10 הסרטים היקרים ביותר שהופקו אי פעם בהוליווד

מערכת5 דקות קריאה
אלה הסרטים היקרים שהופקו אי פעם
שתף:

הוליווד תמיד אהבה לחשוב בגדול, להשקיע תקציבי ענק ולהפיק סרטים גדולים מהחיים. אולי זה מתוך הבנה שצריך להשקיע הרבה כדי להרוויח הרבה, אבל אין ספק שהיו כמה הפקות יקרות במיוחד. כשהמטרה הסופית היא למשוך את הצופים לאולמות הקולנוע ולקוות שהם יגיעו בהמוניהם, נראה שהתקציבים יכולים להגיע לא פעם לסכומים בלתי נתפסים. רק לצורך המחשה, הנה עשרת הסרטים היקרים ביותר שהופקו אי פעם.

 

במקום ה-10: טיטניק (1997)

תקציב: 200 מיליון דולר

לפני קצת יותר משני עשורים ביים ג'יימס קמרון את אחד הסרטים היקרים ביותר אבל גם המדוברים ביותר. כשהוא מצויד בשני כוכבים גדולים – קייט וינסלט וליאונרדו דיקפריו, הוא הצליח להפיק סרט שאולי עלה הרבה אבל גם הכניס לא מעט והבטיח גם כמה פרסי אוסקר. הקמת אתר הצילומים הייתה משימה יקרה כשלעצמה, ורק בשלב הזה הושקעו כ-120 מיליון דולר. למעשה, בגלל מורכבות ההפקה ונושא הסרט (ספינת פאר שטובעת במצולות האוקיינוס למי שפספס) היו שוטים שצולמו בניסיון אחד בלבד, רק כדי לחסוך בעלויות. למשל, הסצנה שבה מים פורצים אל חדר המדרגות בזמן שג'ק ורוז בורחים היא סצנה שההכנות לקראתה היו רבות מאוד, שכן כל טעות הייתה עולה להפקה עוד כמה מיליונים. דרך אגב, בסכום שהושקע על הפקת הסרט ניתן היה לקנות כמעט 4.5 מיליון אפודות הצלה.

 

טיטאניק סוגר את רשימת הסרטים
הסרט שסוגר את רשימת הסרטים היקרים הוא טיטאניק, וזה לא מאוד מפתיע

 

במקום ה-9: קינג קונג (2005)

תקציב: 207 מיליון דולר

במאי הסרט קינג קונג הוא פיטר ג'קסון, במאי שעבד על סרטים עתירי תקציב בעבר (ביניהם שר הטבעות). התקציב המקורי כאן אמור היה לעמוד על 150 מיליון דולר, אבל הוא טיפס למעלה מהר מאוד. האפקטים המיוחדים והסרט שהתארך הרבה מעבר למצופה מסבירים את התקציב המנופח. זה רק הפך את הסרט לסיכון לא קטן בכלל עבור חברת ההפקה – סרטים שמתחים על פני 3 שעות מושכים פחות קהל וגם משודרים מספר מועט של פעמים מדי יום, מה שמגביל את פוטנציאל ההכנסות. בסופו של דבר הסרט יצא עם רווח נאה בעקבות הכנסות של כ-550 מיליון דולר.

 

במקום ה-8: אוואטר (2009)

תקציב: 237 מיליון דולר

אחרי ההצלחה הגדולה של טיטאניק קיבל ג'יימס קמרון הזדמנות לביים סרט נוסף בתקציב גדול אפילו יותר. הסרט הזה קיבל תקציב מרשים מאוד והוא גם הכניס את קמרון לעולם התלת-ממד. העבודה דרשה השקעה בהתאם: לא פחות מ-90 שעות נדרשו להפקת כל פריים בודד בסרט, עם אפקטים מיוחדים שלא ראינו קודם. חוץ מזה, מישהו צריך היה ללמד את 100 השחקנים שפה חדשה, וגם לממן את הטכנולוגיה המתקדמת שבה נעשה שימוש. בקיצור, הפקה יקרה שהביאה גם לתוצאות מצוינות בקופות.

 

אוואטר בין הסרטים היקרים
אוואטר הוא אחד הסרטים היקרים ביותר אבל הוא גם השתלם מאוד

 

במקום ה-7: ספקטר (2015)

תקציב: 245 מיליון דולר

ג'יימס בונד והמרטיני האהוב עליו עלו לא מעט לצוות ההפקה (בראשות הבמאי סאם מנדז). זה לא מאוד מפתיע לנוכח אופייה של סדרת הסרטים הזו, ובראשה דניאל קרייג בתפקיד הראשי. זה היה הימור לא קטן, שכן כדי לסיים את הפרויקט ללא הפסדים היה צורך בהכנסות של 650 מיליון דולר, הישג שרק סרט אחד בסדרה הצליח להשיג – סקייפול. אתם יכול להיות רגועים שכן ההימור הזה השתלם, והסרט הכניס כ-880 מיליון דולר.

 

במקום ה-6: הנוקמים – עידן אולטרון (2015), הארי פוטר והנסיך חצוי הדם, באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק, ההוביט: קרב חמשת הצבאות, עליית האביר האפל

במאים (בהתאמה) – ג'וס ווידון, דייויס ייטס, זאק סניידר, פיטר ג'קסון, כריסטופר נולן

תקציב: 250 מיליון דולר

חמישה סרטים חולקים את המקום ה-6, ואפשר למצוא מכנה משותף כמעט בין כולם. כל הסרטים האלה היה מרשימים מאוד, כולם מעולמות הפנטזיה, וכולם היו יקרים. מאוד. ג'וס ווידון הוא מי שחתום על הנוקמים (וב-2017 החליף את זאק סניידר בהשלמת ההפקה של "ליגת הצדק"), הפקה שעלותה הגבוהה נובעת במידה רבה גם מהשמות הנוצצים בתפקידי הגיבורים. כשבמרכז הכרזות ניצבים שמות כמו סקרלט ג'והנסון, כריס אוונס, אליזבת אולסון, רוברט דאוני ג'וניור ואחרים, אפשר להבין כמה דרישות יש להם, וכמה אולפני מארוול נדרשו להפגין יצירתיות.

 

גם הפקת "באטמן נגד סופרמן" הייתה יקרה באופן דומה, וגם מסיבות מובנות ודומות. גם כאן נדרשו אפקטים מיוחדים שעלו לוורנר לא מעט כסף, וגם כאן רשימת הכוכבים מרשימה מאוד. בן אפלק, איימי אדמס, לורנס פישבורן, דיאן ליין והולי האנטר הם רק חלק מהשחקנים המוכרים והמוערכים (והיקרים), מה שאולי מסביר למה הצ'ק שקיבלה גל גדות (לפחות לפי הדיווחים) היה צנוע מאוד. הנתון שאולי מפתיע בכל זאת הוא שוורנר השקיעו סכום זהה גם על "הארי פוטר: הנסיך חצוי הדם", שהיה היקר מבין כל סרטי הסדרה, אבל ההשקעה השתלמה. 632 מיליון דולר, זה הסכום שהכניס הארי פוטר בזמנו.

 

עוד אחד מהסרטים היקרים
באטמן נגד סופרמן הוא אחד הסרטים שהגיעו למקום ה-6 והוא חולק את המקום הזה עם סרטי פנטזיה אחרים

 

במקום ה-5: ספיידרמן 3 (2007)

תקציב: 258 מיליון דולר

ספיידרמן הראשון יצא לאקרנים ב-2002 והפך מהר מאוד לסרט המקור (origin story) הרווחי ביותר, לפחות עד שהגיעה וונדר וומן ב-2017 ועקפה אותו. חמש שנים מאוחר יותר יצא הסרט השלישי בסדרה, עדיין עם טובי מגווייר בתפקיד איש העכביש, והפעם ההפקה הייתה כבר יקרה מאוד. העלויות הגבוהות היו תוצאה של הפקה ארוכה מהצפוי (כחודשיים יותר), אפקטים מיוחדים וגם משכורות השחקנים שגדלו באופן טבעי.

 

במקום ה-4: פלונטר (2010)

תקציב: 260 מיליון דולר

התקציב הגדול משקף את העבודה הרבה שהושקעה בסרט הזה, ולמעשה נדרשו כאן 10 שנים כדי ללטש ולשפץ את הסיפור, את התסריט ואת ההפקה כולה. התקציב המרשים הזה הושקע בנושאים כמו עיצוב מחודש של גרסאות, תיקונים וגם לקחים מהפקת סרט אחר ("רפונזל") שהיה בעבודה בשנת 2000 ובוטל. זהו סרט של דיסני שעלה הרבה מאוד אבל נחשב לכישלון קופתי שהניב אמנם רווח בסופו של דבר, אבל הוא היה קטן מאוד.

 

עוד סרט ברשימת הסרטים המכובדת
הנה ההוכחה שברשימת הסרטים היקרים ביותר אפשר למצוא גם כשלונות יקרים מאוד

 

במקום ה-3: ג'ון קרטר (2012)

תקציב: 263 מיליון דולר

הסכום הזה הוא סכום מופרך, ואפשר להודות בזה בפה מלא. מבחינת דיסני זו לא עוד הפקה יקרה, אלא הפקה שהותירה חור גדול בכיס והפכה לכישלון הגדול ביותר של החברה. יושב הראש של דיסני פרש מתפקידו כחוד שלאחר שהסרט יצא, ומיותר לציין שההפסד הזה הוביל גם להחלטה שלא יופקו עוד סרטי ג'ון קרטר.

 

במקום ה-2: עולם המים (1995)

תקציב: 271 מיליון דולר

קווין קוסטנר הוא כוכב גדול, והוא היה כזה גם בוודאי ב-1995 אחרי ההצלחה הגדולה של "שומר הראש". בסרט הזה הוא חי בלב האוקיינוס אחרי שכל הקרחונים נמסו והקרקע היבשה נראתה כמו זיכרון רחוק. עד שנת 2011 הסרט הזה החזיק בתואר הסרט היקר ביותר שהופק אי פעם, וגם קוסטנר בעצמו השקיעה 20 מיליון דולר בסרט שדרש אתר צילומים צף באחד מחופיה של הוואי. אפשר גם להניח שמישהו בהפקה הזו שילם בעבודה שלו ונשלח הביתה, שכן הגורם האחראי למעקב אחר מזג האוויר פספס את התחזיות לפיהן הוריקנים וסופות גדולות פוקדים את האזור. אם אתם תוהים כמה סרט יקר כל כך הצליח להכניס כדאי שתשבו, משום שהוא יצא בהפסד משמעותי: ההכנסות עמדו על 88 מיליון דולר בלבד. חבל, כי בסכום שהשקיעו כאן אפשר היה לרכוש יותר מ-2 מיליון סירות הצלה שמתאימות ל-4 אנשים.

 

המקום הראשון ברשימת הסרטים היקרים ביותר – שודדי הקריביים (2011)

תקציב: 397 מיליון דולר

הסרט "שודדי הקריביים: זרמים זרים" של רוב מרשל שבר את השיא של "עולם המים" בגדול, ונדמה שהשכר של הכוכב הראשי שיחק כאן תפקיד לא כאן. על פי ההערכות, ג'וני דפ קיבל על תפקידו כ-55 מיליון דולר, ועוד לא אמרנו מילה על צרכי הצילום וההפקה. אלא שלפחות במקרה הזה חברת דיסני עשתה משהו טוב. למרות תקציב ענק גם ההכנסות היו מצוינות, והסרט הוא אחד מכמה סרטים בודדים שהכניסו יותר ממיליארד דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme