החברה הראשונה שמציעה משכורת בבלוקצ'יין – ומה חושבים ברשות המיסים?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
יש עובדים בישראל שמקבלים משכורת בבלוקצ'יין
שתף:

הביטקוין, ומטבעות הבלוקצ'יין בכלל, הפכו "שיחת היום" בטרקליני הכלכלנים בארץ ובעולם, עם שינויים דרמאטיים (למעלה, וגם למטה) בערכם, ועם לא מעט משקיעים שהפכו אנשי השעה, עם רווחים של שש ספרות, מהשקעה בביטקוין עוד כשהיה שווה מספר דולרים בודדים. היום, אגב, כל ביטקוין שווה כ-6,600 דולרים, ומעניין לציין כי העסקה הראשונה בעולם שנערכה במטבעות ביטקוין – בוצעה לפני כשמונה שנים, ובמהלכה רכש המתכנת לאזלו היינץ שתי פיצות משפחתיות, ושילם עבורן לא פחות מ-10,000 ביטקוין. במונחים של היום, אגב, מדובר בכ-112 מיליוני שקלים לכל פיצה. ההתמודדות המערכתית עם הביטקוין ושאר מטבעות הבלוקצ'יין (המטבעות הוירטואליים), היא משהו חדש לגמרי. מדובר במטבעות המשוחררים מן המערכות הבנקאיות והממסדיות, אשר מגיבים במהירות ובאופן דרמאטי לשינויים בשוק ומשכך גם ערכם מגיב באופן חד. שכיחות המטבעות הללו דרשה משלטונות המס והפיננסים במדינות שונות להיערך לטיפול בעסקאות בבלוקצ'יין – וכעת, החברה הישראלית הראשונה המציעה לעובדיה משכורת בבלוקצ'יין, מעוררת דיון סוער ועשויה לסחוף אחריה עוד חברות שיציעו הצעה דומה. משכורת בבלוקצ'יין מאשרת שפע של יתרונות לעובדים, ומהווה, כך ניראה, אפיק השקעה חסכוני שהוא משוחרר מתשלומי מיסים. הכל על משכורת בבלוקצ'יין – הטרנד החדש בעולם ההייטק – לפניכם.

 

משכורת בבלוקצ'יין - כבר לא חלום
עובדי חברת Spot.IM שמחו לגלות שיוכלו בקרוב לבקש חלק מהשכר שלהם – או את כולו – בביטקוין. החלק מהשכר שיועבר לעובד בביטקויין, יהיה משוחרר מתשלומי מס, ויהווה השקעה או חיסכון

 

Spot.IM מחדשת – גם בתחומי שכר העובדים

Spot.IM, או בעברית "ספוטים", היא חברת סטארט-אפ ישראלית המעסיקה כחמישים עובדים, במשרדי החברה בארץ ובניו יורק. החברה עוסקת בפתרונות חברתיים לרשת, והטמעת אפשרויות להקמת קהילה וירטואלית באתרים אינפורמטיביים – כתחליף לרשתות החברתיות הגדולות, מסביב לנושא או אתר רלוונטי, ועל מנת להעצים את השפעת התוכן על הפעילות באתר. החברה פעילה מאז שנת 2012, והטכנולוגיות שברשותה מוטמעות באלפי אתרים בארץ ובעולם. החודש (יוני 2018) הודיעה החברה כי היא פועלת על מנת לאפשר לעובדים לקבל את כל שכרם, או חלק ממנו, בביטקוין במקום בשקלים בישראל או בדולרים בארה"ב. ההעברה תבוצע היישר לארנקים הדיגיטליים שייפתחו לעובדים, לפי השער הממוצע בין הנמוך ביותר לגבוה ביותר ביום ההעברה. כרגע, האפשרות לקבל משכורת בבלוקצ'יין עבור עובדי Spot.IM תלויה עדין בגיבוש הסכמות אל מול רשות המיסים בישראל.

 

 

המיסוי המופחת, היתרונות והאפשרויות שייפתחו בפני עובדים שיבחרו לקבל משכורת בבלוקצ'יין

מוערך כי לפחות מחצית מהעובדים יבחרו לקבל חלק מהשכר שלהם בבלוקצ'יין לאחר השגת ההשכמות עם רשות ההון – שכן, מדובר בחיסכון של ממש. את השכר שיימסר בבלוקצ'יין, יעבירו מנהלי החשבונות של החברה אל הארנק הדיגיטלי שייפתח לעובדים כשהוא פטור לחלוטין מתשלום מס – והעובדים יתבקשו לשלם רק 25% מס על רווחי הון – כלומר, מס על ההפרש בין שער המכירה ביום המכירה של הביטקוין, ביחס לשער הרכישה שלו. חשוב להבין עוד, כי עד 8% משווי העסקה מנוכים בדרך כלל עבור עלויות המרה – ובמקרה של משכורת בבלוקצ'יין ב – Spot.IM – סכום זה ישולם על ידי המעסיקים, ולא על ידי העובדים. גם ה"התעסקות" בתחום הרכישה והמכירה של מטבעות וירטואליים, ובפרט פתיחת ארנק דיגיטלי, הנחשבים מורכבים – ייחסכו לעובדים עם תהליך אוטומטי וגורף שיבוצע בחברה עבור כל העובדים. בסה"כ, מדובר על אפיק השקעה שעשוי להתגלות כרווחי מאוד כלפי העובדים, בתנאי מיסוי אטרקטיביים.

 

 

עוד ארגונים צפויים לספק אפשרות למשכורת בבלוקצ'יין בקרוב

בעוד אנחנו רואים מדינות ש"מחרימות" את המסחר בבלוקצ'יין – בישראל דווקא מתקדם תהליך של רגולציה המעודד השקעות בבלוקצ'יין למעוניינים בכך. Spot.IM אינה החברה היחידה שתספק לעובדיה את האפשרת לקבל משכורת בבלוקצ'יין – גם הסטארט-אפ הישראלי פאפאיה גלובל, המספק פתרונות גלובליים להעסקת עובדים ובין השאר גם פלטפורמה לניהול משכורות – פיתח מאפיין במערכת שלהם המאפשר לכלל הארגונים המנהלים את שכר העובדים דרך המערכת, להקצות חלק מהתשלום להפקדה בבלוקצ'יין – בשיעור של עד 30% מהשכר. עובדים המעוניינים להשקיע במטבעות וירטואליים אך מתייחסים לתהליך הרכישה כמורכב – עשויים לגלות באפשרות לבחור בקבלת חלק מהמשכורת בבלוקצ'יין, כאפשרות נפלאה להשקעה, לטווח הקצר או הארוך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme