התיירים הישראלים הם (כמעט) התיירים הבזבזניים בעולם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הישראלים במקום השני ברשימת הבזבזנים
שתף:

מספר הישראלים הטסים לחו"ל בשנה זינק בעשרות אחוזים בחמש השנים האחרונות, ובזכות מדיניות השמיים הפתוחים וטיסות הלואו קוסט מישראל ליעדים רבים בעולם; האפשרויות להשוות ולבחור מקומת לינה על פי מאפיינים שונים, בבתי מלון וגם באירוח על בסיס חברתי; ואולי גם שעות העבודה הרבות והלחץ הגבוה שרובנו חווים בשגרת היום יום – יותר ויותר ישראלים נהנים מממוצע של שלוש (!) חופשות בחו"ל בשנה, או במילים אחרות – חופשה בחו"ל בממוצע כל שלושה עד ארבעה חודשים. לצד הטיסות המרובות לחו"ל, מפתיע לגלות כי הישראלים מוציאים הרבה כסף על הטיולים שלהם בחו"ל – גם על רכישת הכרטיסים עצמם, וגם על השהייה בחו"ל. כמה אנחנו מוציאים, על מה ואיך ההוצאות הממוצעות של הישראלים בטיולים בחו"ל ביחס למטיילים במדינות אחרות? חברת האשראי הבין לאומית ויזה בדקה את הנתונים ופרסמה את התוצאות.

 

סקר קובע - הישראלים כמעט הכי בזבזניים
על פי סקר שערכה חברת האשראי הבין לאומית ויזה, נמצאים הישראלים במקום השני והמכובד בדירוג ההוצאות על רכישת החופשות בחו"ל. גם בהוצאות ו"בזבוזים" במהלך הטיול – אנחנו נמצאים במקום טוב באמצע, ביחס לממוצע שנבדק

 

רק תיירים מערב הסעודית מוציאם על החופשות שלהם בממוצע יותר מהישראלים

הסקר של חברת ויזה, אשר פורסם החודש (יולי 2018), בדק את הרגלי התשלומים באשראי והצריכה של מעל 15,000 נופשים ומטיילים מעשרים ושמונה מדינות שונות בעולם, ומצא כי הישראלים, אשר מוציאים בממוצע כ – 3,200 דולרים לאדם ( או כ – 11,200 ש"ח) בעלות החופשה עצמה, הם שניים רק למטיילים מערב הסעודית, שנחשבת אחת המדינות השופעות והעשירות במזרח התיכון – שם, אגב, מבזבז מתכנן החופשה הממוצע כ – 5,300 דולרים (הם כ – 18,600 ש"ח) לאדם ברכישת החופשה. אגב, בחישובי רכישת החופשה נכללות בעיקר ההוצאות עבור כרטיסי הטיסה ומקומות הלינה, כאשר ככל שהיעד הנבחר לחופשה הוא יותר יוקרתי, רחוק או ייחודי – עלות החופשה כמובן עולה. מעניין עוד לציין, כי בעוד מחירי החופשות בחו"ל עלו, מספר ימי החופשה הניטלים בממוצע דווקא ירד בשנים האחרונות – מחופשות בחו"ל של כעשרה ימים בממוצע, לחופשות של כשמונה ימים, במטיילים מכל המדינות שנבדקו.

 

 

כמה אנחנו מבזבזים במהלך החופשה בחו"ל, ועל מה?

בניגוד לעלויות הגבוהות יחסית של הזמנות החופשה בישראל, במהלך ימי החופשה אנחנו דווקא מתחת לממוצע – עם ממוצע הוצאות של כלל הנשאלים במחקר של כ – 240 דולרים (כ – 850 ש"ח) לאדם ליום, הישראלים דווקא מוציאים "רק" כ 200 דולרים לאדם ליום, הם כ – 700 ש"ח. במהלך חופשה באורך של כשבעה לילות, אנחנו צפויים להוציא כ – 5,000 ש"ח לזוג בעיקר על מוצרי הלבשה והנעלה, מזון ומסעדות, אטרקציות ובידור, וגאדג'טים. החנויות מהן ניראו המספר הגבוה ביותר של עסקאות ישראלים מחו"ל הן: בלומינגדייל'ס, חנויות Apple, מייסי'ז, ו – Century 21. מעניין לציין, כי נשים ביצעו כמעט פי שתיים יותר עסקאות, אולם ממוצע גובה של העסקאות של הגברים גבוה פי כ – 2.5 ביחס לממוצע העסקאות של נשים. בנוסף, מוערך כי כאשר זוג או משפחה שוהים בחו"ל, כרטיס האשראי של הגבר משמש לכלל ההוצאות המשפחתיות ועל כן מבוצעות בו יותר עסקאות בתחומים כמו הסעדה ובידור.

 

מסתבר שאנחנו מבזבזים על בגדים
התיירים הישראלים אוהבים לבזבז את הכסף שלהם בעיקר על הלבשה והנעלה

 

באשראי? במזומן?

על אף הנוחות שבביצוע עסקאות באשראי במהלך חופשות בחו"ל, נראה כי הישראלים עדיין מעדיפים לבצע עסקאות במזומן ולוקחים איתם מהארץ סכומי כסף משמעותיים במטבע המקומי בארץ היעד שלהם. כ – 57% מהמשתתפים במחקר סיפרו על העדפתם לביצוע עסקאות בחו"ל במזומן – והשאר, משתמשים בכרטיס האשראי. במרבית המקרים עסקאות אשראי בחו"ל מנוכות מחשבון הבנק באופן מיידי ולא בתאריכי הניכוי המקומיים של כרטיס האשראי, והשימוש באשראי במטבע המקומי או במשיכת כספים בעמדות "בנקט", כרוכים בעמלת מט"ח שנעה בדרך כלל בין 2.5% ל – 4% מסכום העסקה או המשיכה.

 

בסופו של יום, כשאנחנו חוזרים הביתה, מרביתנו חוזרים עם עודף בכסף מקומי – ושומרים אותו לטיול הבא. ממוצע הסכומים שאנחנו חוזרים איתם מטיולים בחו"ל עומד על כ – 400 ש"ח (כ – 80 יורו או כ – 120 דולרים), ובמקרה של מטבעות בין לאומיים, מרבית המטיילים לא טורח להמיר את הכסף בחזרה למטבע המקומי בארץ, אלא שומר את הנותר לטיול הבא בחו"ל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme