הזעת יתר – מטרד מביך שצריך (ואפשר) לטפל בו בקלות

מורן בלסר5 דקות קריאה
שתף:

הזעה היא מנגנון שנועד לצנן את הגוף, על ידי הפרשת נוזל מימי שמצטנן במהירות מעל פני העור מבלוטות ההזעה המפוזרות בשכבות התת עוריות בגופנו. אנחנו מזיעים לאחר מאמץ גופני, התרגשות או עצבנות, או כאשר אנחנו חולים – אבל יש מי שסובל ממצב של הזעת יתר, אשר גורמת למבוכה ואף לפגיעה של ממש באיכות החיים.

 

הזעת יתר (היפר הידרוזיס) הינה מצב גופני בו ישנה הפרשה ביתר של זיעה מבלוטות הזיעה, בלא קשר למצב הגופני, לשעה ביום, לרמת הפעילות הגופנית או לגורמים נראית לעין שעלולים לגרום להזעה. הזעת יתר גורמת ל"עיגולי זיעה" באזור בית השחי, ולכפות ידיים ורגליים מזיעות באופן קבוע או לעיתים קרובות (אלו האנשים שיעדיפו להימנע מלחיצת יד חברית). הזעת יתר עשויה להיגרם בשל הפרעה מערכתית כלשהיא, חוסר איזון הורמונאלי או מסיבות אחרות שמייד נפרט – ויש מה לעשות על מנת להתמודד עימה. טיפולים חדשניים המבוצעים מקומיים ומנטרלים את בלוטות ההזעה באופן ממוקד לזמן מה או לצמיתות. הכל על הפתרונות לתופעת הזעה מוגברת – לפניכם.

 

איך נגרמת הזעת יתר?
הזעה מוגברת, או היפר הידרוזיס, היא מצב של פעילות יתר של בלוטות הזיעה. הזעה מוגברת עשויה להיות ממוקדת (בבתי השחי, למשל) או מערכתית. במקרים של הזעת יתר ממוקדת – ניתן "להשבית" או אף לשאוב החוצה את בלוטות הזיעה – ובכך לפתור את הבעיה, לזמן מה או לצמיתות

 

הזעת יתר – כיצד מאבחנים?

ההערכות מדברות על כ – 2% מהאוכלוסייה הסובלים מהזעת יתר. גם גברים וגם נשים מועדים לסבול מהתופעה, והיא עשויה להיות רק תזמין משני של פתולוגיה בריאותית רחבת היקף, החל מחוסר איזון הורמונאלי וכלה בעודף משקל או שימוש בתרופות המקושרות לתופעה. על כן, טרם בחינת האפשרויות לטיפול בהזעת יתר, מומלץ לגשת לבדיקה רפואית ולהתייעץ בנוגע לתסמינים האופייניים. ייתכן שתתבקשו לעבור סדרת בדיקות רפואיות שתסייע באיתור המקור להזעת היתר שלכם. במקרים כמו הזעת יתר על רקע של מחלות גנטיות, שימוש בתרופות או עודף משקל – מומלץ בחום לתת את הדעת בנוגע לטיפול במקור הבעיה, לצד בחינת האפשרויות לטיפול בהזעת היתר עצמה. ביחד עם זאת, חשוב לדעת כי את בעיית הזעת היתר ניתן לפתור או לשפר באופן דרמאטי, באמצעות טיפולים זמניים או קבועים.

 

טיפולים ממוקדים למניעת הזעת יתר

אם הזעת היתר היא ממוקדת, למשל בבתי השחי, ניתן לפתור את הבעיה באופן זמני על ידי הזרקת חומרים המשבשים את פעילות בלוטות הזיעה ובכך מפסיקים את הפרשת הזיעה באופן מקומי. טיפולים אלה מבוצעים בדרך כלל באלחוש מקומי, ולאחר תחושת אי נוחות שנמשכת כמה שעות – ניתן לחזור לשיגרה, ללא תופעות ההזעה. השפעת הטיפול מתפוגגת באופן הדרגתי בתוך כחצי שנה עד שנה בדרך כלל, אז ניתן לחזור על הטיפול. עם כל חזרה על הטיפול, תופעות הזעת היתר על פי רוב ישובו באופן חלש יותר ותוך פרק זמן ארוך יותר.

 

הזעת יתר היא בעיה שניתן לטפל בה
הזעת יתר היא לא גזירת גורל ולמעשה יש היום שיטות שונות לטפל בבעיה

 

טיפולים לצמיתות בהזעת יתר

ניתן למנוע הזעת יתר באמצעות טיפולי לייזר, אשר מאפשר שיפור של עד 90% בתסמינים למשך זמן ארוך או לצמיתות. הטיפול אורך כשעה, אינו כואב, הוא מוקדי (ניתן לטפל במספר מוקדים בטיפול אחד), ונטול תופעות לוואי. התוצאות ניכרות באופן כמעט מיידי, כאשר ניתן לחזור לשגרת היום מייד לאחר הטיפול.

 

טיפול נוסף המאפשר מניעה לצמיתות של הזעת יתר, בדרך כלל באזור בתי השחי, הוא טיפול ניתוחי המאפשר שאיבה החוצה של בלוטות הזיעה. בהליך זה, מבוצעים שלושה חתכים זעירים באזור בית השחי, ואלפי בלוטות זיעה נשאבות החוצה מן הגוף. יעילות הטיפול היא גבוהה (עד 90%) ויתרונותיו רבים: הוא אורך כשעה אחת בלבד בהרדמה מקומית או אף באלחוש מקומי; הוא מתאים כמעט לכל מטופל (חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל טרם ההליך ולחשוף בפניו את המצב הרפואי וכל נתון אחר שישפיע על קבלת החלטה טרם הבחירה בהליך), ותוצאותיו מיידיות וכאמור – לצמיתות.

 

המשתנה החשוב ביותר הוא איכות המרפאה בה תבחרו לבל את הטיפול למניעת הזעת יתר

בעולם של רפואה מתקדמת ופתרונות רפואיים איכותיים גם לבעיות אסתטיות ולא רק למצבים מסכני חיים – אין סיבה לחיות עם המבוכה הנגרמת באופן טבעי ממצב של הזעת יתר. אם גם אתם בין מאות אלפי האנשים הסובלים מהזעת יתר בישראל, מומלץ לגשת למרפאה איכותית ומקצועית, שתספק טיפולים חדשניים באיכות גבוהה כמו גם ליווי אישי וסבלני בעת בחירת הפתרון המתאים לכם ביותר ויישומו, ולאורך תהליך ההחלמה (הקצר, בכלל המקרים של טיפול בהזעת יתר), לתוצאות אופטימאליות. הבחירה במרפאה מקצועית ואיכותית ובאיש מקצוע טיפולי שינהל את הטיפולים שלכם תקבע את מידת הצלחת הטיפולים, ובחלק מהטיפולים למניעת הזעת יתר – הבחירה במרפאה מקצועית היא חשובה ותבטיח שימוש בחומרים באיכות גבוהה, תכנון טיפול מקצועי ויעיל, והפחתת הסיכונים והסיבוכים למינימום, תוך שמירה על פרוטוקול טיפול נכון.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme