הסדרות היקרות ביותר ששודרו על מסך הטלוויזיה שלכם

מערכת3 דקות קריאה
הכירו את 15 הסדרות היקרות מכל
שתף:

אנחנו רגילים לשמוע על תקציבי הענק של סרטי קולנוע עתירי כוכבים. סרטי גיבורי העל (מי אמר הנוקמים) כבר שברו שיאים בכל הקשור לעלויות ההפקה, אבל זה ממש לא אומר שמה שקורה על המסך הקטן עולה הרבה פחות. סדרות טלוויזיה הן עסק יקר למדי, וחלקן עדיין משודרות גם היום. אז הנה מצעד 15 הסדרות היקרות ביותר שהופקו אי פעם

 

במקום ה-15: פרינג'

ב-2012, כשרשת פוקס חדשה את פרינג' לעונה נוספת, היו גורמים בכירים מאוד שציינו כי מדובר באחת הסדרות היקרות ביותר. גם נשיא הרשת בעצמו דיבר על כך רבות, והוא לא טעה. הפקת כל פרק דרשה תקציב של 4 מיליון דולר, באופן שאולי הולם הפקת סדרה מז'אנר המדע הבדיוני. בסופו של דבר שרדה הסדרה 5 עונות ונפרדה מאיתנו ב-2013.

 

במקום ה-14: אבודים

קבוצת השורדים על האי המשונה עלתה המון כסף, ורק הפיילוט לבדו עלה קצת פחות מ-14 מיליון דולר. מה שהקפיץ את המחיר בראשית הדרך היה חלקי המטוס כמובן, אבל גם בהמשך היו עלויות ההפקה גבוהות ועל כל פרק הוציאו הרשת 4 מיליון דולר, עד שהסדרה ירדה מהמסך סופית בסוף העונה השישית.

 

אבודים - אחת הסדרות היקרות
התרסקות מטוס ואי משונה עלו להפקת "אבודים" הרבה מאוד כסף

 

במקום ה-13: דדווד

עם תפאורה שמחזירה לחיים את המערב הפרוע, רשת HBO השקיע כ-4.5 מיליון דולר לכל פרק של דדווד. יכול להיות שזו הסיבה לכך שהסדרה ירדה לאחר שלוש עונות, אבל המעריצים עדיין מחכים שמישהו ימצא תקציב כדי לממן סרט המשך מצופה מאוד.

 

במקום ה-12: בית הקלפים

עם עלילה שמתרחשת בין כתלי הבית הלבן ועם שני כוכבים גדולים (רובין רייט וקווין ספייסי) אתם יכולים לשער לאן הולך תקציב של 4.5 מיליון דולר בכל פרק. מצד שני, אם הכוכבים אחראיים לחלק ניכר מהתקציב הזה אפשר רק לשער שהתקציב קצת ירד. זאת משום שבעונה האחרונה תישאר רובין רייט לבדה, בלי קווין ספייסי, שעוזב את תפקידו בעקבות התלונות נגדו על תקיפה מינית.

 

בית הקלפים בין הסדרות היקרות
היעדרו של קווין ספייסי אולי יחסוך לנטפליקס כסף אבל היא עדיין אחת הסדרות הכי יקרות שיש

 

במקום ה-11: אימפריית הפשע

גם "אימפריית הפשע" נחשבת לקלאסיקה של HBO, והיא עולה לרשת 5 מיליון דולר לפרק. הפיילוט עלה כמעט פי 4, ו-18 מיליון דולר הושקעו, מתוכם 2 מיליון דולר שהושקעו בהקמת סט הצילומים של הסדרה. אם תהיתם (ואם לא צפיתם) "אימפריית הפשע" ירדה מהמסכים לאחר 5 עונות.

 

במקום ה-10: פרייז'ר

פרייז'ר קריין הוא אדם בעל טעם יקר במיוחד, אבל עלויות ההפקה של הסדרה הזו יקרות עד שערורייתיות. עד העונה האחרונה עלה כל פרק 5.2 מיליון דולר, ורוב התקציב הופנה לשכר הכוכבים, בראשם קלסי גרמר כמובן. השחקן קיבל כ-1.6 מיליון דולר על כל פרק, וכך הפכה הקומדיה הקלילה לאחת הסדרות היקרות ביותר

 

בין הסדרות היקרות - פרייז'ר
השכר של קלסי גרמר הקפיץ את העלויות של פרייז'ר משמעותית

 

במקום ה-9: קמלוט

יכול להיות שאתם לא ממש זוכרים את קמלוט, סדרה שנעלמה מהמסך אחרי 10 פרקים בלבד. הגורמים המעורבים בהפקה הזו בטח זוכרים אותה מצוין, שכן 7 מיליון דולר הושקעו בכל פרק. עם הפקה יקרה כל כך אפשר להבין למה נתוני הצפייה לא עודדו אף אחד להמשיך ולהשקיע בה.

 

במקום ה-8: סנס8

נטפליקס נתנה לסדרה הזו שתי עונות בלבד לפני שהכריזה על ביטול, והטענה המרכזית הייתה שאין לה מספיק קהל מעריצים כדי לתמוך בעלות הכלכלית של הפקה גדולה כל כך. כך מצאה את עצמה "סנס8" בארכיון של נטפליקס למרות שהושקעו 9 מיליון דולר בכל פרק שלה.

 

במקום ה-7: מרקו פולו

עוד סדרה שאפתנית במיוחד של נטפליקס נעלמה מהמסך אחרי 2 עונות, וזוהי הדרמה ההיסטורית "מרקו פולו". עם קאסט אלמוני יחסית ועם צילומים שהתקיימו במלזיה, הונגריה, איטליה וביעדים נוספים באירופה, עלות ההפקה כאן הגיע ל-9 מיליון דולר לפרק. בסופו של דבר עלו שתי העונות יחד לא פחות מ-200 מיליון דולר.

 

 

במקום ה-6: רומא

המבקרים אולי אהבו אותה אבל אחרי שתי עונות גם "רומא" ירדה מהמסך. ביטול הסדרה חסך ל-HBO לא מעט, שכן התקציב המקורי שלה עמד על 9 מיליון דולר פרק. אף אחד ברשת גם לא מכחיש שזו בדיוק הסיבה לביטול, דרך אגב.

 

במקום ה-5: משחקי הכס

העונה השישית של "משחקי הכס" הייתה מצופה מאוד אבל גם יקרה מאוד. יותר מ-10 מיליון דולר הושקעו בכל פרק בעונה הזו, וזה לא מאוד מפתיע את מי שצופה בסדרה. כדי לחסוך קצת בעלויות הייתה העונה השישית קצרה יותר מקודמותיה, אבל התקציב הכללי של העונה לא השתנה.

 

במקום ה-4: חברים

זו אחת הקלאסיקות הגדולות של כל הזמנים, וששת החברים הכי מפורסמים בעולם עלו ל-nbc הרבה מאוד. התקציב הגיע לשיאו בעונות האחרונות, לאחר שהשחקנים דרשו מיליון דולר לפרק. מאחר ויש לנו שישה חברי קאסט (כלומר 6 מיליון דולר) אתם יכולים להבין הגיע התקציב הכללי ל-10 מיליון (לפרק של 25 דקות). מצד שני, הסדרה הייתה להיט ענק במשך 10 שנים והיא ממשיכה להצליח גם היום, יותר מ-20 שנה אחרי שירדה.

 

חברים אחת מ-4 הסדרות הכי יקרות
עם שישה כוכבים שדרשו מיליון דולר לפרק- לא מפתיע לגלות ש"חברים", היא אחת הסדרות היקרות ביותר

 

במקום ה-3: The Get Down

עונה אחת בלבד הספיקה לנטפליקס כדי לבטל את הסדרה המוזיקלית הזו, שעלתה לא פחות מ-11 מיליון דולר לכל פרק. גם המבקרים וגם הצופים לא באמת התלהבו ממנה, אז הביטול לא הפתיע אף אחד.

 

במקום ה-2: ER

עוד לפני סדרות בית חולים כמו "האנטומיה של גריי" הייתה זו ER שנחשבה ללהיט הגדול ביותר. היא גם סיפקה לנו היכרות טובה עם ג'ורג' קלוני הרבה לפני שהוא היה… טוב, ג'ורג' קלוני. כל פרק בדרמת בית החולים עלה ל-nbc 13 מיליון דולר.

 

בראש רשימת הסדרות היקרות: הכתר

הסדרה היקרה ביותר אי פעם עדיין משודרת, ואם יש לכם מנוי לנטפליקס יכול להיות שאתם גם צופים בה בהתלהבות (כי הביקורות משבחות). הסדרה שמתארת את קורותיה של המלכה אליזבת השנייה עולה לרשת 13 מיליון דולר לפרק, ועם תקציב כזה יש ברשת אנחת רווחה משמעותית לנוכח ההצלחה הגדולה של הסדרה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme