וואטסאפ בתשלום? החלופות האפשריות בעקבות היוזמה של פייסבוק

עומר גלעדי5 דקות קריאה
חלופות וואטסאפ שכדאי להכיר
שתף:

וואטסאפ היא תכנת המסרים הפופולארית ביותר בעולם, ועם רכישת פייסבוק את וואטסאפ בפברואר 2014, וכבר אז אמר אחד מן המייסדים בחברה, שהוא יתנגד למהלכים שיפרו את פרטיות המשתמשים או יחשפו אותם לפרסומות. כן, זהו אותו יאן קום שממש באותו היום בו התפרסמה הידיעה, הודיע על התפטרותו מהחברה אותה הקים. וואטסאפ, תכנת המסרים הפופולארית ביותר בעולם, עומדת בפני שינוי מהותי – היא מתכוונת לייצר רווחים מהשימוש באפליקציה, באמצעות חשיפת המשתמשים לפרסומות. ואם לא די בזה – יש המספרים כי החברה אוספת מדע על משתמשי האפליקציה על מנת לסנן את הפרסומות שיוצגו לכל משתמש בהתאמה להעדפות שלו ולנתונים שייאספו לגביו. איך יהפוך צוקרברג את תכנת המסרים החינמית לאפיק הכנסה שופע נוסף שברשותו? על כך, לפניכם.

 

וואטסאפ כבר לא בחינם?
אפליקציית וואטסאפ היא אחת הפופולריות ביותר – אבל האם היא תעלה לנו כסף בקרוב?

 

וואטסאפ – הנתונים שנחשפו באירוע המפתחים השנתי מבית פייסבוק

באירוע הארגון, נחשפו פרטי השימוש של וואטסאפ בעולם – מעל מיליארד משתמשים רשומים, השולחים מעל 65 מיליארדי הודעות בכל יום, עם לא פחות משני מיליארדי דקות שיחה באפשרויות השיחה הקולית ושיחת הוידאו של האפליקציה. וואטסאפ הוקמה בשנת בשנת 2009 על ידי יאן קום ובריאן אקטון, אשר עזב את החברה כמעט מייד עם רכישתה על ידי פייסבוק תמורת 16 מיליארדי דולרים. יאם קום, אשר הצליח ,להחזיק מעמד" עד ממש לא מזמן, הודיע כי הוא פורש מהנהלת החברה לאחר שהותש, לדבריו, מהבדלי התפישה בינו לבין הנהלת פייסבוק. בין השאר, דיווח המייסד האגדי של וואטספ, על התנגדות חריפה לאיסוף מידע אודות המשתמשים באפליקציה, לחשיפת המשתמשים לפרסומות ולשימוש בפרטים האישיים של משתמשי וואטסאפ באופן פרסומי – על ידי החברה עצמה או על ידי מכירת פרטים אלה לחברות אחרות. כעת, עוזב קום את החברה, כשהוא מבין שלא יוכל עוד להגן על משתמשים מאת איסוף הפרטים אודותיהם.

 

מה מתכננים לנו מנהלי וואטסאפ?

על הפרק, תחילת איסוף נתונים אודות המשתמשים, כולל תכני שיחות ופרטים אישיים, להתאמה אישית של קמפיינים ופרסומות במהלך שיחות בכתב או שיחות קוליות באפליקציה. כבר באוגוסט 2016 העבירה וואטסאם לפייסבוק מידע, ששימש על מנת להתאים את הפרסומות שאתם נחשפים אליהן במהלך הגלישה ברשת החברתית להעדפות שלכם. כעת, מדובר על הכנסת פרסומות לשימוש בוואטסאפ עצמה.

 

אם וואסטאפ תעלה כסף?
ביום שבו תוכנת וואטסאפ תעלה כסף או תשלב פרסומות – תוכלו לעבור למסנג'ר של פייסבוק

 

משתמשים שבויים? ממש לא

וואטסאפ היא תכנת המסרים המיידיים הפופולארית ביותר בעולם – אבל, קהל המשתמשים בתכנה עשוי "להצביע ברגליים", וייתכן שתכנת מסרים אחרת תתפוס את מקום וואטסא ותציע את השירות הפופולארי ללא איסוף מידע אישי או חשיפה לפרסומות. בין תוכנות המסרים המיידים שחשוב להזכיר הן:

 

  • המסנג'ר של פייסבוק – אמנם מאותה משפחה, אולם הוא כבר פופולארי מאד ומספק אלטרנטיבה נוחה למסרים מיידיים
  • טלגרם – דומה לוואטסאפ אולם מאובטחת (לא סתם זכתה לכינוי "טלגראס") ובעלת אפשרויות הגדרה ותצורה מגוונות, טלגרם מציעה סביבת מסרים מיידיים, כולל הקמת קבוצות, העברת קבצים, וכמובן – אמוג'ים. החיסרון של טלגרם הוא שלא משתמשים בה ברחבי העולם – יש מדינות בהן השימוש באפליקציה הוא אסור
  • סיגנל – אפליקציה שגורפת שבחים כשירות מסרים מיידיים מאובטח ומוצפן. כיום, היא אינה תומכת בשליחה של סטיקרים ואמוג'ים, ואינה יציבה לחלוטין. כמו כן, כיום סיגנל מספקת שירותי מסרים מיידיים לכמות לא גדולה של מנויים, וכנראה שלא תעמוד בזינוק מיידי של כמות המשתמשים בה. עם זאת, מומלץ להוריד את סיגנל ולהשתמש בה אף אם במקביל לוואטסאפ, בשל השירות המאובטח בקפידה שהיא מציעה.

 

וואטסאפ עוקבת אחריכם – מה תעשו?

בעולם של איסוף מידע קדחתני, ניראה כי כולם אוספים עלינו מידע, והאינטרנט, הוא רשת פרוצה (גם כשעושים את כל המאמצים להגן עליה), אשר אפילו בשימוש בגוגל, מזרימה פרטים אודותינו, אודות ההעדפות שלנו, החיפושים שלנו, המקומות שהיינו בהם, התמונות ורשימת החברים שלנו – לכל העולם. האם הבחירה לאסוף את נתוני השיחות והמשתמשים של וואטסאפ תגרום לשינוי משמעותי במפת הפופולריות של תוכנות המסרים המיידים בעולם? רק הזמן יגיד, ובינתיים – ניראה כי וואטסאפ היא היחידה המסוגלת לספק שירות למאות מיליארדי משתמשים, באופן יציב, ללא עלויות ולאורך זמן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme