נפרדים מהמזומנים – אפליקציות להעברת כספים בין חברים

אירנה נוזה5 דקות קריאה
אלו הן 4 אפליקציות להעברת כספים שכדאי לכם להכיר
שתף:

מתארגנים עם חברים על מתנה משותפת לאחד מהחבר'ה? הילד 'סוגר' סופ"ש בבסיס ונתקע בלי כסף? ההורים בכיתה אוספים כספים עבור הטיול השנתי? צריכים לשלם את דמי הוועד החודשיים? אם פעם לאסוף כסף היה בגדר פרויקט, היום הכל הרבה יותר פשוט: לא צריך יותר להסתובב עם מזומנים, אין צורך בדף ועט כדי לרשום מי כבר שילם ומי עדין חייב, והכי חשוב, תירוצים כמו 'שכחתי את הארנק', 'הכסף לא עלי', 'אין לי כסף קטן', 'לא יכול לתת בלי עודף' כבר לא תופסים – אפליקציות להעברת כספים בין חברים מאפשרות לשלם ולקבל כסף בקלות בלחיצת כפתור. יותר מזה, בעזרת הסמארטפון ניתן לא רק להעביר כסף בין אנשי הקשר השונים, אלא אף לפתוח קבוצות ייעודיות לריכוז כספים למטרה ספציפית, מה שמפשט באורח ניכר את תהליך איסוף התשלום מאנשים רבים.

 

סקירה אודות אפליקציות להעברת כספים בין חברים – 4 המובילות בישראל

 

ביט – Bit

Bit היא אפליקציה להעברת כספים בין חברים שהושקה בינואר 2017 על ידי חטיבת החדשנות של בנק הפועלים. האפליקציה מאפשרת להעביר כסף בין אנשים בקלות ובפשטות באמצעות אנשי הקשר שבסמארטפון. הממשק של אפליקצית Bit קל לשימוש, מותאם לכל הגילאים ומשמש פתרון פשוט ובטוח לביצוע תשלומים יומיומיים ליחידים ולקבוצות.

 

אפשרויות ויישומים

אפליקציית Bit זמינה בחינם ללקוחות כל הבנקים. לאחר הורדת האפליקציה ותהליך רישום קצר, יכול כל משתמש לבצע העברת כסף לכל אחד מאנשי הקשר שלו; בוחרים את הסכום ואם רוצים גם את הסיבה: בייביסיטר, לאנץ' או על האש וזהו. הזיכוי מתבצע מיידית לחשבון הבנק של איש הקשר, ואילו מבצע ההעברה יחויב רק במועד החיוב החודשי של כרטיס האשראי שלו. קבלת כספים בחשבון הבנק נעשית בכפוף לתנאיי החשבון של בעל החשבון ובהתאם לתנאיי החשבון של מעביר היתרה.

 

האפליקציה מאפשרת איסוף כסף גם מקבוצות הווטסאפ, כך שניתן לאסוף באמצעותה בקלות כסף מקבוצות גדולות כמו ועד הגן, מתנה לחבר שעוזב את העבודה או פיקניק עם חברים.

 

בכל שלב ניתן לראות במסך הראשי את סטאטוס העברות ובמידה והועבר כסף למישהו שעדיין לא הוריד את האפליקציה, הוא יקבל הודעת SMS שמזמינה אותו להירשם ל-Bit. הכסף ימתין עבורו למשך שלושה ימים.

 

בשלב זה האפליקציה מאפשרת העברות  בסכום של 1,500 ש"ח ביום ו-5,000 ₪ בחודש.

 

משתמשים וקהלים

עד כה הגיעה Bit, אחת מכמה אפליקציות להעברת כספים בין חברים, לכ-800 אלף הורדות הודות לממשק נוח, פשוט ויעיל. Bit מיועדת לכלל הגילאים ובין משתמשיה בני נוער (16+), משתמשים צעירים (18-44) ואוכלוסייה בוגרת יותר (45+). לקוחות Bit עושים שימוש מגוון במערכת ומייעדים אותה להעברת כספים למכלול מטרות: החל בהעברת כסף בין חברים וכלה בפתיחת קבוצות לאיסוף תקציב לאירועים, טיולים ומתנות.

 

האפליקציה זוכה לשביעות רצון גבוהה ואף זכתה בפרס מוצר השנה לשנת 2017 בקטגוריה של אפליקציות תשלומים.

 

אבטחה

אפליקצית Bit מאובטחת על ידי בנק הפועלים בסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע והגנה על פרטיות. אבטחת המערכת מתבססת על מערכות אנטי-פרוד ונבחנת באופן שוטף על ידי צוות אבטחת מידע של הבנק. אישור העברת כספים מתבצע באמצעות סיסמא אישית, טביעת אצבע או זיהוי פני המשתמש.

 

ביט - בין שלל אפליקציות להעברת כספים
ביט היא אחת מכמה אפליקציות להעברת כספים שכדאי לכם להכיר

 

פפר פיי – Pepper Pay

אפליקצית Pepper Pay היא עוד אפליקציה מובילה בין כמה אפליקציות להעברת כספים בין חברים, והיא פותחה על ידי קבוצת לאומי באפריל 2017. האפליקציה מאפשרת להתארגן באופן מלא על קנייה משותפת או מתנה, לשלם חוב, להעביר תשלומים בין אנשים ולאסוף כסף בקבוצות תשלום. מדובר בממשק נוח וידידותי שהשימוש בו כייפי, מהיר ואינטואיטיבי.

 

אפשרויות ויישומים

Pepper Pay הינה אפליקציה חינמית המיועדת ללקוחות כל הבנקים. החברה אינה גובה עמלות העברה או קבלה של כספים ופתוחה ללקוחות כל הבנקים שיכולים להעביר סכומים עד גובה של 2,000 ש"ח ליום וסכום כולל עד 6,000 ש"ח באופן חודשי. לעומתם, לקוחות של Pepper Bank נהנים מהעברת כספים בין חברים ללא הגבלת סכומים ובהשלמת העברה הכסף מתקבל באופן מיידי על ידי הנמען (בהנחה שגם הוא לקוח של Pepper Bank). ביתר המקרים, הסכום המועבר מתקבל בחשבון של הנמען ביום שלמחרת. פרט לכך, אפליקצית Pepper Pay מעמידה לרשות משתמשיה ספריית GIF הכוללת סרטונים בהם ניתן להשתמש במסגרת שיחות הצ'אט בין חברי האפליקציה.

 

Pepper Pay פועלת בשיתוף עם גורמים שונים במטרה להפוך את השירות לעשיר ומהנה יותר. כך, למשל, יכולים לקוחות החברה להתפנק בארוחת מקדונלד'ס בעלות סמלית של 10 ש"ח בלבד.

 

מוקד השירות של החברה פעיל בכל שעות היממה, למעט ימי שבת, וזמין לספק מענה לכל שאלה ובקשה.

 

משתמשים וקהלים

נכון להיום האפליקציה משמשת מאות אלפי לקוחות בכל הגילאים ומכלל מגזרי האוכלוסיה: בני נוער, חיילים וסטודנטים שאוספים כסף למתנות, טיולים ומסיבות, הורים האוספים כסף לפעילויות של הילדים, הורים המעבירים כסף לילדיהם הבוגרים שמשרתים בצבא או לומדים במוסדות להשכלה גבוהה, משפחות המשלמות דמי וועד באמצעות האפליקציה ועוד.

 

אבטחה

Pepper Pay מאובטחת על ידי חטיבת אבטחת מידע של קבוצת לאומי, בהתאם להנחיות בנק ישראל ועומדת בתקן של כרטיסי האשראי PCI-DSS.

 

פפר פיי - עוד אחת מכמה אפליקציות להעברת כספים
פפר פיי נחשבת לאחת מכמה אפליקציות להעברת כספים המובילות את התחום

 

פייבוקס – PayBox

אחת האפליקציות המובילות בין שלל אפליקציות להעברת כספים בין חברים היא PayBox, שהושקה בשנת 2014 ומשמשת יחידים וקבוצות להעברה וריכוז תשלומים למכלול מטרות וצרכים.

 

אפשרויות ויישומים

השימוש באפליקצית PayBox הוא בחינם. החברה מגבילה את הסכום המקסימלי לתשלום לבודד ל-1,500 ש"ח ליום ול-7,500 ש"ח לסכום חודשי מצטבר. 10,000 ש"ח – הגובה המקסימלי למשיכת כסף בפעולה בודדת או חודשית. אם כי, חשוב לציין כי מגבלות אלו חלות על פעולות של משיכה ותשלומים המתבצעים ישירות לכרטיס האשראי או לחשבון הבנק (בתוך המערכת של PayBox אין הגבלות על גובה הסכום). במידה ומדובר באיסוף כספים על ידי קבוצת משתמשים – גובה הסכום המרבי שניתן לצבור מוגבל ל-15,000 ש"ח.

 

משתמשים וקהלים

PayBox נהנית מפופולאריות רבה קרב ישראלים ומשמשת המונים למגוון מטרות: העברת כספים בין בני משפחה וחברים, ריכוז כספים על ידי קבוצות למטרה מסוימת (אירועים, תשלומים משותפים ועוד). האפקליציה מתאימה למשתמשי אנדרואיד ואייפון ותומכת במגוון סוגים של כרטיסי האשראי (מאסטרקארד, ויזה, דיינרס, ישראכרט), אם כי PayBox לא עובדת עם כרטיסי דיירקט, דביט וכרטיסים נטענים של בנק הדואר. פרט להיותה של Paybox אפליקציה המופעלת דרך הסמארטפון מציעה החברה אפשרות להעברת תשלומים באמצעות אתר האינטרנט (ללא צורך להוריד את האפליקציה לנייד) – שירות PayBox Web.

 

אבטחה

אפליקצית PayBox פועלת תחת התקן PCI DSS. החברה מצפינה את פרטי האשראי בעזרת חברת סליקה צד שלישי שמעבירה אותם לשרתי האפליקציה באמצעות מערכת טוקנים שמאפשרת תקשורת בפרוטוקול בטיחותי. כל פעולה כספית על ידי המשתמש מחייב הזנת קוד אבטחה אישי המאמת את זהותו.

 

paybox - בין כמה אפליקציות להעברת כספים
בין שפע של אפליקציות להעברת כספים נמצאת PayBox הידידותית למשתמש

 

סלאריקס – Cellarix

אפליקצית Cellarix  הינה הוותיקה מבין אפליקציות להעברת כספים בין חברים. Cellarix הוקמה בשנת 2010 על ידי שלמה זיטמן, מייסד פנגו. מרגע היווסדה השיקה Cellarix מספר גרסאות של מערכות להעברת כספים בין אנשים ותשלומים בבתי עסק.

 

אפשרויות ויישומים

השימוש באפליקצית Cellarix פתוח לכול: ניתן להוריד את האפליקציה בחינם ולבצע כל פעולה ללא עמלות ודמי שימוש. את בקשת תשלום הכסף ניתן לשלוח דרך המערכת לכל נמען: במידה והצד השני טרם נרשם ל- Cellarix, תתקבל על ידו הודעת SMS עם הנחיות להצטרפות והוראות שימוש בסיסיות לשימוש באפליקציה. האפליקציה כוללת כרטיס נטען ייחודי המכונה 'הסלאריקס שלי': במעמד העברת הכסף על ידי אחד מאנשי הקשר, נכנסים הכספים לכרטיס זה. פרט לכך, מאפשר הכרטיס למשוך את הסכום הרצוי במזומן (שירות 'מזומן בזמן' דרך בנק הדואר) או להעביר את הכסף לחשבון הבנק של המשתמש.

 

בנוסף לאופציה של העברת כספים בין חברים, משמשת האפליקציה של Cellarix כארנק סלולרי. האפליקציה מחוברת לאלפי קופות (בתי עסק, רשתות, אתרי אינטרנט) מה שמאפשר לכל בעל אפליקציה להזין למערכת את אמצעי התשלום שלו (כרטיסי אשראי, גיפטקארדים, כרטיסים נטענים וכו') ולשלם עבור מגוון שירותים ומוצרים דרך האפליקציה שמתאימה את אמצעי התשלום הזמין, המתאים והמשתלם ביותר. מן הראוי לציין ,כי רשת 'שופרסל' בחרה ב-Cellarix בתור ארנק הסלולרי הבלעדי המכובד ברשת שלה המכיל גם את התו הנפוץ בישראל – 'תו הזהב' בגרסתו הסלולרית.

 

Cellarix אינה מגבילה את כמות הפעולות ומספר התשלומים במערכת. הסכום המקסימלי להעברת כסף ולמשיכת מזומנים מוגבל ל-1,000 ש"ח ביום ול-3,000 ש"ח בחודש (דרך זיכוי כרטיס האשראי ל-9,000 ש"ח בחודש).

 

משתמשים וקהלים

אפליקצית Cellarix משמשת רבים: בני נוער, צעירים ואוכלוסייה מבוגרת, וועדי בתים, בעלי עסקים ניידים, בתי עסק ועצמאיים. באמצעות האפליקציה מועברים תשלומים וכספים בין אנשים למגוון צרכים ומטרות: תשלום עבור שירותי בייביסיטר, תשלום עבור שירותי טכנאי, איסוף כספים מחברים לטובת אירועים חברתיים ועוד.

 

אבטחה

אפליקצית Cellarix מאובטחת בהתאם להגדרות המחמירות בעולם של תקן PCI DSS. כל פעולה של המשתמש במערכת מחייבת הזדהות והזנת סיסמא. פרטי כרטיס האשראי של משתמשי האפליקציה מוצפנים באופן ייחודי בשרתי החברה, בעוד ההתקשרות מתבצעת תחת מנגנון SSL שמונע חשיפה של מידע ונתונים.

 

סלאריקס - בין אפליקציות להעברת כספים
סלאריקס מככבת ברשימת אפליקציות להעברת כספים עם אבטחה מחמירה במיוחד

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme