להעשיר ידע באופן עצמאי – אתרים ללימוד קורסים אונליין

אירנה נוזה5 דקות קריאה
כל תחום וכל נושא - קורסים אונליין שכדאי להכיר
שתף:

מתכננים ללמוד בעתיד או כבר נמצאים בעיצומם של הלימודים? אם נחשוב על זה לרגע, חלק ניכר מחיינו אנו מעבירים בלימודים: 12 שנות לימוד בבית ספר, לימודים על תיכוניים ולימודים אקדמאים, קורסים מקצועיים, השתלמויות מטעם מקום העבודה, סדנאות להעשרה עצמית – למעשה, לכל אחד מאיתנו יש אינספור הזדמנויות להיחשף למידע חדש ולהרחיב אופקים במגוון תחומים ונושאים. יחד עם זאת, קיימים לא מעט גורמים שמעכבים ואף מונעים כליל את התקדמותנו בלימודים: קושי בתזמון בין זמני הלימודים ליתר מחויבויות היומיום, היעדר גמישות במערכת השעות, קושי במימון הלימודים, קושי בהבנת החומר הנלמד וכו'. לא משנה באיזה שלב של לימודים אתם נמצאים כעת – אתרים ללימוד קורסים אונליין יעזרו לכם לעבור בהצלחה את תקופת הלימודים. אתרים אלו מנגישים לכול אינספור קורסים במגוון תחומי לימוד: כך תוכלו להעמיק את הידע שלכם בכל נושא, להיחשף לתכנים חדשים בתחומים שתמיד סקרנו אתכם וגם להסתייע בהם על מנת להפוך את תהליך הלימוד לידידותי, יעיל וזמין בכל זמן ובכל מקום. הבה נבצע סקירת פלטפורמות ללימוד קורסים באונליין הפועלות ברשת נכון לשנת 2018.

 

אתר Gool – קורסים אונליין לתלמידים ולסטודנטים

אתר Gool הוקם בשנת 2008 על ידי המרצה למתמטיקה גיא סלומון ושותפו עופר לוי. אתר זה ללימוד קורסים אונליין משמש בעיקר תלמידי תיכון וסטודנטים למקצועות הריאלים. במהלך עשר שנות פעילותו הסתייעו ב-Gool למעלה מ-200,000 תלמידים ונכון להיום האתר זוכה באופן קבוע ל-33,000 כניסות חודשיות. Gool הינו האתר היחיד בישראל שקיבל את אישורו של משרד החינוך עבור קורסי אונליין במתמטיקה. ב-Gool תמצאו כ-60,000 סרטוני וידאו המסווגים על פי מגוון קורסי לימוד אקדמיים ומקצועות הנלמדים בתיכון במסגרת הכנה לבחינות הבגרות. למשל, סטטיסטיקה, כלכלה, מתמטיקה, מימון, כימיה, מדעי המחשב וכו'. סרטוני הוידאו שבאתר כוללים ליווי קולי והסברים גרפיים המפשטים את תהליך העברת החומר והופכים את תהליך הלימוד לחווייתי ונגיש. כמו כן, לצד המידע התיאורטי משלבים הקורסים הוירטואליים מבחר תרגולים עם פתרונות מלאים ומפורטים. הלימודים דרך Gool מקנים לתלמידים אפשרות לגמישות מרבית בזמני הלימוד – כך בעזרת קורסים אונליין יכול כל תלמיד לפתח קצב לימוד אישי משלו בזמנים הנוחים ביותר מבחינתו.

 

האתר פועל בשיתוף עם מוסדות אקדמיים וגופים שונים ומשרת באופן ישיר קרוב ל-50% מהמוסדות האקדמיים בישראל. בין היתר קיים שיתוף פעולה עם מרכזי התמיכה בסטודנטים של האוניברסיטאות תל-אביב, בר אילן, העברית ומכללות רבות, וכן עם עשרות בתי ספר תיכוניים. סטודנטים במכללה הטכנולוגית חולון, הדסה י"ם ובקריה להנדסה וטכנולוגיה בתל-אביב נהנים מקורסים של Gool במימון מוסד הלימודים שלהם.

 

מחיר: ניתן לרכוש קורס נפרד או לעשות מנוי חופשי לכלל הקורסים.

199 ש"ח – קורס יחיד לאקדמיה.

399 ש"ח – קורס יחיד כהכנה לבגרות.

99 ש"ח – עלות מנוי חודשי ללא הגבלה.

 

אתר Gool - קורסים אונליין
אתר Gool – קורסים אונליין במגוון מקצועות, בהם מתמטיקה, מדעי המחשב וכלכלה

 

פורטל אסכולי – קורסים מקצועיים אונליין בתחומי התפתחות, תעסוקה וקריירה

פורטל אסכולי נולד בשנת 2013 כמיזם טרנספורמציה דיגיטלית של קורסים מקצועיים המנגיש לימוד ושיפור מיומנויות רכות. המיזם הוקם על ידי אסי צור, הנודע בישראל כמנטור בכיר בתחום המסחר באיביי, ואריק דרעי, אומן וידאו. הפורטל כולל מאגר קורסים מגוון בתחום תעסוקה וקיירה ומונה כעת כ-100 קורסים מקוונים באיכות גבוהה ביותר. הקורסים הופקו על ידי צוות אסכולי, מועברים על ידי מיטב המרצים והמומחים בתחומם וכוללים הדרכות והסברים בנושאי תעסוקה וקריירה, תכנות, מחשבים, אינטרנט, עסקים, וידאו, צילום, גרפיקה ועיצוב. חלק ניכר מהקורסים מלווים בקבצי תרגול, המסייעים למשתמש לבחון את בקיאותו בחומר ולהבין באופן מיטבי את הנושאים הנלמדים.

 

אסכולי נהנה מתנועה רבה של אלפי גולשים בחודש. בין לקוחותיו בעלי עסקים, חברות, ארגונים לצד לקוחות פרטיים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית, לרכוש מקצוע חדש לחיים או להעמיק את הידע והמיומנות במקצוע הנוכחי שלהם.

 

מחיר: השירות של פורטל אסכולי כרוך בתשלום. עם זאת, ניתן לצפות בחלק מהתכנים בחינם וללא הרשמה. על מנת ליהנות מצפייה בכלל התוכן שבאתר יש לבחור באחד מתוך 3 סוגי המסלולים המוצעים באסכולי:

חבילה שנתית בסיסית (ללא גישה לקבצי תרגול) – 1,990 ש"ח.

חבילה שנתית מורחבת (כולל גישה לקבצי תרגול) – 2,990 ש"ח.

חבילות לארגונים – החל מ-20 ש"ח למשתמש.

 

אתר אסכולי ומיומנויות רכות
פורטל אסכולי הוקם כדי להנגיש לימוד ושיפור מיומנויות רכות

 

פורטל Myco – פלטפורמה חדשה לשיתוף קורסים אונליין על ידי מנחים מקצועיים

פורטל Myco נוצר כזירה לקורסים אונליין. הפורטל הושק זה עתה (יוני 2018) ומונה כ-130 קורסים אונליין שכבר מעוררים עניין בקרב גולשים. בשונה מאסכולי, שתכניו, כאמור, מעולמות התעסוקה והקריירה, הקורסים המקוונים ב-Myco נוגעים גם בעולמות ההתפתחות האישית, התפתחות מקצועית והעשרה. ב-Myco ניתן לרכוש קורס בודד לתקופה של 3 חודשים, 12 חודשים או ללא הגבלת זמן. כל מנחה עם קורס ראוי ובעל ערך לגולשים המעוניין להעלות את תכניות לפורטל, יכול להירשם למערכת, להעלות קורס חדש, לתמחרו ולייצר לעצמו הכנסה וחשיפה. Myco מיועד בעיקר למשתמשים פרטיים המחפשים להרחיב אופקים במגוון נושאים, לשפר מיומנויות מקצועיות ואישיות ולהיחשף למידע חדש בכל תחומי עניין.

 

המטרה המרכזית של Myco היא להנגיש השכלה ולסייע בהרחבת ידע ובשיפור מיומנויות מקצועיות ואישיות, בנוחות מרבית ובמחיר משתלם לכל אחד. אז במקום לחפש תוכן במשך שעות או לבזבז זמן רב בלימוד קורס בכיתה, ב-Myco מרוכזים עבורכם כל הקורסים וההדרכות בעלי הערך, כך שמהיום תוכלו ללמוד כל מה שתרצו במקום אחד ובקלות ולהתעדכן בכל עת.

 

 

מחיר: ההרשמה לשירות של Myco היא בחינם. כמו כן, ניתן לצפות ללא עלות בחלק הראשון של הקורסים המקוונים. לאחר התשלום נפתחים הסרטונים לצפייה במלואם.

עלות קורס בודד לצפייה למשך 3 חודשים – החל מ-40 ש"ח.

עלות קורס בודד לצפייה למשך 12 חודשים – החל מ-50 ש"ח.

רכישת קורס בודד לצמיתות – החל מ-70 ש"ח.

 

קורסים אונליין בפורטל Myco
פורטל Myco מציע קורסים אונליין בפרקי זמן משתנים לפי בחירת התלמדי

 

אתר Online School – זירה להפצת קורסים אונליין על ידי בעלי ידע לצרכני ידע

אתר Online School הושק בשנת 2012 על ידי חברת 13 דוט קום בע"מ, המתמחה בפיתוח מיזמי אינטרנט חדשניים. האתר נהנה מתנועה חודשית מוערכת של עשרות אלפי גולשים ובו תמצאו כ-870 שיעורים וקרוב ל-185 קורסים שהועלו לאתר על ידי עשרות מרצים מנוסים המגיעים מעולמות תוכן שונים ומציגים קורסי לימוד בנושאים מגוונים ביותר: מחשבים, בריאות ותזונה, בישול ואפיה, פנאי ותחביבים, חוגים, אירועים, יופי וטיפוח, ספורט, השקעות, שיווק, יהדות, משפחה, קריירה, זוגיות, יכולת השפעה, התפתחות אישית, שפות, בניה, גרפיקה, עיצוב, חשמל ואלקטרוניקה, חינוך, הורות, מתמטיקה ועוד. אתר Online School מתבסס על ממשק מתקדם המאפשר לכל מרצה להירשם לאתר ולשתף ידע עם יתר הגולשים באמצעות העלאת סרטוני וידאו ותכני לימוד שונים. ההרשמה למערכת היא ללא עלות, וכך גם הצפייה בקורסים שהועלו לצפייה חינם. עם זאת, קורסים שהמרצה העלה למערכת לצפייה תמורת תשלום, מחויבים בעלות מצד הגולשים – זוהי, למעשה, תמורתו של המרצה עבור השקעתו בקורס ה'וירטואלי'.

 

לצד אלו, מציע האתר Online School מגוון כלים נוספים: למשל, אינדקס קורסים, אתר קורסים פרטי וממותג למרצה, מערכת ליצירת ותזמון קורסים, מערכת המתממשקת עם מערכות דיוור, סליקה וכו'. כמו כן, האתר מספק סיוע, הנחיות וכלים פרקטיים המאפשרים למרצים ללמוד כיצד להפיק קורסים אינטרנטיים איכותיים ובעלי ערך מוסף.

 

מחיר: לצד מלאי עשיר של קורסים אונליין בחינם, ניתן למצוא באתר תכנים בתשלום. היות וגובה דמי הצפייה נקבע על ידי המרצה, עלות הצפייה משתנה מקורס לקורס – עם זאת, ניתן לומר כי בהערכה גסה טווח העלויות נע בין 20 ל-590 ש"ח לקורס יחיד.

 

קורסים אונליין בזירה המקוונת
Online School – זירה להפצת קורסים אונליין

 

אתר האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט – לימוד קורסים אונליין כדרך חיים

אתר האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט נמנה בין האתרים הוותיקים המציעים קורסי לימוד וירטואליים. האתר הושק בשנת 2010 על ידי ארז בן שוהם, מתכנת במקצועו שהקים את הפלטפורמה על מנת שתשמש אותו להעלאת סרטוני עזר בתכנות. זמן קצר לאחר מכן הבין כי האתר, למעשה, טומן בחובו פוטנציאל אדיר – אפשרות להעלות קורסים ולשתף ידע באמצעות העלאת סרטונים במגוון נושאים. כעת האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט מאפשרת לכל המעוניין לפתוח חשבון משתמש באתר, לשתף בה תכנים בכל נושא ותחום ואף להניב מכך רווח ולהגדיל הכנסות. כיום מונה האתר 99 קטגוריות רבות ומגוונות: מוטיבציה, הרזיה, הכנה ללידה, אימון, אנגלית, דיאטה, זוגיות, עיצוב גרפי, תוכן שיווקי, תקשורת בין אישית, פיתוח קול, קורות חיים ועוד ועוד ועוד. האתר מונה כ-41,500 מערכי שיעור, נהנה מתנועת גולשים רבה (כ-313,000 תלמידים פעילים) ומציע לכול ממשק ידידותי ונוח לשימוש: בין היתר, חיפוש חופשי של קורסים באתר, אפשרות לסינון וסיווג על פי קטגוריות, פופולאריות, מרצים וכו'.

 

כפי שמעיד ארז, אתר האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט כבר מזמן הפך לזירה המזוהה עם קהלים מסוימים מאוד. אלו באנשים שצריכת מידע באמצעות קורסים אונליין הפכה עבורם לדרך חיים. דפוס צריכה זה נבדל מרכישת מידע בשיטות מסורתיות כחלק מתהליכי הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. ראשית, לא נשכח שמדובר במערך תוכן רחב ביותר המאגד בתוכו לא רק מידע מקצועי וטכני, אלא גם קורסים רבים המתרכזים סביב אספקטים שונים בחיי היומיום: כך, לצורך העניין, בעזרת קורסים אונליין שבאתר ניתן לרכוש מיומנויות יוצאות דופן דוגמת, סריגה, עמידה מול מצלמה, מדיטציות וכו'. שנית, לימוד בדרך זו מקנה יכולת מיקוד רבה בנושא ספציפי: כך יכולים הגולשים להרחיב ולהשלים ידע בצורה מאוד נקודתית ומותאמת אישית. לא נשכח גם כי הקורסים נגישים בכל עת ובכל מקום ומכאן זמינותם הרבה עבור המשתמשים: ללמוד במהלך נהיגה, לצפות בסרטון דרך הסמארטפון במהלך המתנה בתור לקופה, לשלב לימוד באונליין עם מטלות ומחויבויות נוספות.

 

 

מחיר: בנוסף לתכנים הניתנים לצפייה בחינם, כולל האתר מאגר ענק של קורסים בתשלום. היות ומחיר הקורסים נקבע על ידי מרצה המעביר אותם ולנוכח השוני והמגוון העצום של התכנים, גם טווח העלויות הוא רחב ביותר. כך, למשל, ניתן למצוא קורסים בעלות של עשרות ומאות שקלים – בעוד לצד אלו קיימים תכנים שמחירם מסתכם בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים לקורס יחיד.

 

קורסים אונליין בכל נושא שעולה בדעתכם
האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט – קורסים אונליין בכל נושא אפשרי

 

כפי שנוכחתם לגלות, אתרי קורסים אונליין טומנים בחובם יתרונות רבים. אתרים אלו מציעים תכנים מגוונים המותאמים לכלל סוגי הקהלים: סטודנטים, תלמידי תיכון, אנשי עסקים ופרטיים. סרטוני הוידאו ניתנים לצפייה חוזרת ומאפשרים לכל אחד לפתח קצב לימוד משלו, מכל מקום ובזמנים הנוחים ביותר מבחינתו.  יתר על כן, בשונה מלימודים פרונטליים, לימוד באמצעות קורסים מקוונים באונליין אינו מלווה בהסחות דעת כה רבות, מה שמגביר את הריכוז ותורם להפנמה מקסימלית של החומר הנלמד. ללא ספק, מדובר כאן בפתרון נהדר לכל המעוניין לרכוש ידע חדש, להעמיק ידע קיים ולתרגל את החומר הנלמד בדרך ידידותית ופשוטה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme