קליטת האינטרנט חלשה? 3 טיפים חשובים לפני שתגדילו את החבילה

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
מה עושים כשיש בעיות עם קליטת האינטרנט?
שתף:

היקף השימוש שלנו בשירותים מקוונים רק הולך וגדל, במקביל אנו גם מוצאים עצמנו מבלים יותר ויותר זמן פנוי מול מסך של מכשיר קצה כזה או אחר תוך שאנו גולשים עימו ברשת (בטלפון החכם, טאבלט, מחשב נייח או נייד). כך יוצא שאנו הופכים תלויים במידה גדלה והולכת בחיבור איכותי, מהיר ונטול ניתוקים לאינטרנט. בבתי עסק החיבור לאינטרנט כבר מזמן הפך לחיוני ולכן בעלי חברות ומנהלים מקפידים לספק חיבור טוב ויציב  לכל עובד שצריך גישה לאינטרנט. רשתות אינטרנט בעסקים עשויות להיות אלחוטיות או כאלה בהן נעשה שימוש בכבלי רשת הפרושים בין נתב מרכזי ומחשבים בעמדות העובדים. אם כך, בעבודה יש מי שדואג לקליטת אינטרנט טובה אולם בבית אין מי שיעשה זאת עבורנו ורבים מאיתנו מוצאים עצמנו מתמודדים עם בעיות קליטה באזורים מסוימים בביתנו. כדאי לדעת שיש הרבה דברים שניתן לעשות כדי לשפר קליטת האינטרנט. אספנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם ניתוקים ומהירות נמוכה. הנה לפניכם צעדים פשוטים שכדאי לנסות לפני שמחליטים לפנות לספקי האינטרנט והתשתית ולהתחייב לחבילת גלישה גדולה יותר במחיר גבוה יותר.

 

אם קליטת האינטרנט נמוכה - בדקו את המצב
מהירות גלישה נמוכה וניתוקים מן האינטרנט באזורים מסוימים בבית הם עניין מתסכל. יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את קליטת האינטרנט לפני שמגיעים למסקנה שאין ברירה ומוכרחים להגדיל את חבילת הגלישה תוך שמתחייבים לתשלום חודשי גבוה יותר

 

מיקום הנתב האלחוטי

הדבר הראשון שכדאי לבדוק במקרה של בעיות קליטת האינטרנט באזורים מסוימים בבית הוא איפה ואיך ממוקם הנתב האלחוטי. נתב כזה הוא פונקציונאלי גרידא ולכן מי שמקפידים על בית מעוצב משתדלים להצניע אותו כך שלא יבלוט לעיין. חשוב להבין שלמיקום הנתב השפעה מרחיקת לכת על איכות השידור והקליטה, טעויות נפוצות הן הנחת הנתב בתוך ארון, בפינה נסתרת צמודה לקיר, במקום נמוך סמוך לרצפה, בנישה קטנה כזו או אחרת וכד'. כדי להשיג אות באיכות הטובה ביותר האפשרית (הכול בהתאם למגבלות חבילת האינטרנט והנתב שברשותנו) יש למקם את הנתב בגובה של כשני שליש מגובה החדר, רחוק ככל האפשר מקירות ועצמים גדולים (במיוחד כאלה העשויים ברזל) ובחלל גדול ופתוח. דמיינו זאת כך, מיקום אידיאלי לנתב הוא מרחף באוויר בנקודה קבועה בגובה של כשני שליש מן המרחק בין הרצפה לתקרה באמצע הסלון. מובן שאי אפשר למקם כך את הנתב לכן יש למצוא את הפשרה המעשית הטובה ביותר.

 

 

שיפור קליטת האינטרנט עם מגברי אות

לעיתים קרובות גם מיקום מעולה של הנתב אינו מספיק. כך למשל בבתים גדולים כמו גם כאלה בעלי מבנה או תכולה ההופכים אותם מאתגרים מבחינת שידור וקליטת גלים אלקטרומגנטיים. במקרים כאלה יש צורך במגברי אות אותם ניתן למקם בנקודות בהן הקליטה טובה כך שיהוו חוליה מקשרת בין מכשירים באזורים בעייתיים והנתב. יש היצע גדול של מגברים לקליטת האינטרנט, יש המכנים מכשירים כאלה בשם "אקסס פוינט", עוד כדאי לדעת שכמעט כל נתב אלחוטי יכול לשמש מגבר אות אם יודעים להזין אותו בהגדרות מתאימות (קל למצוא באינטרנט סרטוני הדרכה שיסייעו לכם לעשות זאת). מלבד מגברי אות אלחוטיים ישנם גם כאלה המעבירים תקשורת אינטרנט על גבי רשת החשמל הביתית. בבתים בהם רשת חשמל תלת פאזית חשוב מאוד להשתמש במגברי אות דרך רשת החשמל המיועדים לבתים בהם רשת תלת פאזית.

 

 

בדיקות מהירות

ישנן שלל אפליקציות לבדיקת מהירויות הורדה והעלאת נתונים מרשת האינטרנט. מומלץ להתקין אפליקציה כזו בטלפון החכם שלכם ולהיעזר בה כדי לבדוק את איכות קליטת האינטרנט בנקודות שונות בבית. כך תקבלו תמונת מצב שתחסוך לכם תסכולים פשוט אם תקפידו להתחבר לאינטרנט באזורים בהם הקליטה טובה. לפני שאתם שוקלים הגדלת החבילה וודאו שעשיתם כל שביכולתכם כדי לשפר את קליטת האינטרנט בבית. חשוב שתהיה לכם תמונת מצב טובה אודות איכות האות בכל מקום ממנו אתם זקוקים לחיבור טוב. אם יסתבר לכם שחייבים לשלם יותר כדי להשיג פתרון משביע רצון ערכו סקר שוק ובחרו את חבילה הנותנת מענה טוב במחיר המשתלם ביותר.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme