בעלי עסק פרטי? בנק הפועלים מקים מרכזי לימוד פיננסי לבעלי עסקים קטנים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
התנהלות כלכלית נכונה משפיעה על ניהול עסק פרטי
שתף:

החודש (מרץ 2018) השיק בנק הפועלים מרכז חדש, אשר על הקמתו שקד צוות הפיתוח של הבנק במשך מעל שנה ועלויות ההקמה מוערכות בכ – 10 מיליוני שקלים. המרכז הוא מרכז לצמיחה פיננסית, והוא מגיש שירותים ללקוחות כל הבנקים, בפריסה ארצית. עסק פרטי שניהולו הפיננסי לוקה בחסר או עסק פרטי של אדם אחד, בו בעליו הוא האמון על תפעולו, ניהולו הפיננסי, שירות הלקוחות והשיווק, לעיתים נדרש לידע מקיף יותר בתחומים שהם לא תחומי ההתמחות שלו, כמו למשל ניהול פיננסי יעיל עבור עסק פרטי. בדיוק לשם כך הוקם המרכז לצמיחה פיננסית, והוא מציע קורסים וסדנאות לניהול פיננסי, כיום בעיקר עבור עסקים פרטיים, בפורמט פרונטאלי או מקוון.

 

המרכז נוהל לכל בעל עסק פרטי
המרכז לצמיחה פיננסית שנפתח החודש (מרץ 2018) מטעם בנק הפועלים, מנגיש שפע של מידע, קורסים וסדנאות, פרונטאליים ומקוונים, לניהול פיננסי מתאים יותר, בעיקר עבור מנהלים של עסק פרטי

 

הדרכות לבעלי עסק פרטי בכל הארץ

המרכז לצמיחה פיננסית מציע עשרות סדנאות בנושאים מגוונים, עבור מנהלי עסק פרטי וללקוחות המנהלים את התקציב המשפחתי. הסדנאות, החומרים, וההדרכה, בשיתוף מדריכים ומאמנים מקצועיים כמו למשל מרכז המאמנים תות תקשורת של המאמן אלון גל, מכון אדלר, ומרכז המתנ"סים המפעיל מרכזים קהילתיים בכל הארץ. הנה כמה מהסדנאות שכבר ניתן להירשם אליהן במרכז:

 

ללקוחות הפרטיים

  • סדנת חינוך פיננסי לגיל הרך – הצבת גבולות פיננסיים לילדים
  • כלים לתכנון פנסיוני
  • מושגי יסוד בשוק ההון להשקעה פרטית ואסטרטגיות ניהול תיק השקעות
  • קווים מנחים לניהול תקציב משפחתי
  • ועוד

 

למנהלים של עסק פרטי

  • שיווק – כלים לניהול משא ומתן אפקטיבי
  • עקרונות מסחר אלקטרוני
  • אסטרטגיות תמחור וקביעת מחירי מוצרים
  • כלים וכללים להקמה של עסק חדש
  • שיווק לעסק הפרטי
  • שיווק דיגיטלי
  • ועוד

 

כל הסדנאות והקורסים מוצעים ללא תשלום, בקמפוסים ומרכזי לימוד מטעם בנק הפועלים, ב – 170 מרכזים ברחבי הארץ, כמו למשל אילת, ירושלים, קיבץ שפיים שבמרכז, באר שבע, תל אביב, נצרת, ואחרות. הדגש בפעילות הוא על ערי הפריפריה ומרכזי היישוב המרוחקים מן המרכז. באתר המרכז לצמיחה פיננסית, ניתן כבר עכשיו למצוא פירוט אודות כלל הקורסים המתקיימים תחת המותג "המרכז לצמיחה פיננסית", ואף לגלות תאריכי קורסים הצפויים בקרוב – ולהירשם אליהם. חלק מהסדנאות מוצעות גם באופן מקוון, בלמידה מהבית באמצעות האינטרנט.

 

ניהול עסק פרטי - טוב לבנק
בעלי עסק פרטי יכולים להגיע לסדנאות ולהרצאות בכל הארץ

 

בנק הפועלים – "אנחנו נרוויח, אם הלקוחות ינהלו את כספיהם בצורה מושכלת יותר"

כאשר נשאל מנכ"ל בנק הפועלים, מר אריק פינטו, סיפר כי התנהלות כלכלית מושכלת יותר של משקי הבית העסקים הקטנים בישראל עשויה לתרום באופן פרטי לכל אחד ממשקי הבית אשר לומר לנהל את עסקיו בצורה שונה ומותאמת יותר לצרכיו – וגם לכלל המשק, עם העדפה ויותר לקוחות בערוצים, שירותים ומוצרים יעילים יותר, ופחות גירעון. צמיחת כל אחד ממשקי הבית הפרטיים והעסקים הקטנים, תוביל לשגשוג כלכלי של המשק בישראל לטובת הכלל. בנק הפועלים הוא אמנם להקים מרכז הדרכה שכזה, בעלויות תפעוליות מוערכות בשנה של מעל שמונה מיליוני שקלים – אולם הוא אינו הבנק הראשון המציע כלים להתנהלות פיננסית נכונה יותר של צרכנים ומנהלי עסק קטן. גם בנק לאומי הקים ופיתח פעילות תחת המותג "בתי ספר של לאומי", המספק סדנאות, קורסים, ומפגשים פרטיים למנהלי עסק קטן ולאנשים פרטיים, המקנים שפע של כלים פיננסיים בתחומים שונים, ללא עלות. בשנת 2014 הקים בנק לאומי את בית הספר לניהול פיננסי, ובתחילת השנה שעברה הקים את פרוייקט ישראל IL – פרוייקט שסיפק הדרכה בתחום בנקאות דיגיטלית.

 

 

ההערכות – כמות המשתמשים בשירותי המרכז לצמיחה פיננסית – רק תלך ותעלה

במהלך שנת 2017, הופעל המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים במסגרת פיילוט ניסויי, במהלכו הועברו חלק מהסדנאות בחלק מ – 170 המרכזים ברחבי הארץ. באותה שנה, השתתפו בסדנאות מעל 1,000 משתתפים – כאשר כ – 600 מהם מנהלים של עסק קטן, והשאר פרטיים. במהלך שנת 2018, התחזית היא כי כ – 5,000 איש יהנו ממגוון הקורסים המוצעים על ידי המרכז וישתתפו בהם במרכזים השונים או באופן מקוון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme