הקץ לבלבול: לקראת החגים פורמט אחיד לביטוח הנסיעות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
משווים טוב יותר עם פורמט ביטוח הנסיעות
שתף:

תכונה משותפת לרובנו היא שינאת סיכון, על תכונה בסיסית זו נתמך שוק הביטוח כולו והוא אחד השווקים הגדולים במשק, המגלגל מליארדי שקלים בשנה. כולנו רוכשים מני פוליסות ביטוח שמטרתן לאפשר לנו לנהל את חיינו תוך ידיעה שאם תתממש המכשלה שפוליסת הביטוח מכסה תהיה לנו דרך מוצלחת להתמודד עימה. לצורך ניהול שליו של מהלך חיינו הרגילים אנו רוכשים מגוון פוליסות ביטוח (כגון ביטוח מקיף לרכב, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח מבנה, תכולת בית ועוד). אך טבעי הוא שבעת שאנחנו יוצאים מאיזור הנוחות שלנו ועוזבים את גבולות הארץ נרצה לרכוש כיסוי ביטוחי מתאים. חברות ביטוח שונות מציעות מני פוליסות "ביטוח נסיעות" המיועדות לתת מענה לסיכונים שאין מנוס מליטול על עצמנו בעת שאנו בוחרים לבקר בחו"ל, בין אם לצרכי עבודה או לחופשה. לאור ההיצע הרב והמגוון לפעמים קשה לדעת איזו פוליסת ביטוח נסיעות היא המתאימה ביותר לצרכינו. ברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון נתנו את הדעת למצוקה זו של הנוסעים לחו"ל וניסחו הוראה אשר תחייב, החל מחודש נובמבר 2018, את כל חברות הביטוח לפרסם בפורמט אחיד מחירים עדכניים של פוליסות ביטוח הנסיעות שהן מציעות. הפורמט האחיד יאפשר עידכון בזמן אמת של ממשקים מקוונים להשוואת מחירים, כך נוכל בקלות לבחור את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורנו ולרכוש אותה באופן מקוון.

 

את ביטוח הנסיעות רוכשים מראש
נוסעים לחו"ל, בין אם לעסקים או לחופשה, רוכשים פוליסות ביטוח נסיעות שאותן ניתן לרכוש באופן מקוון. לאחרונה הוציאה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון הוראה שתחייב את חברות הביטוח לפרסם מחירי פוליסות ביטוח הנסיעות בפורמט אחיד

 

פרסום מחירים בפורמט אחיד יאפשר פיתוח ממשקי השוואת מחירים

פוליסות ביטוח הנסיעות הן מן הבודדות שאת כל הליך רכישתן ניתן לבצע באופן מקוון. עד כה מי שביקש לערוך השוואת מחירי פוליסות ביטוח נסיעות בין חברות ביטוח שונות נאלץ לבדוק בנפרד את התנאים והמחיר כפי שהם מפורטים באתר האינטרנט של חברת הביטוח. השוואה כזו היא מורכבת וגוזלת זמן וכך קורה שרבים מאיתנו בוחרים את פוליסת ביטוח הנסיעות לפי המלצות, מחברת ביטוח שאנו כבר קשורים עימה או בדרכים אחרות שאין בכוחן להבטיח בחירה מוצלחת. ברשות שוק ההון הביטוח והחיסכון התקבלו פניות מיזמים (משרדי נסיעות גדולים למשל) המעוניינים להציע שירות מקוון של השוואת תנאים ומחירים בין פוליסות ביטוח נסיעות של חברות הביטוח השונות. הקושי המרכזי שעמד עד כה בדרכם של מי שביקשו להקים ממשק השוואת מחירים שכזה היה חוסר אחידות בין חברות הביטוח בכל הנוגע לאופן פירסום התנאים והמחיר של פוליסות ביטוחי נסיעות. ההוראה החדשה תחייב את חברות הביטוח לפרסם בפורמט אחיד את תנאי ומחירי פוליסות ביטוח הנסיעות שהן מציעות.

 

 

ממשקי השוואת מחירים יגבירו את התחרות ויובילו להפחתת מחירי ביטוח הנסיעות

שוק ביטוח הנסיעות גדל משנה לשנה, סך הפרמיות ששולמו מדי שנה הכפיל עצמו בתוך עשר שנים, נכון לשנת 2017 סכום זה עומד על כ-700 מליון שקלים בשנה. מדובר בתחום רווחי מאוד עבור חברות הביטוח כאשר רק 50% מן הפרמיות הנגבות מן המבוטחים משולמים חזרה כפיצוי בתביעות מוצדקות. נכון לאמצע שנת 2018 שוק ביטוח נסיעות הוא ריכוזי מאוד, שלוש חברות ביטוח בלבד (הראל, הפניקס וכלל) מחזיקות בלמעלה מ-80% ממנו. ברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון מאמינים שלהוראה המחייבת את חברות הביטוח לפרסם תנאים ומחירי פוליסות ביטוח נסיעות בפורמט אחיד תהיה השפעה מרחיקת לכת הרבה יותר מאשר איפשור דרך קלה לביצוע השוואת מחירים. התקווה היא שממשקי השוואת מחירים יקלו על שחקנים חדשים לכבוש לעצמם נתח מן השוק, הרחבת התחרות תביא עימה הפחתת מחירים ממנה נהנה כולנו.

 

גם רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון מפעילה מנועי השוואת מחירי פוליסות ביטוח, כיום בתחומי ביטוח דירה, רכב ובריאות. כנראה שפירסום נתוני תנאים ומחירי פוליסות ביטוח נסיעות בפורמט אחיד יוביל לא רק להקמת ממשקי השוואת מחירים של יזמים פרטיים אלא גם הפעלת ממשק כזה מטעם רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון עצמה. ככל שקל יותר יהיה לערוך סקר שוק כך רבים יותר מאיתנו ישמשו בממשקי השוואת מחירים, הממשקים יקלו על חברות ביטוח נוספת להציע פוליסות משתלמות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme