תשלום באמצעות הסמארטפון – חוויית הקנייה החדשה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האם זה יקרה - תשלום באמצעות הסמארטפון
שתף:

אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה שועטת קדימה ועימה חידושים המשנים את חיינו בקצב מסחרר. בעלי נטייה לנוסטלגיה מוצאים עצמם לא פעם מתגעגעים לאופן בו היו נעשים דברים אך לפני שנים ספורות. בנושאים שונים אין תמימות דעים בנוגע לכמה מוצלח האופן בו טכנולוגיות חדשות משפיעות על בני האדם, במקרים אחרים כמעט אין בנמצא מי שאינם נהנים מהתפתחות מסוימת. גם אתם בוודאי שמעתם כבר על ארנקים דיגיטליים, על העברת כספים בלחיצת כפתור תוך שימוש בטלפון הנייד, אולי נתקלתם באפשרות המוצגת על מסך הכספומט למשיכת כספים באמצעות הטלפון ועוד מני סימנים לכך שבקרוב יתרחב השימוש שאנו עושים בטלפון גם לתחום ניהול הכסף שלנו וביצוע תשלום באמצעות הסמארטפון. אם טרם התחלתם להשתמש באפליקציות תשלום המותקנת על הטלפון החכם שלכם בוודאי תתחילו לעשות זאת בקרוב. לפניכם מידע עדכני על דרך חדשה זו לביצוע תשלומים ותיאור האופן בו היא צפויה להשפיע על חיי כולנו.

 

חידוש - תשלום באמצעות הסמארטפון
לאורך ההיסטוריה התפתחו שיטות שונות לתשלום עבור מוצרים ושירותים, החל מסחר מכר, דרך שימוש בחפצים ומתכות בעלי ערך ידוע, מטבעות נושאי חותם השליט, שטרות, המחאות בנקאיות, העברת כספים בין חשבונות בנקים, כרטיסי אשראי ולאחרונה שימוש בארנקים דיגיטליים. דרך נוחה הפתוחה בפנינו כיום היא תשלום באופן מקוון באמצעות מחשב אישי כמו גם תוך שימוש באפליקציות המותקנת על הטלפון החכם שלנו

 

תשלום באמצעות הסמארטפון איך לא חשבו על זה קודם

מכיוון שעבור כולנו הטלפון החכם הפך בן לוויה צמוד שקשה לתאר את חיינו בלעדיו ברור שיש יתרון לביצוע מגוון גדול ככל הניתן של פעולות באמצעותו. מכיוון שהסמארטפון מעניק לנו גישה אל רשת האינטרנט מכל מקום בו אנו שוהים, השמים הם הגבול. כיום אנו משתמשים בטלפון החכם שלנו לדברים כגון הזמנת תורים, ניווט, קריאה ושליחה של דואר אלקטרוני, שליחה וקבלת הודעות טקסט, תמונות ווידאו, האזנה לשירים, קריאת עיתון, קריאת ספרים, גלישה באינטרנט, תשלום לחנייה, שליטה מרחוק במכשירים ומערכות שונות ועוד. לאור המגוון העצום שתואר נשאלת השאלה איך זה שתשלום באמצעות הסמארטפון מצוי רק בחיתוליו? התשובה היא שככל שהדבר נוגע לכסף נדרש תיאום בין מי שמשלם, מי שמקבל, הבנקים ומי שמספק את שירות ההעברה, כל זאת תוך סגירה הרמטית של קצוות, כולל אבטחת מידע. אין מנוס מלפעול באופן שיבטיח שאיש לא יוכל לעשות שימוש לרעה באפשרות תשלום באמצעות הסמארטפון כדי לגרוף כספים שאינם מיועדים לו. פיתוחים מורכבים כאלה דורשים זמן.

 

פרידה מכרטיס הפלסטיק החביב

עבור כל חובב וחובבת קניות השימוש בכרטיס האשראי אינו עניין טכני בלבד. שליפת הכרטיס היא כמעט טקס בפני עצמו, לסוג הכרטיס בו אנו משתמשים השפעה על הרושם שאנו יוצרים, שמנו מוטבע על הכרטיס, השימוש בהם מרגיש בטוח, ניתן בקלות לפרוש לתשלומים ועוד. למרות שכרטיסי האשראי הראשונים הופיעו כבר בשנות החמישים רק בשני העשורים האחרונים השימוש בהם צבר תאוצה עד שכיום הם אמצעי התשלום הנפוץ ביותר, על חשבון שימוש בצ'קים ובכסף מזומן. חשוב להבין שתשלום באמצעות הסמארטפון טומן בחובו יתרון עיקרי אחד שהופך אותו עדיף על פני המשך שימוש בכרטיס האשראי. הטלפון צמוד אלינו תמיד ממילא בעוד שכדי להשתמש בכרטיס אשראי יש לשאת אותו עימנו בנפרד, בדרך כלל בתוך ארנק. כעת חישבו בעצמכם- מה יותר קל לשכוח בבית, טלפון או ארנק, ייתכן מאוד שבקרוב כבר לא נצטרך ארנק כלל.

 

המעבר לתשלום באמצעות הסמארטפון ישפר את החוויה הצרכנית. כל שנצטרך לעשות הוא לנגוע עם הטלפון שלנו במכשיר החיוב ("הקופה"), פעולה שכבר ידועה בארה"ב בשם "Tap and go", פשוט לגעת וללכת. קופות רבות בישראל כבר תומכות בטכנולוגית NFC המאפשרת לחברות האשראי לקבל הוראות לביצוע העברת כספים מבלי להשתמש בכרטיס הפלסטיק עצמו. למעשה, ההבדל היחיד הוא שעם טכנולוגית Tap and go כבר לא צריך להזין את נתוני הכרטיס, הנתונים עוברים אלחוטית מן הטלפון החכם אל הקופה ובה בעת עוברים נתונים מן הקופה אל המכשיר שלנו, התשלום מבוצע באופן מייד ואין מקום לדאגה, כן, ניתן יהיה להמשיך לפרוש לתשלומים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme