מכונית על – 12 חסרונות שכדאי להכיר לפני הרכישה

מורן בלסר5 דקות קריאה
12 חסרונות של כל מכונית על
שתף:

על פניו, מכונית על נשמעת כמו מכונית מגניבה במיוחד. היא אולי עולה הרבה מאוד אבל היא גם מהירה, העיצוב שלה מיוחד והיא בהחלט מושכת תשומת לב. יש לא מעט אנשים שחולמים על פרארי או למבורגיני, ויש גם את המיתוס הידוע לפיו החלום הזה מוגשם בזמן שבו משבר גיל המעבר מגיע. אנחנו בטוחים שמדובר ברכב פרקטי ומדליק, וכמובן מהנה במיוחד, אבל האם זה באמת נכון? כנראה שלא.

 

1 – מכונית על קרובה מדי לקרקע

על הנייר, מכונית על אמורה לשייט היטב בכביש, להתמודד בגבורה גם מול הרוח החזקה, ולהישאר קרובה לקרקע. הבעיה היא שהמכונית הזו קרובה לקרקע קצת יותר מדי, מה שעשוי להוביל לנזקים לא מבוטלים שיעלו לכם לא מעט. כביש רעוע, באמפרים והפתעות אחרות לאורך המסלול ידרשו מכם ערנות מוגברת, בעיקר כדי שלא תפגעו במכונית היוקרתית והיפה שלכם.

 

מכונית על נמוכה מדי
מכונית על נמוכה מאוד וזה סיכון לא קטן אם צפויים לכם באמפרים בדרך

 

2 – יש לה קצת יותר מדי כוח

זה אולי נשמע מבטיח, אבל האמת היא שנתוני כוח הסוס לא תמיד משחקים תפקיד. מכונית על מציעה לנו לרוב כוח משמעותי מאוד, אבל בפועל אין לנו צורך בכוח הזה, למרות שאנחנו משלמים את המחיר ומתמודדים עם מיכל דלק שדורש מילוי לעתים קרובות יותר. העוצמה הזו, אם בוחנים אותה, עשויה גם להוביל לאובדן שליטה על הרכב ולתאונת דרכים לא מאוד נעימה. בלשון המעטה. חוץ מזה, אם אתם ממילא לא יוצאים מהעיר יותר מדי, רק דמיינו את האכזבה שתחושו כשתתמודדו עם הפקקים הבלתי נסבלים בתוך מכונית על יפהפייה עם פוטנציאל אדיר – אבל בלתי ממומש.

 

 

3 – היא עולה הרבה וגם התיקונים שלה יקרים

מכוניות העל הזולות ביותר הן עדיין יקרות הרבה יותר מכל רכב "קלאסי" אחר, וככל שהמחיר עולה אתם גם מתמלאים בספקות האם בחרתם את הרכב היוקרתי והטוב ביותר שיש. אחרי כל הדילמות הללו, עם רכב מפואר ומרשים להפליא אתם בעיקר מלאים בחששות. כל שריטה קטנה תדרוש תיקון יקר למדי, וכל טיפול יעלה די הרבה. דבר אחד בטוח, המכונית היפה הזו, שתמשוך את תשומת ליבם של הנהגים האחרים וגם תעורר בהם קנאה רבה, היא מכונית שתעלה לכם הרבה מאוד. האם המחיר הזה שווה לכם? רק אתם תחליטו.

 

4 – המכונית לא תמיד נוחה במיוחד

בואו נודה באמת. מכונית על יכולה להיות עוצמתית ויפה, מיוחדת ומרשימה, אבל ברוב המקרים היא פשוט לא נוחה. כשאתם "טסים" בכביש (במהירות המותרת כמובן) אתם רוצים ליהנות מהנסיעה הזו, אבל אם מושב הנהג לא נוח זה פשוט לא יקרה. נציין שזו הכללה גסה, ויש שפע של מכוניות על נוחות מאוד, אבל רובן רק נראות נפלא. הן מרגישות הרבה פחות נפלא.

 

5 – היפרדו לשלום מהפרטיות

בכל מקום שאליו תגיעו, המכונית שלכם תקבל תשומת לב רבה מאוד. זה נשמע נחמד, אבל מהר מאוד תרצו להסתתר ותגלו שאין לכם איפה. מישהו תמיד יפנה עם שאלה, מחמאה או אפילו בקשה לתמונה. עם מכונית על אדומה שמושכת תשומת לב זה כנראה משהו שאתם יכולים לצפות לו, אבל קחו בחשבון שאין לכם יותר מקומות להתחבא. אם אתם אנשים סופר חברותיים, סופר מכונית היא בדיוק בשבילכם.

 

מכונית על אדומה ובולטת
אם אתם קונים מכונית על אדומה – אל תצפו שלא יעצרו אתכם עם שאלות ומחמאות

 

6 – כדאי להסתגל לדעת הקהל השלילית

גם אם אתם אנשים חביבים ונעימים לבריות, מכונית על עשויה לעורר רגשות שליליים למדי מצד עוברי האורח. אולי זו המכונית שמשנה את האופי של הנהג, אולי זו פשוט תפיסה שגויה של הסביבה, אבל בעלי המכוניות הללו נתפסים כאנשים לא נעימים, וכדאי שתהיו מוכנים לביקורת ולשיפוטיות.

 

 

7 – היפרדו לשלום מהקפה שלכם

הסיכוי שתסכימו או תרצו לשתות קפה ברכב נוצץ כל כך – נעלם. נכון, גם מכונית על מציעה לנו מתקן נוח לקפה, אבל אין לה עדיין יכולת למנוע את הבאמפרים ואת המהמורות בדרך. כל מפגש של הרכב עם אחד מאלה יוביל לטפטוף הקפה על המושבים. אם אתם ממש אוהבים לשתות את הקפה שלכם בדרך למשרד, אולי עדיף לכם לבחור רכב אחר.

 

מכונית על והקפה שלכם
מכונית על עם מושבים מפוארים – ואתם עדיין מתכננים לשתות קפה בבוקר?

 

8 – עלויות השטיפה יעלו

טוב, זו אולי קצת הגזמה אבל האמת היא שבעלי מכוניות נוצצות ויפות לא מרשים לעצמם להשאיר אותן מלוכלכות. טביעות האצבע על הזכוכיות חייבות טיפול מהיר, וכל סופת חול מחייבת ביקור במכונית השטיפה הקרובה. אז יש לכם שתי אפשרויות: הראשונה היא להרחיק את הרכב מכל מפגע אפשרי ולהסתיר אותו היטב בחורף (או בימי סופות החול), האחרת היא לשלם הרבה יותר על שטיפת הרכב. יש גם אפשרות שלישית, והיא לוותר על התענוג היקר הזה מלכתחילה.

 

9 – היא תסיח גם את דעתכם

אולי אתם מאמינים שתתרגלו אליה מהר מאוד והיא גם תפסיק לרגש אתכם, אבל האמת היא שגם אתם – כמו כל הנהגים האחרים בכביש – תתקשו להפסיק לבהות בה. אי אפשר להתעלם ממכונית יפה כל כך, והיא שם כדי שנסתכל עליה ונעריץ את היופי הזה. זה לא רע, אבל כדאי שתהיו מוכנים לזה.

 

10 – תתחילו לארוז פחות

אם אתם יוצאים לחופשות בארץ והתרגלתם לארוז חצי בית, המצב הזה עומד להשתנות. אלא אם אתם מוכנים לקשור את הציוד שלכם אל הרכב (ולהסתכן בשריטות וחבלות למכונית המטריפה הזו) פשוט לא יהיה לכם מקום למזוודות, שישיות בירות וסלי קניות. בקיצור, לחופשה הבאה באילת תצטרכו רכב אחר.

 

מכונית על ואריזה קלה
עם מכונית על הנסיעות שלכם ידרשו אריזה מינימלית מאוד לקראת החופשה

 

11 – מגבלת המהירות תבאס אתכם

מכונית על היא מכונית שיכולה לנסוע מהר מאוד, ואתם אפילו לא תרגישו. הבעיה היא שברוב הכבישים המהירים בישראל אתם מוגבלים למהירות של 110 קמ"ש. יש גם כבישים שבהם תוגבלו ל-90 קמ"ש, ואתם ממש לא רוצים להוסיף לעלויות הגבוהות גם את הקנסות, נכון?

 

12 – מצוקת החניה לא חמורה מספיק?

לבסוף, אתם יכולים לשכוח מחניה פשוטה ונוחה. אם עד היום לא גיליתם מה היא אותה מצוקת חניה שכולם מתלוננים עליה, עכשיו אתם עומדים להבין. המכונית היפה הזו לא תעמוד בכל מקום. אתם לא רוצים שמישהו ישרוט אותה, ואתם בטח לא רוצים לקחת סיכון שמישהו ייקח אותה לעצמו. אם יש לכם חניה פרטית (רצוי מקורה) המצב קצת יותר פשוט. אם אתם גרים בתל אביב ומתמודדים עם חיפושי חניה ברחבי העיר, היא פשוט לא בשבילכם.

 

אם הצלחנו לדכא אתכם – אל דאגה

בסופו של דבר גם למכונית הקלאסיות ופשוטות יותר יש חסרונות, ולא מעט. מכונית על היא עדיין מכונית על, ויש לה שפע של יתרונות. יש סיבה שהיא מבוקשת כל כך, לא? היופי עוצר הנשימה ותשומת הלב שתקבלו שווים את הכל, ואם אתם מודעים לנקודות שהעלינו כאן אבל עדיין משתוקקים למכונית כזו, אין סיבה שתוותרו עליה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme