טעינת הטלפון הנכונה יכולה לחסוך לנו לא מעט – כך עושים את זה

מערכת5 דקות קריאה
האם טעינת הטלפון רק פוגעת בו?
שתף:

עד לא מזמן היינו עוברים ימים שלמים בלי הטלפון הנייד, ובוודאי שלא בהינו בו שעות רבות מדי יום. היום אנחנו כמובן עסוקים במסך הרבה יותר, וזה גם מגיע עם מחיר מסוים, שכן טעינת הטלפון דורשת מחויבות הרבה יותר. עם זאת, אפשר גם להימנע מהחרדה שמאפיינת את הרגעים בהם הטלפון מעיד על אחוזי סוללה אחרונים. מצד שני, אם רק נטעין את הטלפון קצת פחות, כנראה נאריך את משך חיי הסוללה.

 

 

סוללות הליתיום רגישות במיוחד

מסתבר שסוללות הליתיום שנמצאות בכל מכשיר סלולרי, הן סוללות רגישות למדי. משום כך זה רק הגיוני לחסוך מהן את המתח (זה שאנחנו חשים כשהסוללה מתרוקנת). בתור התחלה, טעינת הטלפון צריכה להתבצע רק אם הסוללה לא מלאה. אם אתם מציינים 100% סוללה, זה בדיוק הזמן לנתק את המכשיר מהחשמל. כשאתם ממשיכים לחבר את הטלפון אתם למעשה גורמים לו נזק. כך, טעינת טלפון שנמשכת לילה שלם היא דרך "טובה" לייצר את הנזק הזה. הסיבה לכך היא שטעינת יתר מייצר מתח גבוה לאורך זמן, והמתח הזה פוגע בסוללה לאורך זמן.

 

טעינת הטלפון בלילה?
אולי כדאי לוותר על טעינת הטלפון במהלך הלילה – לטובת הסוללה שלכם

 

טעינת הטלפון ל-100 אחוז? לא חובה

אם הזכרנו עד כמה טעינה ממושכת לטלפון מלא היא מיותרת, רצוי לוותר על השאיפה להגיע ל-100 אחוז מלכתחילה. לטענת המומחים, סוללות ליתיום כלל אינן זקוקות לטעינה מלאה. גם אין כל סיבה לעשות את זה, משום שזו עוד דרך לייצר עוד מתח, וכבר הזכרנו מה המשמעות על הסוללה שלכם, נכון? החלופה האידאלית היא לחבר את הסוללה לטעינה מדי פעם במהלך היום, לפרקי זמן קצרים בלבד. כך הסוללה תקבל זריקת אנרגיה במנות קטנות יותר, ולא, אתם לא צריכים לחבר את האייפון או הגלקסי שלכם למטען מדי חמש דקות. כשהסוללה צונחת מתחת ל-50 האחוזים, זה זמן טוב לחבר אותה. לא רגע לפני. אם אתם ממש חוששים שתהיו מנותקים, שקלו להצטייד מראש בסוללה נוספת. היא תחסוך את המתח הזה לשניכם (לכם ולסוללה).

 

 

טמפרטורת הטלפון חשובה

יצרניות הסוללות ממליצות לשמור על טמפרטורה נכונה, לא גבוהה מדי אבל גם לא קרה מדי. למעשה, טמפרטורה קיצונית תפגע בסוללה, וחום גבוה יסב נזק משמעותי. הנזקים האלה יעלו לכם לא מעט, שכן הפתרון היחיד יהיה החלפת הסוללה. סוללה חדשה עולה כסף שאפשר לחסוך אם תקפידו על טעינת הטלפון באופן יותר. הדרכים הללו הן דרכים פשוטות מאוד לטיפול נכון בסוללה שלכם, והן גם חסכוניות למדי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme