מלחמת המסרים בעיצומה – טלגרם מערערת על מעמדה של וואסטאפ

יובל פוגל5 דקות קריאה
חדש מול ישן - טלגרם מול ווטסאפ
שתף:

ייתכן שאפליקציית טלגרם פחות פופולרית מהוואטסאפ, אבל במקרים רבים היא מספקת פונקציות מעניינות, מגוונות ופורצות דרך, העשויות לשדרג את חווית המשתמש שלכם. אז נכון, קשה לעזוב את הוואטסאפ, אבל מי אמר שאי אפשר להנות משני העולמות גם יחד? אז הכירו את הטלגרם, אפליקציה למסרים מידיים, השמה בראש ובראשונה דגש על נושאי האבטחה, המהירות והחדשנות.

 

 

לפני הכל, זה אולי יישמע לכם קצת מוזר, אבל… אתם בכלל לא חייבים את הסמארטפון שלכם!

בוואטסאפ, במידה ויש לכם תקלה כלשהי בסמארטפון, או שנגמרת לכם הסוללה, מה קורה אז? נכון, אין אפשרות לנהל שיחות – אפילו לא במחשב! בטלגרם, לעומת זאת, כיוון שהאפליקציה מבוססת תקשורת ענן, תוכלו להמשיך לתקשר בפלטפורמות השונות גם ללא הטלפון (מחשבים, טאבלטים ועוד).

 

האבטחה של טלגרם
טלגרם מצטיינת – בין היתר – בכל הקשור לסוגיות אבטחה

 

טלגרם מצטיינת באבטחה

טלגרם, שהושקה לראשונה בשנת 2013 ע"י האחים ניקולאי ופאבל דורוב (מייסדי הרשת החברתית הפופולרית ביותר ברוסיה – "VK"), שמה דגש נטול פשרות על סוגיית האבטחה כבר בתחילת דרכה, והציבה סטנדרט אבטחה גבוה מאוד לאפליקציות האחרות. ייחודה של טלגרם נובע מכך שהיא מאפשרת שני מצבי ניהול שיחה: "מצב רגיל" ו"מצב סודי", והמסרים אינם נשמרים בשרתי החברה.

 

שמירה על דיסקרטיות מלאה באמצעות "מצב סודי"

במצב של "שיחה סודית", יש אפשרות לביצוע הצפנה מלאה ומקיפה מקצה אל קצה. אפשרויות נוספות אותן מאפשרת האפליקציה הן מחיקה דו צדדית של הודעות (בדומה לוואטסאפ), והגדרת "טיימר" למחיקת הודעות. ולאלו מכם שעדיין לא בטוחים, דעו כי אין אפשרות לביצוע צילומי מסך וביצוע "Forward" לשיחות במצב של שיחה סודית. אז כמו שאומרים,  "מה שקורה בטלגרם – נשאר בטלגרם". בנוסף הטלגרם מספק פיצ'ר מובנה, המאפשר לנעול את האפליקציה כולה באמצעות קוד, או לנעול שיחה ספציפית (ה"עצלנים" שביניכם יוכלו להשתמש בטביעת אצבע במקום בקוד). אפשרות זו זמינה גם עבור הדסקטופ במחשב האישי שלכם.

 

הסתרת "נראה לאחרונה" למשתמשים ספציפיים

בוואטסאפ, אתם וודאי יודעים, ניתן להסתיר את "נראה לאחרונה", אבל יש לכך השלכות: במידה והסתרתם אפשרות זו, לא תוכלו לראות מתי אותו איש קשר נראה לאחרונה. ומה במידה ואתם רוצים להיות "רואים ואינם נראים"? ניחשתם נכון – הטלגרם יספק לכם מענה הולם, ויאפשר לכם לבחור אנשים ספציפיים מהם תוכלו להסתיר את המידע.

 

היתרון של טלגרם - אבטחה
טלגרם עוזרת לכם לשמור על הפרטיות גם בפני משתמשים מסוימים

 

אטרקטיבי במיוחד לבעלי עסקים

אז נכון, 256 אנשים בקבוצה בוואטסאפ זה בהחלט מעל ומעבר במידה ואתם אדם פרטי. אבל מה אם אתם עסק? בטלגרם תוכלו לפתוח קבוצה של עד 5,000 חברים! תוכלו לנהל קבוצה, למקם את המודעות שלכם בחלקו העליון של המסך, ובמצב זה כל חברי הקבוצה, ללא יוצאים מן הכלל, יקבלו את ההודעה, אפילו אם הם במצב "שקט"! כמו כן, כמעט ואין הגבלה לגודל הקבצים הניתנים לשליחה, כך שתוכלו להעביר את כל סוגי הקבצים (בדגש על סרטונים) בגודל של עד 1.5 ג'יגה בייט.

 

"האשטגים" – מה אומר לכם הסימן "#"?

לאלו מכם שאינם מכירים, ההאשטגים הם טקסטים המשמשים לסימון וקטלוג נושאים ספציפיים, והם  נפוצים בעיקר ברשתות החברתיות. הטלגרם, בדומה לרשתות החברתיות הפופולריות אינסטגרם וטוויטר, מאפשר לכם שימוש בהאשטגים לאיתור תוכן בקלות בהתאם למילות מפתח, לבחור תגיות רלוונטיות באמצעות אופציית "השלמה אוטומטית", וגם לתייג אנשים בשיחה.

 

ניתן למצוא בקלות הודעות בהן אנו מתוייגים

מכירים את זה שמתייגים אתכם באיזו כתבה או סרטון בפייסבוק, ואתם צריכים להתחיל לחפש איפה בדיוק תייגו אתכם, ואפילו אם זה רק בשביל לסמן "לייק של נימוס"? אז… בטלגרם אין את הבעיה הזו. תוכלו למצוא באופן מיידי, בלחיצת כפתור, את המקום בו תוייגתם. כמו כן, בניגוד לוואטסאפ, ניתן למצוא באמצעות הטלגרם גם קבוצות או ערוצים העשויים לעניין אתכם.

 

"בוטים"

הבוטים הם מהיתרונות הבולטים ביותר של אפליקציית הטלגרם. למעשה, מדובר בממשקי משתמש מבוססי שיחה, המיועדים ליצור אינטראקציה עם בני אדם או עם בוטים אחרים, באמצעות תוכנה. שימוש רווח של בוטים ניתן למצוא בבתי עסק, המאפשרים ללקוחותיהם לבצע עסקאות, כדוגמת ההזמנה האוטומטית של "פיצה דומינוס". ניתן למצוא גם בוטים של מזג האוויר, בוטים לתזכורות, מוזיקה ועוד. יש אפשרות להוסיף לקבוצות השיחה שלכם גם בוטים מאוד מיוחדים ומגוונים. למשל, בוט שיסיר מהקבוצה את אלו ששולחים קישורים, או בוט שמזהיר פעם או פעמיים בטרם הוא מסיר את האדם ה"מטריד". יש אינספור בוטים מעניינים ופורצי דרך נוספים בהם תוכלו להשתמש באפליקציית הטלגרם.

 

 

סטיקרים וגיפים

לטלגרם יש גם פיצ'רים נוספים – ניתן ליצור בה סטיקרים (כמו באפליקציית המסנג'ר), וגם לשלוח גיפים (קבצי תמונה). בוואטסאפ, לעומת זאת, יש אפשרות לשליחת אימוג'ים בלבד. ואם חשבתם שזה הכל, אז כיוון שאנחנו לא עומדים בקצב הטכנולוגיה, פשוט הורידו את האפליקציה והתחילו לגלות עד כמה עולם הקידמה יכול להקל ולגוון את חייכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme