ביטוח רכב מקיף או צד ג' – איזו פוליסה מתאימה לכם?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כך בוחרים ביטוח רכב מתאים
שתף:

נכון לתחילת שנת 2018 נעים על כבישי ישראל כמעט חצי מיליון כלי רכב מתוכם כ-320,000 רכבים פרטיים. אולי תופתעו לגלות אך ישראל היא אחת המדינות בעלות שיעור תאונות הדרכים הנמוך ביותר בעולם (ביחס לגודל האוכלוסייה והיקף השימוש בכלי רכב ממונעים). נתון מעודד נוסף הוא שהיקף תאונות הדרכים המתרחשות בארץ מדי שנה נמצא במגמת ירידה מתמדת מאז אמצע שנות השבעים. כך למשל בשנת 1980 שיעור ההרוגים השנתי בתאונות דרכים עמד על כ-15 לכל 100,000 תושבים ובשנת 2016 עמד המספר על כ-4 הרוגים לכל 100,000 תושבים (בסך הכול כ-370 הרוגים במהלך 2016). למרות כל שהזכרנו לעיל אין עוררין על כך שהיקף הנזק השנתי, לרכוש, בגוף ובנפש, הנגרם בשל תאונות דרכים הוא עצום ולפיכך אין פלא שתחום ביטוח רכב הוא הענף הביטוחי הגדול ביותר ותופס נפח של למעלה מ-60% מסך שוק הביטוח בישראל.

 

מדינת ישראל נוקטת צעדים שונים כדי לוודא שכל מי שנפגע פיזית בתאונת דרכים יזכה לטיפול מתאים ולפיצוי הוגן, ללא תלות בנסיבות כגון מי האשם בתאונה. אחד הכלים המרכזיים המסייעים להתמודד עם נזקי תאונות דרכים הוא ביטוח רכב. בשנת 1975 נכנס לתוקפו חוק ביטוח חובה, שהוא חלק מחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. על פי חוק זה כל בעל רכב נדרש לרכוש עבור רכבו פוליסת ביטוח חובה המכסה נזקי גוף שנגרמו לנהג ולנוסעים ברכב עימו היו מעורבים בתאונת דרכים, כמו גם להולכי רגל. במקרים של תאונות בהם מעורבים רכבים של פורעי חוק, אשר למרות החוק הנ"ל לא רכשו פוליסת ביטוח חובה לרכבם, ישולם הפיצוי על ידי קרן "קרנית".

 

מכיוון שביטוח חובה מכסה נזקי גוף בלבד רובם המוחלט של בעלי הרכב בוחרים לרכוש גם פוליסת ביטוח צד ג' המכסה נזקי רכוש שגרם הנהג ברכב המבוטח לאדם אחר. כיסוי נרחב עוד יותר מספקת פוליסת ביטוח מקיף לרכב אשר מכסה כל נזק לרכב המבוטח ללא תלות בזהות האשם בתאונה. בעלי פוליסת ביטוח מקיף לרכב יקבלו פיצוי בגובה שווי השוק של רכבם גם במקרה שהרכב נגנב. שוק ביטוח רכב הוא תחרותי וייתכנו פערים משמעותיים במחירי הפוליסות שמציעים סוכני ביטוח וחברות ביטוח ישיר. ייתכן מאוד שגם לכם לא ברור איזו פוליסת ביטוח רכב כדאי לכם לרכוש וממי. בפסקאות הבאות תמצאו מידע אשר בכוחו לסייע לכם לבחור נכון.

 

ביטוח רכב - הנפוץ והחשוב ביותר
היקף הנזקים (בגוף, בנפש ולרכוש) הנגרמים בשל השימוש בכלי רכב ממונעים עומד על כ-13 מיליארד שקלים בשנה. אין פלא שביטוח רכב הוא סוג הביטוח הנפוץ ביותר כאשר לצד פוליסות ביטוח החובה יש היצע גדול של פוליסות צד ג' וביטוח מקיף. חשוב מאוד לבחור נכון כדי לקבל כיסוי מתאים במחיר משתלם

 

כיום קל יותר מבעבר לעמוד על טיבן של פוליסות ביטוח רכב ולבצע השוואה ביניהן

במשך שנים הורגלנו לנסות לדלות מתוך מסמכים ארוכים ומסובכים את מהות הכיסוי שמעניקה לנו פוליסת ביטוח רכב שאנו שוקלים לרכוש. בשנים האחרונות חל שינוי מבורך, לצד מסמכי הפוליסה בהם מפורטים תנאיה בלשון משפטית החלו חברות הביטוח להציג את תמצית הדברים בשפה פשוטה ומובנת לכל. יתרון נוסף המצוי כיום בידי בעלי רכב בבואם לבחור ביטוח רכב הוא האפשרות לבצע סקר שוק יעיל באמצעות האינטרנט. ישנם אפילו אתרים המציעים שירות השוואת מחירים בלחיצת כפתור לפי סוג הרכב, מאפייניהם של מי שינהגו בו ואופי השימוש ברכב (גיל, וותק, היסטוריה ביטוחית ועוד).

 

אפיון הצרכים הביטוחיים שלנו

לפני שניגשים להשוות בין פוליסות ביטוח רכב שמציעים סוכני ביטוח וחברות ביטוח ישיר יש לאפיין את צרכינו. כך למשל צרכיהם של מי שבבעלותם רכב חדש ויקר בו נעשה שימוש רחב היקף על ידי מספר נהגים, ביניהם נהגים צעירים בעלי ניסיון מועט, שונים בתכלית מצרכיו של נהג וותיק שבבעלותו רכב ממוצע בו רק הוא עצמו נוהג. חברות הביטוח מנצלות את האפשרויות שמעניקות מערכות ממוחשבות (בדמות יכולת לעבד היקף גדול של נתונים) ומציעות מגוון הטבות כמו גם פוליסות המותאמות במיוחד לאוכלוסיות מסוימות, כך למשל ניתן לשלב בפוליסת ביטוח רכב כיסוי עבור נהג צעיר רק לימים מסוימים בשבוע (מתאים לחיילים המשתמשים ברכב של ההורים כשהם מגיעים הביתה מן הבסיס), לבחור אם להוסיף ביטוח פנסים ומראות, תיקון שמשות, גרירה ועוד. בבואנו לרכוש ביטוח רכב חשוב להבין שגם בתחום זה הכוח מצוי בידינו, אנו הצרכנים שחברות הביטוח מתחרות ביניהן על כיסם ולכן אין סיבה להתפשר על פחות מפוליסה המתאימה ככפפה לצרכינו ומוצעת לנו במחיר משתלם במיוחד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme