גלקסי X מתקרב בצעדי ענק וכדאי שתדעו למה לצפות

מערכת5 דקות קריאה
למה אפשר לצפות - גלקסי X בדרך
שתף:

יש לא מעט שמועות בשנים האחרונות, לפיהן סמסונג מתכננת להשיק סמארטפון מתקפל. היא גם מיועדת לקרוא לו בפשטות גלקסי X. בינתיים הוא עדיין לא בחנויות אבל בתקופה האחרונה נשמעים שוב הקולות. דוחות כספיים ורמזים שמתפזרים באוויר, כל אלה עוררו את השאלה האם ייתכן שהרגע הזה מתקרב, וב-2018 סופסוף יגיע המכשיר המסקרן אל השוק. בהנחה שזה אכן יקרה, הנה כמה פרטים שאנחנו יודעים לומר כבר היום על הסמארטפון החדש והמסקרן.

 

סמארטפון גלקסי X יציע יותר שטח מסך

כפי שזה נראה, התכנון של סמסונג כולל טלפון חכם שיכול להיפתח ולהיסגר מכל כיוון – הן מימין לשמאל (ולהיפך) והן מלמעלה למטה (ולהיפך). המשמעות היא שנקבל שטח מסך גדול יותר, וככל הנראה המשתמשים יוכלו גם לחלק את המסך לשני פאנלים נפרדים, שיציגו תכנים שונים לחלוטין או תמונה אחת גדולה.

 

גלקסי X החדש
גלקסי X יציע לנו שטח מסך גדול יותר והוא ניתן לקיפול לכל הכיוונים (צילום מסך: יוטיוב)

 

מסך שיודע להגן על עצמו

הנקודה הזו תלויה בסוג החומר שייבחר כשכבת המעטפת, אבל באופן כללי סמארטפון שמתקפל כלפי פנימה מתמודד עם כמה אתגרים לא קטנים. בפרט, גלקסי X זקוק לעוד שכבת הגנה פנימית כדי למנוע שחיקה של המסכים (כתוצאה מההתנגשות ביניהם) ולהבטיח את עמידותם לאורך זמן.

 

 

גלקסי X יהיה גדול יותר מרוב הסמארטפונים

יצרניות הטלפונים החכמים, בהן אפל ו-LG למשל, בילו את השנים האחרונות בניסיון להפוך את המכשירים לדקים יותר, אבל הטלפון המתקפל דווקא יוסיף לעצמו נפח. העובי שלו אמור להיות זהה לעוביים של שני סמארטפונים צמודים שנשענים זה על זה. גם המשקל שלו יהיה גדול יותר, כמובן.

 

סביר להניח שהוא יעלה הרבה יותר

אנחנו עדיין לא יודעים מה מחירו של גלקסי X, אבל אפשר לשער שמדובר על מכשיר יקר למדי שמחירו יתקרב ל-900 דולר. טכנולוגיות מסך חדשות תמיד הופכות את המוצר ליקר יותר, וכבר ראינו את זה קורה עם טלפונים קודמים של סמסונג שהציעו מסך רחב יותר בזכות הקצוות המעוגלים (וגם עלו יותר). מאחר וגם רכיבים אחרים כמו זיכרון או שטח אחסון צפויים להיות משמעותיים יותר, אפשר להניח שגם הם ישפיעו על המחיר.

 

 

התקלות שאי אפשר לחזות מראש

טכנולוגיות חדשות מתמודדות עם לא מעט אתגרים ובעיות, וקשה לנבא את התקלות הללו לפני שהמכשיר ייצא אל השוק. בשלב הזה נדע בדיוק מה הן, כשמיליוני צרכנים ירכשו את המכשיר וישמיעו את כולם. הם יזהו נושאים שלא נבדקו מראש או קושי להסתגל למסך המתקפל, לתצוגה החדשה ולחוויית המשתמש שצפויה להשתנות באופן דרמטי.

 

הקצוות המעוגלים יהפכו לטכנולוגיה ישנה

ביום שבו נראה את גלקסי X בחנויות ייאבד חלק משמעותי מהקסם של מכשירי ה-edge של סמסונג. המכשירים עם הקצוות המעוגלים ייחשבו למיושנים למדי בשלב הזה, וסביר להניח שלא יהיה בהן צורך. אם בקצוות הללו נמצאים קיצורי הדרך המרכזיים, הם פשוט לא נדרשים במכשיר החדש.

 

סמסונג X יהפוך את ה-edge למיושן
אפשר רק לצפות שכאשר סמסונג X יגיע לחנויות, טכנולוגיית ה-edge תיחשב מיושנת למדי

 

כמות מוגבלת בלבד בשלב הראשון

סמסונג ככל הנראה תשיק מספר קטן של מכשירים בשלב הראשון. היא עשתה את זה בעבר, וזה גם עבד לה היטב. ב-2013 יצא המכשיר הראשון עם הקצוות המעוגלים (Galaxy Round) והוא יצא בשווקים אסייאתיים נבחרים כדי ללמוד מטעויות ולשפר את המכשיר. שנה לאחר מכן יצא לראשונה Galaxy Note Edge עם קצה מעוגל אחד, והוא לא רק ייצר הכנסות נהדרות לחברה, אלא הפך מהר מאוד לדגם בסיסי על פיו תוכננו מכשירי החברה בהמשך.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme