אחים לבית: דרך פשוטה לרכישת דירה גם בלי הון ראשוני

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כדאי להכיר - עמותת אחים לבית
שתף:

בחישוב על פי גובה השכר הממוצע, אם תשתמשו בכל השכר שלכם לרכישת נכס נדל"ן בישראל תצטרכו לעבוד כ-13.5 שנים רק למימון אותה עסקת נדל"ן. מדד מספר המשכורות לדירה הוא מדד מקובל בכל העולם, והוא מסייע לקבל תמונה ריאלית בנוגע לעלות נכסי הנדל"ן במונחי הכנסה ממוצעת במשק – ואין ספק שבמדד זה, לישראל שמור מקום לא מחמיא בדירוג. המחיר הממוצע של דירת שלושה חדרים בישראל הוא 1,100,000 ש"ח, ועל אף שאת מרבית הסכום תשלמו בוודאי באמצעות הלוואת משכנתא שתיפרס בממוצע ל – 25 שנים, ההון הראשוני שתצטרכו להביא אל העסקה עומד על 25% לכל הפחות, לרוכשי דירה ראשונה (30% למשפרי דיור, ו – 50% ברכישה דירה להשקעה). על פי אותו מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים, מי שחושב לרכוש דירה בישראל חייב להיות בעל סכום ראשוני של 275,000 ש"ח. מה עושה מי שאין לו את הסכום הזה? מיזם "אחים לבית" מספק רשת של ייעוץ פיננסי ובמקרה הצורך גם הלוואה ללא ריבית, המאפשרת להגשים את החלום – גם לאחר שמיציתם את כל הדרכים הקונבנציונאליות להשגת אותו הון ראשוני, ללא הצלחה.

 

אחים לבית - עמותה שכדאי להכיר
עמותת אחים לבית היא עמותה הפועלת מטעם האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, מתוך מטרה להגיש סיוע למבקשים לרכוש דירה למגורים אשר אין באפשרותם להשיג את ההון הראשוני הנדרש לצורך העיסקה. העמותה מציעה ליווי פיננסי, ייעוץ מקצועי, וגם הלוואות ללא ריבית לרכישת דירה

 

אחים לבית – מערך פיננסי מקצועי וסיוע אישי

בעמותת "אחים לבית" תמצאו סל של שירותים הכולל גם ייעוץ פיננסי מקצועי וגם סיוע כלכלי בצורת הלוואה ללא ריבית, המיועדים רק עבור מי שמיצה את האפיקים הנורמטיביים וכשל בארגון ההון הראשוני הנדרש לרכישת דירה. התנאים הבסיסיים להשתתפות בתכנית העמותה הם:

 

  • רכישה של דירה בסכום שלא יעלה על 1.5 מיליוני שקלים
  • הרוכשים – זוגות או משפחות צעירות מגיל 25, ורווקים מגיל 35
  • הדירה היא דירה ראשונה והיא מיועדת למגור המשפחה

 

 

האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית – גוף שפעילותו מתרחבת לאורך השנים

בשנת 1990 הוקמה האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית על ידי הפרופסור אליעזר יפה, כחברה לתועלת הציבור שמטרתה בעיקר סיוע לעולים חדשים במימון רכישת דירה ראשונה למגורים. לדוגמה – במסגרת פעילות העמותה, ניתנות מידי שנה לכ – 250 זכאים יוצאי העדה האתיופית, הלוואות בסכומים של עד 600,000 ש"ח בתנאים מועדפים, ובערבות המדינה. בשנה שעברה חברה עמותת "אחים לבית" לאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, ומאז מוצעת תכנית "אחים לבית" לזכאים, ומאפשרת למאות משפחות בישראל מידי שנה, דרך קלה ונכונה יותר כלכלית, לרכישת דירה.

 

המטרה המרכזית של אחים לבית
מטרת אחים לבית היא לעזור לכם לרכוש דירה גם בהיעדר הון עצמי מספק

 

עיקרי התכנית

כאמור, תכנית העמותה מאפשרת ליווי אישי ופיננסי ובחלק מן המקרים גם הלוואה בתנאים נוחים במיוחד, לזוגות שאין באפשרותם לממן את מרכיב ההון הראשוני ברכישת דירה במחיר ממוצע בשוק. במהלך שנת 2018, פנו לסיוע מטעם העמותה כ-600 משפחות, מתוכן כ-200 משפחות החלו תהליך הדרכה וסיוע במסגרת פעילות העמותה, וכ-20 משפחות קיבלו הלוואה בסכומים של עד 100,000 ש"ח, ללא ריבית. העלות הממוצעת של הדירה שנרכשה במסגרת תהליכי הליווי למשפחות של העמותה – בין 1,200,000 ל-1,500,000 ש"ח. עד היום, אושרו כ-70,000 הלוואות במסגרת פעילות העמותה בסך כולל של יותר ממיליארד שקלים.

 

 

עזרה מקצועית בשוק שלאנשים מן השורה לעיתים קשה להתמודד איתו

פונים רבים לעמותה מתארים את תהליך הרכישה של הדירה, כמו גם את ההתארגנות הפיננסית המלווה את הרכישה, כתהליכים שקשה היה לעבור אותם ללא ייעוץ פיננסי מקצועי. הצורך להבין את משמעות הסכומים, כמות ההון הראשוני שניתן להשיג והדרכים השונות להשיג מימון בתנאים נוחים – כמו גם להבין לעומק את יכולות ההחזר ולתכנן את אותן יכולות צפויות של המשפחה בעתיד, נדרשים ליכולות ניתוח כלכלי, שלא לכולנו יש. אנשי הכפים של העמותה אינם מגישים ייעוץ משכנתאות מקצועי ומטרת הייעוץ בהחלט אינה לסייע לרוכשי דירה לבחור את הלוואת המשכנתא המתאימה לכם ביותר – ועם זאת, הייעוץ הפיננסי מסייע להבין את פרטי ההלוואות, את גובהי ההחזר שיידרשו, ולבחון את כלל האפיקים במסגרתם ניתן יהיה לממן את עסקת הרכישה של הדירה, למטרת גיוס הון ראשוני או בשלב בחירת הלוואת המשכנתא. במקרים כאלה, אין ספק שהייעוץ המקצועי המוצע על ידי העמותה, כמו גם הסיוע הכלכלי, מונעים מרוכשי דירות טעויות שהשלכותיהן לעיתים יקרות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme