תרופות ללא מרשם גם באמזון – בקרוב "בית מרקחת" מקוון

עומר גלעדי5 דקות קריאה
השירות של אמזון: תרופות ללא מרשם
שתף:

בסין, יש  בממוצע רופא וחצי לכל 1,000 מטופלים. בישראל, בצפון הארץ כ – 2.2 רופאים לכל 1,000 אנשים – והמספר מצוי בירידה. ברחבי העולם מנסים לפתור את המצוקה בכוח אדם בתחומי הרפואה באמצעות מערכות מקוונות – ותרופות ללא מרשם, אשר לא פעם מציעות פתרון יעיל ובעיקר, נטול ההכרח להיפגש עם הרופא, לבעיות בריאותיות שכיחות. בישראל יש מגוון רחב של תרופות ללא מרשם ביניהן משככי כאבים ומורידי חום, תרופה לטיפול בתולעי מעיים (וורמוקס), משחות אנטי פטרייתיות (כמו אגיסטן והידרו אגיסטן), טיפות עיניים, תרופות לטיפול בהתקפי מיגרנה, תרופות אנטי אלרגיות (כמו אלרגיקס), ועוד רבות מאוד. בסין, מעל 130 חברות כבר פועלות לפיתוח מערכות מקוונות להתייעלות בייעוץ והכוונה רפואיים כשכמות התושבים גדלה ללא הפסק ולעומתה שיעור הרופאים כחלק מהאוכלוסייה דווקא צונח. חלק מהכלים אינם מחליפים את הפגישה עם הרופא אלא מזרזים ומייעלים אותה, ומבטיחים טיפול מותאם לאבחנה ונטול "שגיאות אנוש", כשזמני הביקור אצל רופאי המשפחה הולכים ומתקצרים.

 

בין שפע השינויים המאפיינים את שוק התרופות והפארמה בעולם, ראינו (כלקוחות כמו גם כמשקיעים) בשנה האחרונה טלטלות רחבות היקף בהתנהלות ובשווי המניות של חברות הפארמה הגדולות (נזכיר כאן, כמובן, את חברת "טבע", שבנובמבר דווח כי היא בחובות של מעל 34 מיליארדי דולרים, והודיעה כי בכוונתה להפסיק פעילות ב – 45 מגינות ולסגור מעל 15 מהמפעלים שלה). לצד הנסיקה מטה של שווי המניות של חברות הפארמה הגדולות – פותחת אמזון בשיווק מותג פרטי של תרופות ללא מרשם, בשם בייסיק – קר (Basic – Care).

 

תרופות ללא מרשם גם אונליין
אמזון מתרחבת ומספקת כעת גם מותג פרטי של תרופות ללא מרשם. חברות התרופות והפארמה, שממילא עברו שנה לא פשוטה, צפויות לחוות נגיסה נוספת בהכנסות שלהן

 

בייסיק קר – תרופות ללא מרשם שכל אחד יכול להרשות לעצמו

אמזון נכנסת לשוק חדש, הוא שוק התרופות ללא מרשם, המגלגל בכל שנה מעל 8.4 מיליארדי דולרים (בתרופות ללא מרשם של מותגים פרטיים). מותג התרופות צפוי להיקרא Basic Care ותייצר אותו חברת פריגו – החברה החמישית בגודלה בעולם, לייצור תרופות גנריות ותרופות ללא מרשם כמו גם מוצרים דרמטולוגיים, מוצרי טיפוח וצריכה. מאז אוגוסט 2017, מוכרת אמזון כשישים מוצרים, ביניהם מוצרים לשיכוך כאבים, נוגדי צרבת, נגדי אלרגיה, משחות אנטיביוטיות, ואפילו מסטיקים בעלי תכולת ניקוטין למנסים להיגמל מעישון ותכשירים להצמחת שיער (כמו גירסאות גנריות לתרופה המוכרת מינוקסי). המותג "בייסיק קר" כולל לא רק תרופות אלא גם עזרי רפואה ואביזרים, כמו – מכשיר אינהלציה, מכשיר AKG נייד בעל קליטת אינטרנט, משטחים לעיסוי כפות הרגליים, ערכות פינצטות, ואפילו שעון המיועד לרופאים ועמיד במיוחד (Scrub Watch).

 

בנוסף, הודיעה אמזון לאחרונה כי תשווק גם ציוד רפואי לבתי חולים, כמו ציוד מתכלה למרפאות ולמרפאות שיניים.

 

 

לא רק תרופות ללא מרשם – שוק הבריאות באמריקה עובר טלטלה

בינואר השנה (2018) הודיעה חברת אמזון, ביחד עם ענקיות נוספות בתעשייה באמריקה, כי הן מתכוונות להציע לכלל העובדים שלהן ולבני משפחותיהם שירותי בריאות אלטרנטיביים, מקיפים יותר ובעלויות פחותות, כאשר מדובר על מעל מיליון עובדים שיהנו משירותי בריאות איכותיים יותר. שירותי הבריאות הפרטיים הללו משלבים פתרונות מקוונים, כאמור, להתייעלות וזירוז הטיפול הרפואי המקצועי. בתגובה להודעה זו, איבדו משוויין מניותיהם של חברות שירותי הבריאות ויצרניות התרופות המקומיות.

 

חשוב לזכור, כי בארה"ב נהוג "חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה", הידוע גם בכינויו "אובמה קר", אשר מציע ביטוח בריאות לאזרחי המדינה עבור עד 400 דולרים בחודש (מעל 1,200 ש"ח). אזרחים רבים בארה"ב אינם מסוגלים להרשות לעצמם ביטוחי בריאות, ועל כן, שוק התרופות שאינו נמכר ללא מרשם, סגור בפניהם כמעט לחלוטין. הקמת מערך טיפולי אלטרנטיבי על ידי שלושה ארגונים גדולים בארהב עבור מעל 1.2 מיליוני בתי אב; הוזלת מחירי התרופות הגנריות והנגשתן; והוספת שירותי רפואה, אבחון והתאמת תרופות מקוונים אשר יקלו על עבודת הרופאים ויקצרו את זמני הביקור של כל מטופל במרפאה, בימים בהם אחוזי הרופאים ביחס לאוכלוסיה נמוכים במיוחד – אולי יאפשרו גם לאלה שאינם יכולים להרשות לעצמם תשלום של מעל 1,000 ש"ח לאדם בחודש עבור ביטוח רפואי – קבלת סיוע וטיפול הולמים, במחירים סבירים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme