כלי הטיס הגדול בעולם ייקח אתכם למסע מפואר בעולם

מורן בלסר5 דקות קריאה
טיול מסוג אחר - כלי הטיס הגדול ביותר
שתף:

הכירו את ספינת האוויר המפוארת הזו, כלי הטיס הגדול בעולם שאמנם לא יצא עדיין לטיסה הראשונה שלו – אבל זה לא אומר שאין לנו אפשרות להציץ לעיצוב המפואר שלו. השם הייחודי והבלתי נשכח לו מובן בהחלט: הישבן המעופף, והוא נראה כמו הכלאה בין מסוק לספינת חלל. עלות הייצור שלו היא לא פחות מ-33 מיליון דולר, אורכו כ-90 מטרים, והוא למעשה ארוך יותר ב-18 מטרים מ-Airbus380, מטוס הנוסעים הגדול ביותר.

 

מסע מפואר לנוסעים נבחרים

על פי התכנון יוכלו להתארח בכלי הטיס הזה 19 נוסעים שיצאו למסע בן שלושה ימים – וברי המזל בהחלט יתפנקו במהלך הטיסה. העיצוב מפואר, חדרי השינה מרווחים ומרהיבים ויש גם מתחם מנוחה, כי צריך להתאושש מכל הטוב הזה. אם תעלו לטיסה היוקרתית הזו תוכלו גם ליהנות מתצפית מושלמת על כל מה שקורה סביבכם בזכות ריצוף הזכוכית. אם יש לכם פחד גבהים, לעומת זאת, אולי כדאי שתישארו בבית.

 

 

מהירות היא לא הצד החזק של כלי הטיס

בזמן שמדובר בכלי טיס גדול יותר ממטוסי נוסעים אחרים, הוא בהחלט איטי יותר מהם. המהירות המקסימלית שלו היא 145 קמ"ש, בעוד מטוסי נוסעים יכולים להגיע ל-900 קמ"ש. הסיבה לפער האדיר הזה נעוצה במטרת הטיסה, והיא ממש לא הגעה מהירה אל היעד – אלא מסע מפנק באוויר. כאן החוויה חשובה יותר, והמטוס לא נחשב ככלי תחבורה פשוט ופונקציונלי.

 

 

"דרך להפוך את המסע למהנה"

סטפן מקלנן, מנכ"ל חברת HAV האחראית לתכנון כלי הטיס, אמר לאחרונה כי כלי הטיס החדש "מאתגר אנשים ומעודד אותם לחשוב מחדש על השמים – זה הכוח המניע מאחורי כל מה שאנחנו עושים. הטיסה הפכה למענה לצורך להגיע מנקודה א' לנקודה ב' מהר ככל האפשר. מה שאנחנו מציעים זו דרך להפוך את המסע למהנה". זה לא אומר שגם המסע עד להשקת כלי הטיס עוברת בלי תקלות: ב-2016 המטוס התרסק לעמוד חשמל במהלך טיסת המבחן השנייה שלו. ב-2017 הוא התפרק עוד לפני שהמריא, 24 שעות בלבד לאחר טיסת המבחן הראשונה. שני אנשים נפצעו בתקרית הזו. מאז הספיק כלי הטיס להשלים 6 טיסות מבחן מוצלחות אבל על פי התקנות נדרשות 200 שעות טיסה ללא תקלות לפני שניתן יהיה להציע את חוויית הטיסה הייחודית הזו לקהל הרחב. אם יש לכם סבלנות, היא בהחלט עשויה להשתלם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme