BMW חושפת: רכב שטח חשמלי שיתחרה ברכב של טסלה

מורן בלסר5 דקות קריאה
הכירו את הרכב החשמלי של BMW
שתף:

אין באמת צורך להציג את חברת BMW, מיצרניות הרכב המובילות בעולם. אין גם צורך להציג את הרכבים החשמליים, אלה שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות ובהצלחה די מרובה. עכשיו מגיע השילוב ביניהם. למעשה, חברת BMW הכריזה בסוף אפריל על דגם רכב השטח החדש שלה, iX3, שהוא למעשה רכב שטח חשמלי שצפוי לעבור לייצור ממש בקרוב במפעל בסין. עד שנת 2020 הרכב הזה צפוי להיות נפוץ יותר על הכביש, וזו ללא ספק תכנית שאפתנית.

 

טווח הנסיעה של רכב השטח החדש

רכב השטח iX3 אמור להספיק לנסיעה של עד 400 קילומטרים אם הוא טעון במלואו, מה שאומר שתוכלו להגיע מאילת לתל אביב בלי לחשוש למצב הסוללה. המנוע של רכב השטח הוא גם עוצמתי למדי, 270 כוח סוס, וזמן הטעינה של המכונית אמור להיות מהיר – עד חצי שעה. הביצועים האלה קצת פחות טובים (על הנייר) בהשוואה לביצועים של דגם X של טסלה, אבל בכל זאת מדובר בפיתוח מסקרן ובדגם מרשים של אחת החברות המובילות בתחום הרחב. כשמוסיפים אל המשוואה הזו גם עיצוב יוקרתי, כיאה לחברה כמו BMW, אפשר להבין למה הצרכנים מחכים למכונית הזו, גם אם התחרות שצפויה לה – תהיה תחרות לא פשוטה בכלל.

 

BMW תתחרה בטסלה
החידוש של BMW יהווה תחרות של ממש לרכבים חשמליים של יצרניות כמו טסלה

 

BMW מתכננת עוד כמה מהלכים

לצד פיתוח הרכב החשמלי שעליו החברה כבר הכריזה, BMW מתכננת לייצר מגוון רב למדי של רכבים חשמליים מעבר לרכב העירוני I3 שהוצג כבר ב-2013 ונחשב לדגם החשמלי היחיד של החברה שמוצע היום למכירה. על פי הפרסומים, החברה מתכננת לא פחות מ-12 דגמים שייצאו כולם למכירה עד שנת 2025. דגם iX3 נחשב לדגם משמעותי במיוחד משום שמדובר ברכב שטח והצרכנים מביעים עניין רכב בפיתוח הזה. הפופולאריות הגוברת של רכבי השטח ושל הפתרונות החשמליים היא זו שיכולה לייצר מעבר משמעותי לכיוון הפיתוח האחרון של החברה. דרך אגב, בנוסף לדגם X של טסלה, iX3 תתמודד עם כמה רכבים חשמליים אחרים, בהם דגמים של יגואר, אאודי, מרצדס וכן הרכב החשמלי החדש של חברת פולקסווגן.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme