הבשורה כבר כאן – מענק רכישה גם עבור משפרי דיור

עומר גלעדי5 דקות קריאה
לא רק לקונים חדשים - מענק רכישה
שתף:

לאחרונה סקרנו במאמר מקיף את מפת עליית מחירי הנדל"ן בישראל על פי נתוני העסקאות מטעם משרד האוצר על פי נתוני רשות המסים. עלה מן הדו"ח, כי מחירי הדירות בפריפריה ובערים המרוחקות מן המרכז לא רק שלא ירדו, אלא במקרים מסויימים (דוגמת אזור חיפה והקריות) – הם אף עולים, תוך כדי הירידה במחירי הדיור באזורים אחרים בארץ. לצד עובדה זו, צפוי משרד האוצר לפרסם בקרוב הטבות נוספות לרוכשי דירה בפריפריה – והפעם, ההטבה מיועדת למשפרי דיור (כלומר, אלה שיש ברשותם דירה והם מעוניינים להחליפה) אשר מחפשים נכס נדל"ן לרכישה באזורי הפריפריה. ההטבה, בדמות מענק רכישה גובה עד 40,000 ש"ח או עד 60,000 ש"ח באזורים שנים, מאפשרת לא רק רכישת דירה בתנאים טובים יותר, אלא גם סיוע לקבלנים המציעים גם דירות במסגרת פרוייקט "מחיר למשתכן", למכור את הדירות שלהם מהר יותר, ולקצר את "חיי המדף" של הדירות בפרוייקט. מי זכאי למענק רכישה זה ובאילו פרוייקטים? כל המידע – לפניכם.

 

מענק דירה למשפרי דיור
פרוייקטים "מחיר למשתכן" יועדו בעיקר עבור מי שרוכש דירה בפעם הראשונה, אולם בצעד תקדימי צפוי משרד האוצר לפרסם בקרוב רשימת אזורים בהם יוכלו גם משפרי דיור לקבל מענק רכישה בגובה של בית 40,000 ל – 60,000 ש"ח ברכישת דירה

 

אוקטובר 2017 – גם משפרי דיור מוזמנים להשתתף בהגרלות "מחיר למשתכן"

משרד הבינוי והשיכון הודיע באוקטובר אשתקד, כי יתאפשר גם לבעלי דירות המעוניינים להחליף את הנכס שברשותם לנכס שיתאים יותר לצרכיהם (משפרי דיור), להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן. הדירות שהתאפשר גם למשפרי דיור לזכות בהן, היו כאלה שנותרו מהגרלות של רוכשי דירה ראשונה, בירוחם, מעלות תרשיחא, קריית מוצקין וקריית ביאליק. בפברואר השנה, אושרו הגרלות מסוימות למשפרי דיור לצד רוכשי דירה ראשונה, בעיקר במכרזים בהם כמות קטנה של יחידות דיור גדולות יחסית, באזורי עדיפות לאומית. על משפרי הדיור המעוניינים להגיש מועמדות לפרויקטים להנפיק אישור זכאות טרם הרשמתם להגרלה.

 

מענק רכישה למשפרי דיור יקל על הקבלנים למכור דירות באזורים בעלי ביקוש פחות

מענק רכישה צפוי להינתן למשפרי דיור בפרויקטים שנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים, ואשר לא הצליחו למכור את כל יחידות הדיור בפרויקט, גם לא במסגרת הגרלות מחיר למשתכן. האזורים האמורים הם מעלות, שדרות, דימונה וירוחם – אשר צפויות לאפשר מענק רכישה גבוה, של 60,000 ש"ח, למשפרי דיור שיבחרו לרכוש את דירתם הבאה בפרויקטים הכלולים; וערים כמו עכו, חריש, ונתיבות, בהם מענק הרכישה הצפוי עומד על 40,000 ש"ח למשפרי דיור בפרויקטים כלולים. ההפרש בגובה מענק הרכישה למשפרי דיור נקבע בשל שווי הקרקעות מעליהן נבנים הפרויקטים, שהוא נמוך באזורים אלה.

 

מענק רכישה יעזור למוכרים
מענק רכישה יעזור גם לבעלי דירות שרוצים למכור, ויוכלו לעשות את זה קצת יותר בקלות

 

מחיר למשתכן – מחירים נמוכים בעשרות אחוזים ביחס למחירי השוק של הנכסים

לצד מענק הרכישה האמור, מחירי הנכסים במסגרת "מחיר למשתכן" צפויים להיות זולים ממחירי השוק של הנכסים בכ – 10% – 20%. מדובר על הוזלה ריאלית של בין 100,000 ל – 200,000 ש"ח, ברכישת דירה בפרוייקט "מחיר למשתכן" בפריפריה. חשוב להזכיר, כי בישראל מבוצעים מאמצים גדולים לעידוד ההתיישבות בערי הפריפריה, כולל תכנון תחבורה ציבורית איכותית למרכז והטבות, מענקים והקלות בתשלום מס לתושבי האזור. על אף שרוכשי דירות רבים בוחרים להגיע לפריפריה (לא רק בשל מחירי הנדל"ן הנמוכים יחסית, אלא גם בשל העלייה הצפויה בערך הנדל"ן עם החיבור בין מרכז הארץ לפריפריה, ואיכות החיים שהיא גבוהה בחלק מהיישובים הללו) נרשם ביקוש שהוא נמוך משמעותית מן ההיצע בפרוייקטים חדשים באזורים שנבחרו עבור מענק רכישה נוסף למשפרי דיור, וגם בהגרלות מחיר למשתכן, מאות דירות בפרוייקטים אלו נותרו ללא רוכש.

 

הגרלות מחיר למשתכן ומענק רכישה למשפרי דיור

משפרי דיור הם פלח באוכלוסיה אשר יש ברשותו נכס נדל"ן, והם בוחרים להחליף את הדירה שברשותם בדירה אחרת. במרבית המקרים, מדובר במשפחות צעירות בעלות ילדים, אשר מחפשים בית שיתאים יותר לצרכים ולהעדפות שלהם, בדרך כלל בית גדול יותר בפרוייקטים שהאוכלוסייה הצפויה להתגורר בהם בעלי קווי דמיון אליהם. דווקא שיווק דירות בפריפריה למשפחות כאלה, הוא בעל יתרונות רבים לא רק לרוכשים, אשר זוכים לרכוש דירה במחירים נמוכים משמעותית ביחס למחירי השוק – עידוד באמצעות מענק רכישה של משפרי דיור לבחור לגור בערי הפריפריה, יאפשר אוכלוסיה חדשה בעלת איכויות נוספות, שיגדילו את היצע העבודה, יצרו ביקושים גדולים יותר וישפרו את איכות החיים, גם באזורי הפריפריה ואזורי עדיפות לאומית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme