלבד?

כאמור, Expense Manager היא אפליקציה שפותחה באוסטרליה, אך זמינה גם עבור הציבור הישראלי בין שלל אפליקציות לניהול תקציב. מן הראוי לציין כי בנוסף לשפה האנגלית האפליקציה תורגמה ל-10 שפות נוספות (שעברית לא אחת מהן, אך מי שיודע אנגלית בהחלט יוכל ליהנות מהממשק הנוח שהיא מציעה).

 

מהי עלות השימוש באפליקציה לניהול תקציב?

אפליקצית Expense Manager היא חינמית, אם כי היא כוללת גם אפשרויות מתקדמות לניהול תקציב בתשלום.

 

 

דפוסי שימוש באפליקציה בקרב משתמשים

לאפליקצית ניהול תקציב Expense Manage כ-5 מיליון הורדות מאז השקתה בשנת 2013.

 

מנגנוני אבטחה

המידע הפיננסי המוזן על ידי משתמשי האפליקציה לתוך המערכת נשמר אך ורק על גבי מכשיר הנייד של המשתמש ולא על גבי שרת חיצוני, לפיכך, לא קיים חשש מפריצה או גניבת התוכן הפיננסי שלכם. המידע שאתם מזינים לתוך האפליקציה מאובטח באמצעות שם משתמש וסיסמא שאתם מגדירים כחלק מתהליך ההרשמה. על מנת להבטיח שהמידע הפיננסי שלכם לא ילך לאיבוד, מפתחי האפליקציה ממליצים לבצע גיבוי של הנתונים השמורים באמצעות Google Drive או Dropbox בחשבון האישי שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme