10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
הנושאים החשובים
שתף:

החזרי המס עומדים לעלות לנו ביוקר, אבל טיסה לברלין תעלה לנו הרבה פחות, ומי מוותר על חופשת השחרור שלו ועל 200 אלף שקלים?

 

1 – הבור התקציבי ב-2019: 10 מיליארד שקלים

על פי התחזיות האחרונות של משרד האוצר, וככל הנראה בעקבות עלייה בשיעור החזרי המס, הבור התקציבי ב-2019 צפוי לעלות על 10 מיליארד שקלים, וההכנסות אמורות לרדת מרף 4 מיליארד השקלים. ב-12 החודשים האחרונים הגירעון המצטבר טיפס לשיעור 3.5% תוצר, ויש במשרד האוצר מי שמחכה כדי להבין האם שיעורי החזרי המס הגבוהים הם מגמה שצריך להתמודד איתה, או אם מדובר באירוע חד פעמי. במילים אחרות, אם תמשיכו לקבל החזרים כנראה תשלמו ביוקר כשהמיסים יעלו, אבל זה יקרה רק אחרי הבחירות.

 

2 – השביתה ברכבת מתקרבת אבל בימין החדש מאיימים

עובדי הרכבת אולי מאיימים בשביתה, אבל מבחינת נפתלי בנט ואיילת שקד, ראשי מפלגת הימין החדש, זו דווקא הזדמנות. עכשיו הודיעו שרי החינוך והמשפטים שאחרי הבחירות הם צפויים לדרוש, במסגרת כל הסכם קואליציוני שיושג, כי השביתה תיאסר על פי חוק בכמה שירותים חיוניים, כולל רכבת ישראל, חברת החשמל והנמלים.

 

שביתה ברכבת
הקץ לשביתות ברכבת?

 

3 – התביעה של גנץ נגד ישראל היום

אחרי התביעה נגד המתלוננת נגדו, ראש מפלגת כחול-לבן בני גנץ הגיש ביום חמישי תביעה נוספת, הפעם נגד ישראל היום ועורך העיתון. הטענה המרכזית? פרסומים כוזבים בנוגע לאותה האשמה. סכום התביעה? מיליון שקלים. על פי התביעה מדובר ברשלנות עיתונאית, וכן נטען שהעיתון פועל בשירותו של ראש הממשלה. אם יזכה גנץ בפיצוי כלשהו, הוא גם הבטיח לתרום אותו למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.

 

 

4 – מי צריך חופשת שחרור?

הרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, מוותר על חופשת השחרור שלו, או לפחות על חלק ניכר ממנו. כך הוא צפוי להפוך לאזרח מן השורה כבר בתחילת אפריל, ובאותה הזדמנות הוא יוותר על קצת יותר מ-200 אלף שקלים שאמורים היו להגיע בעקבות החופשה הזו. אולי זהו רמז לעתידו הפוליטי של הרמטכ"ל היוצא?

 

5 – בקרוב תטוסו לברלין ב-82 שקלים

חברת התעופה ריינאייר עומדת להציע קו טיסות חדש שיוצע במחיר לא מאוד שגרתי. הקו החדש, זה שיחבר בין ברלין לתל-אביב, צפוי לפעול כבר באוקטובר הקרוב ובמהלך החורף בלבד. מי שיזמין מקומות כבר עכשיו יגלה תג מחיר מפתיע: 82 שקלים בלבד.

 

לואו קוסט
מי בא לברלין?

 

6 – רכבי טסלה ייטענו מהר יותר

אחת הבעיות המרכזיות של טסלה היא זמן הטעינה של סוללת הרכבים החשמליים שלה, אבל גם לבעיה הזו כבר מצאו בחברה פתרון. לטענת החברה, עמדות הטעינה החדשה (המכונות V3) צפויות לחסוך את זמן הטעינה ב-50%. לצד היתרון הברור, שהוא קיצור זמני הטעינה לנהגים, המהלך הזה יאפשר ליותר רכבים להיטען בעמדות הקיימות במשך היום.

 

 

7 – הכניסה לאירופה באישור בלבד

היום זה אולי פשוט להגיע מארה"ב לספרד, איטליה או גרמניה, אבל בקרוב המשימה הזו תהיה קצת יותר מורכבת. זאת לאחר שהאיחוד האירופי הודיע על תקנות חדשות לפיהן הכניסה ל-26 מדינות באיחוד תתאפשר רק לאחר ביצוע "סינון מוקדם לצרכי אבטחה ולצמצום הסיכון להגירה" מצד נוסעים שהיום נהנים ממדיניות שאיננה מחייבת אשרת כניסה למדינות כמו צרפת, יוון ופולין. הגשת הבקשה תעלה 7 אירו ותוקף האישור יוגבל ל-3 שנים בלבד.

 

8 – הקרב החדש של פייסבוק – נגד אירופה

בשבוע שעבר הודיע מארק צוקרברג על כוונתו לשלב בין הפלטפורמות שנמצאות בבעלותו, כלומר פייסבוק ווטסאפ ומסנג'ר, וזאת במטרה "להקל" על הגולשים בהעברת מידע בין הערוצים השונים. אלא שבאירופה לא מתלהבים מהמהלך הזה, והוא ככל הנראה מנוגד לתקנות האירופאיות שנכנסו בשנה שעברה במטרה להגן על פרטיות הגולשים. העברת מידע בין הפלטפורמות אסורה על פי התקנות הללו, וברשת החברתית הסבירו שהמהלך עוד בחיתוליו, שכן יש להתמודד עם אתגרים "טכניים ואחרים."

 

פייסבוק נגד אירופה
אירופה נגד פייסבוק

 

9 – תושבי ונצואלה יושבים בחושך

בימים האחרונים תושבי ונצואלה מתמודדים עם מציאות חדשה וחשוכה במיוחד, לאחר שחלקים גדולים מהמדינה סובלים מהפסקת חשמל ממושכת. המצב החדש רק מעיד על רמת החיים שאיתם מתמודדים במדינה מאז החלו ההפגנות נגד הנשיא, שטוען כי הפסקת החשמל היא תוצאה של תקלה בתחנת כוח מרכזית. התקלה הזו מצטרפת לבעיות אחרות במדינה, בהן הירידה בשער המטבע המקומי והמיתון העמוק שבו היא מצויה.

 

10 – קפטן מארוול עם פתיחה חזקה במיוחד

המבקרים אולי לא התלהבו מקפטן מארוול, אבל זה לא אומר שסרט גיבורי העל החדש (של מארוול כמובן) הוא לא סיפור הצלחה. על פי ההערכות, כבר בסוף השבוע האחרון, שבו עלה הסרט לאקרנים, הוא צפוי להגיע להכנסות של 150 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד. כך ייכנס הסרט לרשימת 20 הסרטים שרשמו סופשבוע ראשון רווחי במיוחד, וזו עשויה להיות הבכורה המכניסה ביותר מאז "משפחת סופר על 2", שהכניס 182 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, ביוני בשנה שעברה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme