טלפון טיפש בעיצוב יוקרתי – זה כנראה הפתרון להתמכרות שלכם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
הכירו - טלפון טיפש בלי שום אפליקציה
שתף:

חברת הסטארט-אפ האמריקאית Light הגדירה לעצמה מטרה חדשה: היא מתכננת להפריד ביננו לבין הטלפונים החכמים שלנו. היוזמה הזו דווקא לא מאוד חדשה, וכבר ב-2014 החברה השיקה את המוצר הראשון שלה  – טלפון טיפש שיודע לבצע פעולות בסיסיות בלבד. הוא מוציא שיחות, הוא מגלה לנו מה השעה וכאן, פחות  או יותר, מסתיימות היכולות שלו. כך, מי שנחשב למכור כבד לאפליקציות השונות בסמארטפון יגלה שהפתרון הזה עוזר לו להשתחרר מההתמכרות, פשוט משום שלצד העיצוב המרשים המעוצב והייחודי הזה אין שום אפשרות להתקין אפליקציות. לא פייסבוק, לא אינסטגרם ולא משחקים.

 

טלפון טיפש לטיפול בהתמכרות
כך נראה טלפון טיפש שהמשימה שלו היא אחת ויחידה: לעזור לנו להתרחק מהאפליקציות ולהתייחס לעולם האמיתי

 

טלפון טיפש – דרך טובה ליהנות יותר מהחיים?

אחת הבעיות המרכזיות, לפחות לפי חברת Light, היא שאנחנו לא נהנים מספיק מהחיים. כשאנחנו צמודים לטלפון החכם שלנו אנחנו עסוקים בו במקום בנעשה מסביבנו. עכשיו, עם הדגם החדש והמתקדם יותר (Light Phone 2) החברה צופה שיהיה לנו קצת יותר קל לוותר על הסמארטפון. למעשה, טלפון טיפש הוא מכשיר מדור 2 שנחשב כפתרון אידאלי להורים שרוצים להגביל את  הגישה של הילדים לסמארטפון, וגם למי שרוצה להיות מחובר לטלפון שלו קצת פחות. אפליקציות שגורמות לנו להתמכרות פשוט לא זמינות על המכשיר הזה, אלא רק פונקציות בסיסיות והכרחיות: ביצוע שיחות טלפון, שליחת הודעות טקסט וקבלת הנחיות כיצד להגיע ממקום למקום. מדיה חברתית? אאוט.

 

 

כמה פרטים על המכשיר הטיפש

הטלפון הטיפש פותח על ידי ג'ו הולייר וקאי טאנג, הראשון מגיע מתחום האמנות והעיצוב, השני מתחום עיצוב ופיתוח מוצרים. הם נפגשו ב-2014 כשהתבקשו לעצב אפליקציות לסמארטפון של גוגל אבל הם הסכימו ביניהם שיש  בעולם מספיק אפליקציות ממכרות. מכאן הם הגיעו למסקנה המשותפת שהגיע הזמן לפתח טלפון שיוכל לעשות פחות ככל האפשר. הם לא טעו, דרך אגב. על פי הנתונים הסטטיסטיים, האמריקאים משתמשים במכשירי הטלפון שלהם לא פחות מ-5 שעות  ביום, ויש גם מחקרים שמדברים על קשר כלשהו עם המכשיר 80 פעם ביום בממוצע. בזמן הזה הם משתמשים באפליקציות כמו אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'ט ואחרות, אפליקציות שמושכות את תשומת הלב ומייצרות התמכרות.

 

טלפון טיפש בדיוק בשביל המכורים
אם גם אתם משתמשים בסמארטפון 5 שעות ביום ואתם רוצים להתרחק ממנו קצת, טלפון טיפש יכול להיות פתרון לא רע בכלל

 

המכשיר הושק לראשונה ב-2015

טלפון טיפש ראה אור לראשונה ב-2015, כאשר ההשקה שלו התבצעה באמצעות קיקסטרטר. באותה נקודת זמן המכשיר ידע לבצע שתי פעולות בלבד: הוא קיבל שיחות, והוציא שיחות. לא, לא ניתן היה לשלוח הודעות טקסט, ובוודאי שלא ניתן היה להתחבר לרשתות החברתיות, למצלמה או לשירות הדוא"ל. הרעיון הוא שגם אם יש לכם סמארטפון תוכלו לבחור להשאיר אותו בבית ולצאת לבילוי או לחופשה עם הטלפון הפשוט יותר, כדי שתוכלו לחוות את העולם דרך העיניים, ולא דרך מכשיר כזה או אחר.

 

קצת על המכירות של הטלפון הטיפש

נדמה שלא רק הולייר וטאנג זיהו את החשיבות הרבה של הניתוק מהעולם הדיגיטלי. על פי נתוני החברה, 10,000 בני אדם רכשו טלפון טיפש עד היום, ב-50 מדינות שונות. הגרסה החדשה, Light Phone 2 היא למעשה גרסה עוצמתית ומתקדמת יותר של המכשיר המקורי. כלומר, היא לא בסיסית כמו המכשיר הקודם (שרק קיבל והוציא שיחות) אבל עדיין לא תמצאו בה אפליקציות. המכשיר מעודד אתכם לעשות דברים אחרים, הרחק ממנו, בלי הסחות דעת. כך אפשר ליהנות מריצת הבוקר, מארוחה עם חבר טוב או מבילוי עם הילדים, וגם לקרוא ספר טוב או לצאת לטיול על שפת היום. עם טלפון טיפש שיאפשר לכם ליצור קשר עם העולם, אבל לא יסיח את דעתכם. עכשיו, כשהמכשיר החדש מאפשר לנו גם לשלוח הודעות טקסט, מאפיין חשוב למי שהאופציה הזו קריטית עבורו.

 

 

עוד מאפיינים במכשיר החדש: שעון מעורר ומיקרופון

זה אולי מכשיר טיפש אבל יש לו עוד כמה יכולות בסיסיות שכולנו צריכים, כמו שעון מעורר, ספיקר גדול יותר ומיקרופון. המכשיר החדש פשוט לשימוש יותר מקודמו, ובגלל המאפיינים החדשים שלו הוא יכול להפוך למכשיר היחיד שלנו. אם המכשיר הקודם רק ליווה את הסמארטפון והחליף אותו לפי בחירתנו, המכשיר הזה מספק כמה אופציות חשובות שמאפשרות לנו לוותר על המכשיר החכם ולהסתפק רק בו. חוץ מזה, העיצוב שלו מדליק (בשחור או בלבן), והוא ניתן לטעינה באמצעות USB. הוא גם דק מאוד, נוח לשאת אותו בכיס המכנסיים או החולצה. הוא כל כך דק שהוא יכול להיכנס גם לארנקים מסוימים.

 

טלפון טיפש בשחור או לבן
טלפון טיפש הוא אולי נטול אפליקציות אבל העיצוב שלו מרשים, והוא זמין בשחור או בלבן

 

כמה הוא עולה?

אם אתם רוצים טלפון טיפש שירחיק אתכם מהאייפון או האנדרואיד שלכם, התענוג הזה יעלה לכם 250 דולר. לא רחוק היום שבו המכשיר יעלה יותר (400 דולר) אבל כרגע הוא מוצע במחיר זול יותר.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme