לואו קוסט שיעלה לכם ביוקר – על הטיסות המוזלות של אל-על

עומר גלעדי5 דקות קריאה
המחיר האמיתי של לואו קוסט סטייל אל על
שתף:

אל-על היא חברת תעופה ותיקה ואיכותית לה מגוון יתרונות. כחברת התעופה הלאומית של ישראל היא נהנית מהפליה לטובה מצד ישראלים כמו גם בקרב יהודים מרחבי העולם. טייסים יוצאי חיל האוויר, צוותי קרקע מעולים, נהלים ואמצעי ביטחון מן המתקדמים בעולם, כל אלה ועוד מעניקים לאל-על תדמית של חברה תעופה מקצועית, ממנה ניתן לצפות לרמות הגבוהות ביותר של בטיחות (מיעוט תקלות) וביטחון (סיכוי קלוש לחטיפת מטוס או פיגוע). אל-על נדרשת להתמודד עם אילוצים לא פשוטים, כך למשל הימנעות מטיסה בשבת, שמירה על כשרות ואיסור שימוש בנתיבי טיסה מעל מדינות הנחשבות עוינות לישראל. עכשיו היא מציעה גם טיסות במחירי לואו קוסט.

 

שוק התעופה כיום הוא תחרותי מאין כמותו. עולמנו הפך כפר גלובלי ורשת האינטרנט מאפשרת לכל אחד למצוא ולהזמין מכורסת הסלון כרטיסי טיסה בעלות מינימאלית. ישנן חברות חדשות (Eazy Jet למשל) שהוקמו במודל לואו קוסט שמהותו הצעת כרטיסים בעלות נמוכה בתמורה לשירות מצומצם המתבטא למשל בהגבלת הכבודה לתיק נשיאה אחד במידות מקסימאליות צנועות (ללא אפשרות להעלות מזוודה לבטן המטוס), ארוחות רק בתשלום נוסף, תשלום נוסף על שמירת מקום ועוד. חברות תעופה ותיקות רבות , אל על ביניהן, החלו גם הן מציעות כרטיסי לואו קוסט. למעשה, בשנים האחרונות כמה חברות תעופה שלא הצליחו להתמודד טוב מספיק עם אתגר הלואו קוסט נקלעו לקשיים עד כדי חדלות פירעון ופשיטת רגל, כך למשל אייר ברלין, אליטליה, ומונרך איירליינס הבריטית.

 

לאחרונה החלה אל-על משווקת סדרת כרטיסים חדשה לטיסות לאירופה. הסדרה כוללת כרטיסי לואו קוסט. גם אתם וודאי תוהים אם מדובר באמת בכרטיסים במחיר משתלם. בפסקאות הבאות תמצאו מידע רב שבכוחו לסייע לכם להבין מתי משתלם לטוס אל-על וממה צריך להיזהר כדי לא לגלות מאוחר מדי שאתם משלמים מחיר גבוה שלא לצורך.

 

טיסות לואו קוסט שרק נראות כאלו
שוק התעופה הפך תחרותי מאוד. חברות ותיקות, אל-על ביניהן, מתמודדות עם צורך להתחרות במחירי לואו קוסט. לאחרונה השיקה אל-על סדרת כרטיסים חדשה לטיסות לאירופה, כרטיסי "לייט" בסדרה זו הם אמנם זולים למדי אך יש לשים לב לתוספות שאולי תידרשו לשלם

 

שלושה סוגי כרטיסים

הסדרה שהשיקה אל-על במאי 2018 מורכבת משלושה סוגי כרטיסים. כרטיס הלואו קוסט מכונה "לייט" והוא מקנה לנוסע אפשרות לשאת עימו תיק עלייה למטוס וזכות לקבל ארוחה במהלך הטיסה. כרטיס "קלאסיק" מאפשר גם בחירת מושב, העלאת מזוודה לבטן המטוס ושינויים בכרטיס (כרוכים בתוספת תשלום). רוכשי כרטיסי "פלקס" יכולים, מעבר למה שמאפשרים כרטיסי ה"לייט" וה"קלאסיק" הנ"ל, להעלות עימם תיק נוסף למטוס, לקבל עדיפות בבחירת מושבים, עריכת שינויים בכרטיס ללא עלות ולבטל את הכרטיס כליל בתשלום 50 דולרים דמי ביטול בלבד.

 

רוכשי כרטיסי לואו קוסט נדרשים לשלם תוספת עבור שירותים שונים

כרטיסי לואו קוסט מטבעם שהם מעניקים זכות לקבל שירות בסיסי בלבד כאשר כל תוספת כרוכה בתשלום נפרד. מודל זה מאפשר למי שרוצים לטוס בזול להסתפק במועט ולחסוך כסף. מי שרוכשים כרטיס לואו קוסט ומשלמים בנפרד על תוספות כגון ארוחה במטוס, העלאת כבודה לבטן המטוס, בחירת מושב מראש, שינוי מועד הטיסה וכד' עלולים למצוא עצמם מוציאים סכום גדול יותר מזה שהיו נדרשים להוציא לו רכשו מלכתחילה כרטיס הכולל תוספות כגון אלה. נוסחא זו נכונה גם בכל הקשור לסדרת הכרטיסים החדשה של אל-על.

 

תוספות לכרטיס הלואו קוסט מן הסדרה החדשה של אל-על

כפי שתואר לעיל כדי לקבוע אם כרטיס "לייט" מן הסדרה החדשה של אל-על הוא אכן לואו קוסט יש לקחת בחשבון תשלומים נוספים שאולי תידרשו להם. בין היתר, תוספת בחירת מושב עומדת על 15 דולר, עלות שדרוג מושב תנוע בין 20 ל-300 דולרים, העלאת מזוודה לבטן המטוס תעלה 35 דולר בהזמנה מוקדמת או 70 דולר בשדה התעופה. עוד חשוב לקחת בחשבון שעריכת שינויים בכרטיס תעלה 15 דולר אם יבוצעו דרך המוקד הטלפוני (אין חיוב עבור שינויים המבוצעים עצמאית, באופן מקוון דרך אתר החברה). כרטיסי "לייט" אינם ניתנים לביטול. בשורה התחתונה עבור מי שמספיק לו תיק נשיאה אחד, לא חשוב לו היכן ישב במטוס והסיכוי שיצטרך לשנות מועד או לבטל את הכרטיס קטן, כרטיס הלואו קוסט החדש של אל-על ליעדים שונים באירופה הוא אכן משתלם. לעומת זאת המצב שונה לחלוטין כשמדובר בבני משפחה הרוצים לשבת יחד, מי שצריך להעלות כבודה לבטן המטוס, עלול להצטרך לשנות מועד או יעד, עשוי לבטל את הכרטיס כליל וכד'.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme