וונדר וומן הפך להיות סרט המקור הרווחי ביותר בהיסטוריה מבין סרטי גיבורי העל

מערכת5 דקות קריאה
וונדר וומן הוא סרט האורי'ג'ין הרווחי ביותר
שתף:

השנים האחרונות לא היו שנים פשוטות במיוחד ל-Warner Bros בעקבות סרטים כמו "יחידת המתאבדים" או "באטמן נגד סופרמן" שזכו להצלחה מסוימת בקופות אבל לא עמדו בציפיות וגם זכו לביקורות פושרות מצד המבקרים ומצד הקהל. שנת 2017 שינתה את התמונה בזכות סרט אחד שכולם חיכו לו במשך למעלה משבעה עשורים, אבל הצדיק את הציפיות לחלוטין. מישהו שם באולפנים כנראה חוגג בימים אלה עם בקבוק שמפניה יקר בעקבות הבשורה על כך שהסרט וונדר וומן הוא סרט המקור (origin) הרווחי ביותר בז'אנר של גיבורי העל. זו ללא ספק סיבה למסיבה לא רק לוורנר, כמובן.

 

וונדר וומן במספרים

מאז בכורת הסרט בתחילת חודש יוני שברה וונדר וומן לא מעט שיאים. בתוך זמן קצר בלבד הוא הפך לסרט הרווחי ביותר שהופק על ידי אישה (פטי ג'נקינס), ועד שהסתיימה הקרנתו בבתי הקולנוע הוא הכניס למעלה מ-800 מיליון דולר בעולם. נתון מרשים גם לנוכח העובדה שבמקומות שונים בחרו להחרים אותו בגלל הכוכבת הישראלית, גל גדות. חמישה חודשים מאז הבכורה ההיא, כשהסרט נמכר גם ב-blu ray ובגרסאות דיגיטליות באמזון או iTunes למשל, סך ההכנסות של וונדר וומן עומד על 821.749 מיליון דולר. הנתון הזה הופך אותו לסרט המקור הרווחי ביותר בין שלל סרטי גיבורי העל המתארים את מקורותיו של הגיבור (או הגיבורה במקרה שלנו). כך הודח מהפסגה הסרט "ספיידרמן" שהכנסותיו העולמיות ב-2002 עמדו על 821.708 מיליון דולר.

 

וונדר וומן הדיחה את ספיידרמן
עד הופעת הבכורה של וונדר וומן היה זה ספיידרמן ששלט בפסגה

 

וונדר וומן נגד ספיידרמן

בעוד הנתונים מעידים על ניצחון של וונדר וומן, חובבי ספיידרמן יכניסו לחישוב גם את נושא האינפלציה ואם הוא יילקח בחשבון ההכנסות של ספיידרמן קרובות יותר למיליארד דולר. מצד שני, לפני 15 שנים, כשספיידרמן יצא לאקרנים, האפשרות של צפייה ישירה או של סטרימרים לא הייתה קיימת (לפחות לא כפי שהיא נפוצה היום), מה ששינה את הרגלי הצפייה לחלוטין והשפיע באופן טבעי על רכישת הכרטיסים. נתון חשוב נוסף שצריך להתייחס אליו הוא זמן ההרצה של וונדר וומן, שבילתה בקולנוע הרבה יותר מאשר כל גיבור על אחר. הסיבה העיקרית להחלטה של וורנר לאפשר לסרט לרוץ זמן רב הייתה השאיפה שהסרט יוכל להיחשב מועמד פוטנציאלי לקראת עונת הפרסים ובעיקר לקראת ההכרזה על המועמדויות לפרס האוסקר.

 

וורנר נושמים לרווחה

כאמור, הנתונים הללו מעודדים מאוד מבחינת וורנר אחרי כמה סרטים שלא עמדו בציפיות ולקראת עונת הפרסים. השיא של וונדר וומן הגיע גם בתזמון לא רע, רגע אחרי שפורסמו האשמות על הטרדה מינית מצד המפיק והבמאי ברט רטנר, שותף בחברת הפקות שהשקיעה לא מעט בסרטים של וורנר בכלל, ובהפקת וונדר וומן בפרט. רטנר הכריז בינתיים שהוא כבר לא מעורב בפרויקטים של וורנר, זמן קצר אחרי שכוכבת הסרט גל גדות ביטלה את השתתפותה באירוע לכבודו (אם כי מי שיועדה להחליף אותה היא הבמאית פטי ג'נקינס).

 

פורסם במקור ב-Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme