סובלים מנדודי שינה? שלושה צעדים שחשוב שתנסו

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
נדודי שינה הם לא גזירת גורל
שתף:

מעל 85% מבני ה – 30 ומעלה, יתמודדו במהלך חייהם עם נדודי שינה, וכמעט 40% מדווחים כי במהלך 12 החודשים האחרונים, סבלו מנדודי שינה מידי פעם. אם גם אתם מתקשים לעיתים להירדם או מוצאים את עצמכם מתעוררים באישון לילה ולא מצליחים להירדם שוב – אתם לא לבד. חשוב לנו שתדעו, לא רק שיש עוד רבים שנמצאים באותו מצב, אלא שיש גם שוק ענף של פתרונות, שאחד מהם עשוי לעזור לכם לישון טוב בלילה. נשמע חלום? הנה כל הפרטים.

 

נדודי שינה דורשים טיפול מהיר
נדודי שינה מביאים לעלייה ברמת המתח הנפשי, לאכילה לא מאוזנת, לפריון מופחת בעבודה, ולתופעות נוספות שישפיעו באופן שלילי על שגרת החיים. אם גם לכם קשה לפעמים להירדם בלילה – כדאי שתטפלו בבעיה, ויפה שעה אחת קודם

 

למה חשוב להתמודד עם נדודי שינה ממש עכשיו?

כמעט מאה מיליוני מרשמים לכדורי שינה ניתנים בכל שנה בארה"ב. אצלנו כאן בישראל, היד פחות קלה על ההדק, והרגלי הצריכה של תרופות מרשם כאן (למזלנו) שונים – אולם כנראה ששיעור הסובלים מנדודי שינה אינו פחות. נדודי שינה עשויים להיגרם כתוצאה מחיים "על הנתיב המהיר" – עם הסטרס המאפיין את החיים במאה ה – 21, העבודה מסביב לשעון, הילדים שסמכות הורית היא אפילו לא זיכרון עבורם, והכסף שלוחץ על כולנו – אין זה פלא. לעיתים, נדודי שינה מגיעים ללא סיבה נראית לעין. כך או כך, ההשלכות של נדודי שינה ושינה לא מספקת הן מרחיקות לכת, הנה כמה מהתסמינים הנקשרים מחקרית בנדודי שינה:

 

  • רמת סטרס גבוהה
  • אכילה לא מאוזנת, נטייה מוגברת לצרוך פחמימות, נטייה לעליה במשקל
  • נטייה לעצבנות, דיכאון, או חרדות
  • תפקוד לקוי של מערכות הגוף – עיכול, לב וכלי דם, חיסון, ועוד
  • תפקוד לקוי בעבודה ופריון פחות
  • יכולת פחותה בניהול מערכות יחסים, כולל אלה המשפחתיות
  • ועוד

 

נשמע מבהיל? עבור מבוגרים מומלץ לשמור על שגרת שנת לילה טובה של לפחות שש שעות (אצל ילדים המספרים עולים), ואם אתם לא ישנים מספיק באופן רצוף – כדאי להתחיל לפעול על מנת להשיב את שנת הלילה הטובה שלכם לסדרה.

 

 

שלושה טיפים שיסייעו לכם לישון טוב בלילה

עוד בטרם תחשבו על כימיקלים, תרופות וכדורים מרדימים, כדאי שתנסו שינויים התנהגותיים שיקדמו שנת לילה טוב. הנה שלושה טיפים קטנים, שאולי יעזרו:

 

  • בעיקר לקראת שעות הערב – דאגו לעצמכם. הפסיקו לעבוד, הפחיתו את הסרט, השתדלו להאט את הקצב, הימנעו מקונפליקטים עם בני משפחה או בכלל, והשתדלו לעסוק בפעילויות רגועות ומהנות, כמו קריאת ספר, צפייה בטלוויזיה, זמן איכות עם בני המשפחה או עם חברים, וכדומה. הימנעו, בכל מחיר, מפעילויות מלחיצות, כולל מענה למיילים של עבודה, סיום משימות שנותרו פתוחות, וכדומה
  • השתדלו לטפח חדר שינה נעים – השקיעו במצעים נעימים, אם המזרן שלכם ישן – החליפו אותו. אם החדר מבולגן, אם יש בו יותר מידי רהיטים או רעש ויזואלי – עצבו מחדש את חדר השינה לטובת רגיעה ונינוחות לקראת ההירדמות
  • טפחו לכם טקס "הליכה לישון" קבוע, פחות או יותר באותה השעה, כך שההורמונים בגוף יתמכו בו לכשתתרגלו. הטקס עשוי לכלול מקלחת טובה, בגדי שינה נינוחים, קריאת ספר או צפייה בטלוויזיה במיטה ברגיעה, וכדומה.

 

3 הטיפים יעזרו עם נדודי שינה
שלושה מהלכים יאפשרו לכם להתמודד טוב יותר עם נדודי שינה – ולשפר את איכות השינה שלכם

 

מישהו שיכול לעזור לכם להחזיר את שנת הלילה הטובה

תמצאו שפע של סדנאות להקניית הרגלי שינה נכונים בשוק, שאחוזי ההצלחה שלהן גבוהים. סדנאות כאלה, שבדרך כלל כוללות מפגש ארוך ובמהלכו תלמדו להכיר את מנגנון ההירדמות שלכם – עשויות להוביל אתכם לפתרון בר קיימא, לשינה ארוכה, רציפה ומספקת, ולשיפור דרמטי בסגנון החיים, בשלווה, בהישגים, ביכולות, באיכות מערכות היחסים, ועוד. אם אתם מתקשים להירדם או לישון לאורך לילה שלם – אתם בוודאי סובלים לא רק מכמות לא מספקת של שעות שינה, אלא גם מעייפות מצטברת על כל ההשלכות שלה. אל תחכו שהמצב יחלוף מעצמו – הבלאי על מערכות הגוף שלכם במהלך נדודי השינה הוא גבוה. מצאו פתרון, שנו הרגלים, הכירו את מנגנון ההירדמות והשינה שלכם וחזרו לישון טוב – לטובת חיים בריאים ומאושרים יותר, לכם ולכל הסובבים אתכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme