בתי צינור – הפתרון היצירתי למגורים בעיר היקרה ביותר בעולם

מערכת5 דקות קריאה
עם בתי צינור לא תהיה מצוקת דיור?
שתף:

אם חשבתם שמצוקת הדיור היא מושג שרק הישראלים מכירים טוב, כדאי שתחשבו פעם נוספת. מסתבר שמחירי הדיור בהונג יקרים כל כך, עד שמקום חניה בודד נמכר במחיר בלתי נתפס של 664,000 דולר רק בשנה שעברה. בינתיים כל מי שאין לו את התקציב נאלץ להסתפק בדירה קטנה במיוחד, כזו שמזכירה יותר קופסת גפרורים מאשר דירה אמיתית. המצב חמור עד כדי כך שהונג קונג נחשבת למקום הכי בלתי-מושג בעולם, וגם המומחים הגדולים מודים שממש בקרוב יגיעו מחירי הבתים לשיא שיקשה על רוב האוכלוסייה לעמוד בהם. אם אתם שואלים מה הפתרון, הנה התשובה: בתי צינור.

 

בתי צינור אמורים לספק פתרון
בתי צינור מתוכננים כדי לספק פתרון יצירתי למצוקת הדיור בהונג קונג, זו שהובילה למחירי דיור בלתי נתפסים (Business Insider)

 

הפתרון: בתי צינור מעוצבים

הרעיון להקמת בתי צינור הוא רעיון של אדריכל בשם ג'יימס לאו. הוא יזם את הפתרון היצירתי הזה מתוך מחשבה שהדירות הקטנות יאפשרו דיור בר השגה לאנשים שלא מצליחים להשיג דירה במחירים הגבוהים של העיר. זה לא מאוד מפתיע שלאו הוא היזם, שכן הוא ידוע בתור אדריכל שאוהב לתכנן פרויקטים משונים ומשוגעים. אולי זה בדיוק מה שהתושבים בעיר היו צריכים, שכן בתוך כמה חודשים הגיע השמועה על בתי צינור לכל העיתונים הגדולים בעולם, מהניו יורק טיימס ועד לחדשות ה-BBC. הפרסום הזה עזר לו לתום על הסכם עם משקיע שאחראי לפיתוח הפרויקט בשנזן.

 

 

כך נראים בתי הצינור החדשים

האבטיפוס של הדירות הקטנות הללו ממוקם מתחת לגשר, באזור שהיה פעם אזור תעשייה. הוא בנוי מצינורות בטון ומספק מרחב מחייה על פני כ-10 מ"ר. המטרה שלו היא ליצור משהו שיהיה זול, נוח לתחזוקה וגם מהיר מאוד לבנייה. כשאנחנו בונים בעצמנו אנחנו משלמים לא מעט על צוות העובדים, על בקרת האיכות ועל החומרים, אבל השיטה הזו חוסכת לנו זמן וכסף. בסופו של דבר בתי צינור בנויים מצינור מים שקיים ממילא, העלויות שלו זולות והוא גם חזק ומבודד היטב חום וקור. המשמעות היא שאפשר לבנות בתי צינור בקומות, ולעשות את זה בקלות.

 

קירות עגולים והמון אור

כשנכנסים אל בתי הצינור מגלים שמדובר בדירות מרווחות למדי. למרות שהגודל של כל יחידת דיור הוא 10 מ"ר בלבד, הקירות המעוגלים נותנים תחושה של מרחב, ולא מעט אור נכנס פנימה. בכל דירה יש גם מדפי ספרים ושולחן עבוד שאפשר לפתוח לשולחן אוכל בגודל כפול. הכל בהתאם לחזון של האדריכל, זה שמאמין שהדירה אמורה להתאים עצמה לצרכים שלנו, וכדי להשיג את המטרה הזו אפשר ונכון להשתמש בריהוט שמשמש לכמה צרכים, ולא רק לצורך אחד. הספה נפתחת למטה, המקרר קטן ויש גם מיקרוגל ומיזוג אוויר. אל דאגה, יש גם שירותים ומקלחת, ומי שביקר בדירות קטנות אחרות בעיר יודע שחדר השירותים גדול יותר דווקא בבתי הצינור.

 

בתי צינור פונקציונליים
בתי צינור הם פתרון פונקציונלי מאוד עם פתרונות אחסון נוחים יחסית – והרבה אור (Business Insider)

 

המחיר: 15,000 דולר בלבד

אז בזמן שאנחנו עובדים וחוסכים מאות משכורות כדי לקנות דירה מחוץ לתל אביב, בתי צינור הם פתרון חסכוני מאוד. למעשה, מחירה של יחידה אחת הוא 15,000 דולר בלבד, מה שהופך אותה לברת השגה, ומי שישכור אותה ישלם כ-400 דולר לחודש. שני שליש מתוך הסכום הזה יועברו לתכנית חיסכון מיוחדת לטובת הדייר, והשליש הנותר ישמש לצרכי תחזוקה. מאחר ובתי הצינור הללו הם גם פתרונות בטוחים מאוד (ועמידים בפני אש) הם מספקים פתרון יעיל הרבה יותר מכמה רעיונות אחרים שפותחו על ידי חברות אחרות.

 

 

חוות הדעת של הדייר הראשון

בחודש מרץ השנה (2018) אירחו בתי הצינור את הדייר הראשון שלהם, כתב של עיתון מקומי. בכתבה שפרסם מאוחר יותר הוא סיפר על רעש וקור שהפריעו לשנת הלילה מצד אחד אבל גם לעיצוב הנעים והחדשני מהצד השני. הפתרון הזה הוא לא יותר מאשר זמני וקצר מועד מבחינתו, ולא רק בגלל הרעש אלא גם בגלל היעדר פתרונות אחסון מספקים. עם זאת, בתי צינור ממשיכים להשתנות ולהתפתח בהתאם לצרכים האלה בדיוק, והיום ההתמקדות היא ביצירת בידוד טוב יותר – גם לרעשים וגם למזג האוויר.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme