מרגישים את הסוף: כמה בזבזו אוהדי הכדורגל הישראלים על המונדיאל השנה?

מורן בלסר5 דקות קריאה
המונדיאל והכיס שלכם
שתף:

פעם בארבע שנים נערך טורניר גביע העולם בכדורגל של פיפ"א. כצפוי, לאירוע בקנה מידה כזה השלכות כלכליות מרחיקות לכת. המונדיאל משפיע לא רק על השוק במדינה בה נערך הטורניר אלא גם במדינות רבות נוספות. ככל שכדורגל נחשב פופולרי יותר במדינה מסוימת כך גדלה השפעתו הכלכלית של הטורניר על המשק באותה מדינה. כידוע, ישראל היא ארץ חובבת כדורגל, ייתכן שבמידה פחותה מבארצות מסוימות בדרום אמריקה (כגון ברזיל וארגנטינה) או מספר ארצות באירופה (כגון אנגליה וספרד) אולם ההתרגשות סביב המונדיאל בארץ היא רבה מאוד, במיוחד בהתחשב בעובדה שעד כה רק בשנת 1970 הצליחה קבוצת הכדורגל הלאומית שלנו לקחת בו חלק (מתוך כ-210 נבחרות המתחרות במוקדמות רק כ-32 זוכות במקום בטורניר עצמו).

 

לצד הניתוחים הנוגעים לביצועי הקבוצות והתנהלות האוהדים (כמה הגיעו מחו"ל, כמה מלאים היו האצטדיונים וכד') גופים שונים מפרסמים דוחות אודות אספקטים כלכליים של המונדיאל. לאחרונה, לקראת תום מונדיאל 2018, התפרסמו תוצאות סקר שבוצע עבור paypal אודות רכישות אונליין הקשורות למונדיאל שביצעו ישראלים בסמוך ובמהלך הטורניר. לפניכם תמצית ממצאי סקר מעניין זה.

 

המונדיאל - האירוע הגדול בעולם השנה
המונדיאל הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, אם לא הגדול שבהם. השפעתו הכלכלית של הטורניר מורגשת בכל רחבי העולם

 

רכישת מוצר רשמי של הקבוצה האהודה

רכישות קשורות מונדיאל בסכומים הגבוהים ביותר, כ-600 שקלים בממוצע, שביצעו ישראלים באופן מקוון היו של כרטיסים למשחק. יחסית למספר הכולל של עיסקאות הקשורות לטורניר רכישת כרטיסים למשחק היא זניחה. רובן המוחלט של תשלומים שבוצעו היו עבור מוצרים רשמיים של הקבוצה האהודה. אוהדים ישראלים רכשו בעיקר חולצות (כמו של שחקני הקבוצה או חולצות עם הדפסים המעידים על אהדה לקבוצה), צעיפים, כוסות ממותגות, דגלים ועוד. הפריט ההמבוקש ביותר היה חולצה, כ-71% מן הרכישות שבוצעו היו של חולצת משחק רשמית של הקבוצה. פריטים יקרים יותר שנרכשו היו חולצות חתומות ותמונות חתומות.

 

 

האינטרנט החליף את חנויות האוהדים הוותיקות

כפי שקרה בשלל תחומים כך גם בכל הקשור לרכישות הקשורות למונדיאל. רוב הרכישות מבוצעות כיום אונליין, אפילו ישראלים שטסו לרוסיה כדי לצפות במשחק אחד או כמה העדיפו לרכוש מוצרים אונליין מראש ורק לאסוף אותם עם הגיעם לאיצטדיון. ההערכה היא שרק 20% מן האוהדים שומרים אמונים לחנויות האוהדים מן הסוג הישן, אלה השוכנות בתוך האיצטדיונים או בסמוך להם.

 

 

מי שטסו לצפייה במשחקי המונדיאל רכשו חבילות מאורגנות מראש

כ-10,000 ישראלים טסו לרוסיה לצפות מן האצטדיון במשחק אחד או כמה. רובם המוחלט של מי שבחרו לא להסתפק בהשתתפות בחגיגה מרחוק רכשו חבילות מאורגנות מראש הכוללות טיסות, לינה, תחבורה וכרטיסים למשחקים. מבין משרדי הנסיעות בישראל היו מי שהתמחו בהצעת חבילות כאלה ולעיתים קרובות מחירה של חבילה היה נמוך יותר מן העלות הכוללת של נסיעה כזו עבור מי שאירגנו אותה בעצמם (הזמינו כרטיסי טיסה, רכשו כרטיסים למשחקים דרך ארגון פיפ"א, דאגו למלון וכ"ו).

 

עוד חשוב לציין שמכיוון שרכישות באופן מקוון הפכו כה פשוטות לביצוע ההיקף הכולל של העסקאות במהלך מונדיאל  2018 (שנערך ברוסיה) היה גבוה בעשרות אחוזים מהיקף הרכישות שביצעו ישראלים סביב מונדיאל 2014 (שנערך בברזיל) ויותר מפי 2 מן הרכישות שבוצעו סביב מונדיאל 2010 (שנערך בדרום אפריקה). רכישות מקוונות מאפשרות לאוהדים שאינם מגיעים לזירת ההתרחשות עצמה לקחת חלק בחגיגה בדרך נוספת, כזו שלא הייתה קיימת בעבר.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme